Hey Sandra, Je kunt altijd nog een testje doen voor de zekerheid toch? alleen waar trek je de grens.. als ik negatief testte kon ik 100 dingen bedenken waardoor het negatief was, teveel gedronken enzo, dan kun je het ook niet naast je neerleggen. heb jij (en anderen hier) ook dat je voor gek wordt verklaard voor je omgeving omdat je kinderen wilt tewijl je nog studeert? ik loop ertegenaan dat veel mensen niet snappen dat ik zo jong, en bezig met een studie al een kinderwens heb. voor mij was het echt een opluchting hier mensen te zien van mijn leeftijd en jonger. ik weet niet hoe oud jij bent?
Hoi Marieke! Ik zou inderdaad nog een testje kunnen doen, maar ook ik verzin altijd wel redenen waarom het nog niet positief zou zijn. Bij sommige zwangere vrouwen is het resultaat pas na wéken positief, dus ik maak mezelf dan toch iets wijs Daarom neem ik de pil nu gewoon twee à drie maand door, en dan zie ik wel wat er nadien gebeurt. De kans dat ik zwanger ben is waarschijnlijk onbestaande, en ik maak mezelf waarschijnlijk alleen maar iets wijs Ik ben zelfs nog maar 19 (ik zal blij zijn als ik 20 ben, dat klinkt al iets volwassener, eindelijk die één weg ) Ik zit in mijn tweede jaar aan de universiteit en de studies gaan erg goed! Ik heb een vriendin verteld over mijn kinderwens, maar ook zij kon het eigenlijk niet begrijpen en dat maakt het vaak wel erg moeilijk! Niemand anders in mijn omgeving weet het, behalve natuurlijk mijn vriend. Het is echt leuk om met jullie te kunnen babbelen!
ik heb echt precies hetzelfde! ook al ben ik 24 en mijn vriend ook.. commentaar blijf je houden.. ik ben net afgestudeerd en gestopt met de pil. enige nadeel is dat met banen zoeken . hoop dat het daarom ook niet meteen raak is maar over 4 à 5 maandjes.. zal je altijd zien dat ik niet zo lang hoef te wachten. Mijn vriend werkt wel al. Maar iedereen zegt ook ga eerst eens een jaar werken... en dan denk ik oke maar dan na 10 minuten denk ik een jaar! zolang kan ik niet meer wachten hahahah veel succes allemaal! x
haha misschien moeten we een nieuwe topic openen, ipv 30+ en zwanger, 25- en kinderwens! Ik zit mijn derde jaar, heb al een hbo diploma en doe nu sociale wetenschappen. het is leuk en het gaat goed, en natuurlijk wil ik mijn diploma hebben, maar toch.. En Stef, een jaar wachten is inderdaad heel erg lang als je graag wilt.. ik kan me ook voorstellen dat het bij solliciteren toch lastig is! aan de andere kant ben ik wel (een beetje) jaloers dat jullie er al wel zo voor kunnen gaan. (ook al was doorstuderen mijn eigen keus) Ik heb ooit gewerkt op een kinderdagverlijf, en dat gevoel als je zó'n kleintje vasthoudt, of een kus op je neus krijgt van een kindje die zegt dat je zoooo lief bent, dat gevoel is super. (en dan is het niet eens je eigen kind)
hahah ja idd ik ben al heel mijn leven verliefd op baby's geweldig vind ik dat! ik ben heel benieuwd hoe mijn leven eruit ziet over een jaar... ik heb er weleens over met mijn moeder en die zegt ook of je nou werkt of je gaat werken zo'n kindje is een hele inslag op je leven en iedereen ( bijna) lukt het om te combineren. dus ik heb ook zoiets dat alles wel op de rails komt zal wel een drukke periode zijn maar goed lijkt me heerlijke tijd allemaal! X
Eigenlijk was het niet de bedoeling al doelbewust te klussen. we gebruiken condooms, maar mijn vriend heeft nog weleens de neiging die te vergeten en dan moet ik echt stop roepen, maar dan is hij wel al binnen geweest soms
Hé meiden, Even een kort berichtje na een drukke dag, pffff. Wat gezellig om met jullie te kletsen, mss moeten we inderdaad een ander topic openen? Stef82, leuk dat je mee schrijft. Herkenbaar wat jullie schrijven, ik roep ookal vanaf mn 16e dat ik een baby wil, haha. Ik werk met kinderen (geef les aan kinderen met verstandelijke beperking) Dat het lang zou gaan duren valt me wel een beetje tegen. Maarja, we proberen geduldig te zijn! Morgen reageer ik denk ik wat meer uitgebreid.... Succes met studeren en met stiekem proberen toch raak te klussen Gr Bloemetje
Ja, leuk om een nieuwe topic te openen, wie neemt de leiding en welke naam geven we het? -25 & kinderwens? Spijtig genoeg houden niet veel meiden het vol als ze studeren & een kindje hebben, zelfs al is hun vriend/echtgenoot erg behulpzaam. Bovendien heb ik soms ook het gevoel dat ik soms gewoon echt wat tijd voor mezelf wil, een dagje zonder het vriendje -terwijl we elkaar heel graag zien en we op de studio ook vaak andere zaken doen-, eens lekker lang in bed liggen zonder dat het vriendje eruit moet om te studeren, lekker lang praten op het forum, ... En op een éénkamer studio is dat niet zo handig natuurlijk. En met een kindje zou ik nooit rust hebben. Het is vaak zo'n dubbel gevoel, maar dat verlangen is echt als een oergevoel aanwezig... voelen jullie dat ook?
Hoi hoi, Ja studeren en een kindje lijkt me ontzettend zwaar.. maar het oergevoel waar je het over hebt is erg herkenbaar! Ik heb bij mn afgelopen sollicitatie (1,5 jaar geleden) niets gezegd over een kinderwens, je weet nooit wanneer het lukt en bovendien neemt een baas het risico als hij/zij jonge meiden aanneemt. Neemt niet weg dat ik me mss wel lullig had gevoeld als het meteen de eerste werkweek raak was, maar das dus niet gebeurd. Ik zal wel proberen om een topic te openen "jong&kinderwens" Jullie zien wel of het gelukt is. Gr Bloemetje
Hoi meiden, Ik had een topic geopend maar dat is al gesloten. Was blijkbaar niet de bedoeling. Groetjes
Hoi meiden, een tijd geleden al hebben we besloten geen groepjes topics meer toe te staan. deze zijn namelijk moeilijk te modereren. alle oude mogen verder bestaan maar liever geen nieuwe. Ik denk dat jullie kwa leeftijd ook helemaal niet echt een aparte groep zijn. de meeste meiden hier zijn rond deze leeftijd en hebben een kinderwens. (ook een hoop meiden die nog niet bezig zijn maar wel gezellig mee kletsen) Dank je voor jullie begrip. groetjes
Ik vind het prima, kletsen we hier wel verder. Qua leeftijd valt hier inderdaad wel mee, het is meer de "buitenwereld" die echt raar doet af en toe. Laatst ben ik nog heel boos geworden omdat vrienden van mijn vriend hun bezorgheid uitspraken over mijn stoppen met de pil. Ze waren al de zoveelsten die aanmerkingen hadden en toen ben ik echt flink uit mijn slof geschoten.. wat solliciteren betreft heb ik nog niet echt over nagedacht.. het is ook nog een eindje weg. tegen die tijd raadpleeg ik mijn vader wel (hij is personeelsmanager) over hoe ik het moet aanpakken. ik denk dat je idd wel gewoon je mond moet houden tijdens de sollicitatie tenzij je echt al een eind op weg bent, flink zwanger zeg maar, maar dan zien ze het meestal ook wel
Inderdaad, dan praten we gewoon rustig hier verder. Hopelijk wordt het dan wet niet te verwarrend omdat de inhoud van de topic nogal begint af te wijken van de titel. Ik wil er echt vanuit gaan dat ik niet zwanger ben, maar mijn lichaam houdt me zo voor de gek! Ik moet mijn broeksknop openzetten omdat ze plots wat meer spant en omdat ik het gewoon niet meer verdraag op mijn buik (ik weet wel dat je daar op 6-7 weken normaal nog geen last van hebt ), mijn vriendje vroeg gisteren zelfs voor de grap of ik niet zwanger ben -met zo'n vooruitstekend buikje- ik werd tijdens het college plots erg misselijk, voel me al weken steeds wat duizelig, enorm rommelende buik en in de war gestuurde stoelgang, heb al weken steekjes in mijn onderbuik en lies... Maar ja, ik had dan toch al positief moeten testen en de kans is zooo klein... Ik kan er helemaal niet meer aan uit Middagpauze nu, ik zal maar proberen terug wat te eten. Hoe gaat het ondertussen met jullie? Liefs, Sandra
hahahahha het is dan ook niet de bedoeling dat jullie hier verder gaan Sluit je aan bij de NOD topics zou ik zeggen. groetjes
Aha, op die manier Dat zou wel een idee'tje zijn, maar vermits niet iedereen echt voor kindjes al gaat en er gewoon gepraat wordt over kinderwens e.d. is dat daar misschien ook niet zo op z'n plaats?
tja.. ik kan er dan niet zoveel op bedenken. Wat ik kan doen is het topic scheiden van het orginele topic. Maar goed dan zitten we weer met een groepjes topic.. hihihi
hmm.. moeten we even gaan kijken wat we doen.. kunnen we een nieuwe topic openen omdat we hier niet kunnen kletsen zonder dat het een gelijk een groepjestopic wordt? Om even te reageren op Sandra: ik heb precies hetzelfde. er is een klein kansje dat ik zwanger ben, heb ook misselijkheid tijdens colleges (heel handig als je in een propvolle collegezaal zit) pijnlijke borsten en al dagen het gevoel dat ik ongesteld ben, maar dat kan nog helemaal niet. (ontpillen, ik weet het ) ik moet nog heeeeel lang wachten tot ik kan testen :x hahaha