Heel eigenwijs ben ik de persona gaan gebruiken. Ik geef bv en mijn laatste cyclus was zomaar ineens 43 dagen ipv 26/28 dagen, maar ik wilde het toch gaan proberen. Ik zit nu op dag 20 van mijn cylus en nog niets van een naderende ei op de persona te zien. Maar ik ben nu toch ook ovulatietesten gaan gebruiken, omdat ik het idee heb dat mijn ei eventueel wel zou kunnen komen. Dat zou dus beteken weer een lange cyclus, maar heb een dag of wat heel veel afscheiding gehad, wat ik voordat ik zwanger was ook altijd had en steekjes in mijn onderbuik. Ik heb gisteren de eerste gebruikt en nu vandaag een tweede, maar nu zijn de streepjes wel donker, maar nog niet zo donker dat je ze positief mag beschouwen. Maar naar mijn inziens kan ik de persona dus gewoon aan de kant leggen (ik wil hem gebruiken als anti conceptie) Voor mijn man is 3 kindertjes echt genoeg en ik zou nog wel een vierde willen, maar we willen pas echt een definietieve beslising nemen wat sterreliastie beteft als de jongste 2 is. Ik kan iet tegen hormonen en ook de condoom werkt niet, omdat ik daar schimmelinfectie's van krijg, dus dan blijft er nog maar weinig over. WE gebruiken nu dus voor het zingen de kerk uit en ik wil de pesrsona in de toekomst gaan gebruiken. (ik weet dat het niet betrouwbaar is, maar mocht ik onverhoop wel zwanger raken is het voor mijn man ookw elkom, alleen liever niet van zijn kant) Maar mijn vraag is wat vinden jullie van deze testen? Bekijk bijlage 152596 Onderste is van gisteren Bovenste van vandaag
De methode die je gebruikt is zo lek als een mandje bedenk dat wel van te voren. Is het geen idee om een spiraaltje (koper) te laten zetten want dit is wachten op een zwnagerschap aangezien sperma een heletijd kan overleven in het vrouwelijk lichaam. Enn positieve ovu test kan ook een zwangerschap aanduiden,helemaal omdat je nu pas begint met de ovu testen zou ik er even een zwangerschapstest tegenaan gooien.
DOne: ik en ook mijn man beseffen heel goed dat het zo lek is als een mandje. Maar mijn man weet dat ik niet tegen hormonen kan en kiest zelf ook voor deze methode. Mocht ik onverhoopt toch zwanger raken dan is het van zijn kant ook welkom, dat heeft hij zelf al gezegd. Van mijn kant is het zo en zo welkom, al zou het wel wat vroeg zijn. Maar aangezien ik nog maar op dag 20 van mijn cyclus zit en ik meer het idee heb dat er een eisprong aan zit te komen ben ik gaan testen. Anders zou het zo'n dag of 8 voor mijn volgende menstruatie zijn en bij de andere 3 heb ik nooit vroeg positief gestest.
idd, informeer eens naar een koperspiraal. Ik heb er na de bevalling vd tweede 1 gehad (voor de eerste keer) en ik wil nooit meer iets anders. Betrouwbaar, geen hormonen. Echt super! Lijkt me eerlijk gezegd ook beter om een dergelijke oplossing te zoeken ipv een 'zo lek als een mandje - methode). Dat is toch niet handig, zeker als je de wens van je man wilt respecteren? Je staat er toch samen in, dus waarom zou je moeilijkheden zoeken als het ook betrouwbaar kan?
hoh o ik wil de wens van mijn man respecteren en als hij het wil mag hij gewoon een condoom gebruiken, ik kom wel weer over die schimmelinfectie heen, maar het is ook zijn keuze en ik heb hem ook al eens gezegd dat hij dan voor een definitieve ingreep moet gaan. Dus het is niet alleen aan mij.
Ik zou ook niet vetrouwen op ovutestjes. Een koperspiraaltje lijkt mij dan inderdaad ook de beste oplossing of duidelijk bij hem aangeven dat jij een zwangerschap niet tegen gaat houden dus dat als hij echt geen 4e wil hij het zelf moet zien te voorkomen. Heb je ondertussen een posi ovutest gehad? Groetjes, Kweenie
mijn man en ik hebben indertijd ook voor de zo lek als een mandje methode gekozen.. en daar is niks mis mee als je het risico incalculeert!
Ik heb hierna een positieve ovulatietest gehad en de nodige ovulatiepijnen (lees krom liggen van de pijn), dus ik heb mijn ei echt gehad, alleen gaf de persona dit niet aan (wel inrode dagen, maar niet op het scherm). Mijn man weet hoe ik hierover denk en we hebben het er over gehad dat ik stopte met de pil, want ik heb hem ook na deze zwangerschap geprobeerd, maar kan er echt niet tegen. koperspiraal zie ik niet zitten en dat is vanwege prive redenen en ook dat weet mijn man. WE staan hier dus samen achter en al mocht het wel misgaan is het kindje echt heel erg welkom van beide kanten.
Niets mis mee hoor...wij doen het ook. Maar dan zonder persona en mét tempen en slijmwaarneming, Deze methode bezigen we nu al 20 maanden en ik heb daardoor ook mijn cyclus leren kennen. Ik heb een verschil in eisprongen van ruim 1 week en ik ga altijd uit van de kortste cyclus. Het gaat nog altijd prima en mocht ik onverhoopt ineens wel hééééééél vroeg een ei hebben (ik heb nu een marge tussen dag 15 en dag 25) dan is het zo en zou he tkidnje welkom zijn. Ik denk dat deze methode inderdaad het beste werkt voor mensen waar een eventuele zwangerschap géén ramp zou zijn.
ebn oxbow.. ik vind dat je je keuze niet hoeft e verdedigen hoor het is immers jullie keuze en daar vroeg je niet naar
de eerste cyclus(sen) met persona heb je meestal geen ei (tenminste, die spot hij nog niet) 1k teste vanaf vanaf dag 10 mee met gewonen ovu testen, en die gaven mijn ei wel weer. als je gestopt bent met bv is de persona wel betrouwbaar na 2 cyclussen