Hallo allemaal! Afgelopen zaterdag hadden we een positieve test in ons handen, harstikke blij natuurlijk! Zeker omdat het vorige maand bij 5 weken is uitgelopen op een miskraam. Ik ben nu dus ook 5 weken en ik ben echt enorm bang dat het weer mis gaat, m'n vriend zegt dat ik me er niet druk om moet maken en dat je het toch niet kan tegenhouden of voorkomen.. Maar toch ren ik bij elk krampje naar de wc om te kijken of er geen bloed is.. Kan dan ook niet wachten tot we naar de verloskundige mogen en een kloppend hartje zien! Nog meer mensen hier ervaringen mee? Ik wilde het graag even van me afschrijven haha
Allereerst proficiat!!! Ik heb geen miskraam meegemaakt dus kan je daar niet mee 'helpen' maar probeer voor ogen te houden dan 90% van de zwangerschappen gewoon goed gaat en probeer je niet te druk te maken want stress is ook zeker niet goed.
Dan ben je meteen de cyclus na je miskraam zwanger geworden? Want ik las ergens dat je miskraam doorzette op 27 december? Hopelijk heb je snel duidelijkheid over deze zwangerschap. Wanneer mag je gaan voor een echo? Proficiat!!
Ja klopt, 26 dec begon het bloeden en heb dan ook vanaf die dag m'n volgende cyclus gerekend. Dan zou afgelopen zaterdag m'n NOD zijn, gelijk getest en een dikke knaltest! Ik ga denk ik donderdag een afspraak maken bij de verloskundige, wou bewust nog even wachten omdat het de vorige keer dus zo snel mis ging. Hopen dat het dit keer wel goed gaat!
En drieka, dat is zeker waar! Ik probeer er ook zo min mogelijk mee bezig te zijn maar ergens blijft het toch in mijn hoofd spoken!
Gefeliciteerd . Ik heb ook geen miskraam meegemaakt, maar kan me voorstellen dat je nu extra bang bent. Ik keek de eerste tijd ook steeds naar het wc-papiertje . Verder ook wat Drieka zegt; probeer voor ogen te houden dat de meeste zwangerschappen wél goed verlopen.
Weet je zeker dat je vorige een miskraam was? Misschien was je al die tijd gewoon nog steeds zwanger. Meld dit bij de VK, een eerdere controle zou misschien niet misplaatst zijn. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ook kan het zo zijn dat het HCG hormoon nog in je lichaam zit, dit kan namelijk nog enkele weken na een miskraam in je urine voorkomen. Het verstandigst lijkt mij dat je de VK belt en je situatie uitlegt.
Ik had na de bloeding vorige maand nog een testje gedaan, die was helemaal wit. En de test die ik nu in handen had had een net zo donker streepje als het controle streepje, dus het zou kunnen maar ik denk het niet.. Ik moet van m'n vriend nog een week wachten met een afspraak maken bij de verloskundige...
Hallo. Ook hier gister positief getest na lang proberen. Ben nu ook 5 weken. Heb mezelf (moet je ook niet doen) helemaal gek gemaakt Door verhalen op Internet ovet een miskraam. Ik heb vorige week zondag bruin bloedverlies gehad en tot een gister elke keer een bruine druppel. Ben heel erg bang dat het niet goed gaat. Wachten tot de 12 wrken echo duurt erg lang....nu moet je gewoon rust nemen daar waar kan.... opk is het moeilijk
1e keer ook een miskraam, herken je gevoel. Toch, je vriend heeft gelijk, je hebt er geen controle over. Voorzichtig gefeliciteerd, ik duim dat deze blijft plakken!
Gefeliciteerd! Ik herken je gevoelens! Mijn verloskundige maakte daarom met 7 weken al de eerste echo (normaal doen ze het met 8 weken met de gedachte dat een zwangerschap pas echt goed kan beginnen als je een kloppend hartje hebt gezien). Ik kreeg nu deze keer met 6 weken opnieuw bloedverlies en dacht dus dat het weer mis was. Heb me de hele week (waren weekje weg in Drenthe) rot gevoeld. Vrijdags stond de 7 weken echo gepland waarvan we dus echt verwachtten weer een miskraam te zien en tot onze verbazing een kloppend hartje. Nu sinds 1 week bloedingsvrij en kindje doet het nog prima. Ofwel, ook als je bloed ziet hoeft dat helemaal niets te zeggen!! Probeer er van te genieten en bespreek je onzekerheden met de verloskundigen. Zij kunnen er dan naar handelen en je ondersteunen!
Het is lastig om hoop en vertrouwen te hebben als je een miskraam hebt gehad. Maar probeer te genieten. En zoals je vriend zegt, je hebt er toch geen controle over. Hopelijk zien jullie over een paar weken een mooi kloppend hartje op de echo!
Ik heb voor mn oudste ook een mk gehad metongeveer 5weken en herken je gevoel. Leg je gevoel uit aan je vriend en maak een afspraak bij de vk. Een echo niet is het enige dat je gerust kan stellen en waarom zou je jezelf nog een week kwellen door te wachten met het maken van een afspraak. Leg de vk uit hoe je mk gegaan is en zeg dat je erg onzeker bent. Ik mocht bij de zwangerschap van mn oudste al met bijna 7weken een echo laten maken. Ook bij de zwangerschap van mn (nu nog) jongste en bij deze zwangerschap heb ik me zorgen gemaakt. Probeer afleiding bij te zoeken en lucht je hart.
Spannend is het hè? Ik heb vorige maand ook een miskraam gehad met 5 weken, een paar dagen eerder dan jij, vlak voor Kerst. Ik ben ook meteen daarna weer zwanger geworden en zit nu op 6 weken. Deze keer kreeg ik weer wat bloedverlies, op precies dezelfde dag en rond hetzelfde tijdstip als bij de miskraam (idioot toeval), maar nu zette het niet door en bleef ik toch zwanger. Vooralsnog. Want ik vind het ook nog steeds heel eng. Ik mag met 8 weken voor de eerste keer naar de verloskundige, maar een echo krijg ik gewoon pas met een week of 10. Ze hebben me verzekerd dat het echt geen zin heeft om die eerder te doen, omdat het dan nog zo weinig zegt. Zo lang ik me zwanger voel en ik geen groot bloedverlies of krampen heb, mag ik er gewoon vanuit gaan dat ik echt zwanger ben. Is dit jouw eerste kindje? Voor mij is het de derde. Dat maakt het een beetje anders, omdat je al zo veel hebt. Daar ben ik me ook vooral van bewust. Maar tegelijk is het ook weer niet zo heel erg anders. Het blijft eng en spannend en ik voel me net zo naïef als de eerste keer. Heel veel sterkte in deze spannende weken! Het is sowieso al moeilijk om vertrouwen te hebben in je eigen lichaam en na zo'n ervaring helemaal. (Dat naar de wc rennen om te checken is heel herkenbaar!)
Wat een lieve reacties allemaal! Ik heb mijn vriend uiteindelijk toch overgehaald om vast een afspraak te maken bij de verloskundige, dat moest via een online aanmeldingsformulier dus als het goed is nemen ze nu zo snel mogelijk contact met me op! Spannend!! Verder gelukkig nog geen bloed gezien, ben nu al verder dan vorige maand dus dat stelt al een beetje gerust, ook al kan er nog steeds van alles fout gaan.. Afwachten maar En konijn, dit is inderdaad mijn eerste kindje. Dubbel zo spannend dus! Maar ik snap ook dat het nogsteeds heel spannend is als je al meerdere kindjes hebt! Hopen dat jou kindje ook blijft plakken!
Ik snap je helemaal! Ik ben ook zo'n stresskipje Ik ben in totaal 4x zwanger geweest waarvan de 1e een miskraam werd.. Bij alledrie mijn zwangerschappen was ik weer in de stress de 1e weken.. Pas na de 20e week was ik pas echt rustig.. kun je nagaan.. Al hoorde ik elke keer een bevestigend kloppend hartje, of te zien op de echo... Zodra ik de deur van de VK weer uitliep begon ik weer.. Pas zodra ik de kindjes begon te voelen, was ik echt rustig gek genoeg.. Nu was dat bij de 2e en 3e natuurlijk eerder...dus eerder rustig.. Je bent niet raar ofzo.. het is idd frustrerend dat je er geen controle over hebt.. Maar idd wat de rest zegt..als het mis gaat, gaat het toch wel mis.. Maar daar moet je niet van uitgaan.. en ik ga nu zeggen wat bij mij ook niet hielp.. "probeer te genieten"... "vertrouw op je lichaam" bladiebla.. weet dat het niet zo werkt in je koppie, maar alsnog.. probeer de knop om te zetten.. sterkte.. I know exactly how you feel
Ik heb je helemaal nog niet gefeliciteerd, wat suf zeg. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is zo mooi en bijzonder, voor het eerst moeder worden! Voor de derde keer ook hoor , maar juist die allereerste ervaring is heel speciaal. En dubbel spannend inderdaad. Ik leef met je mee en hoop dat alles goed blijft gaan. Geen bloedverlies is een heel goed teken. Volgens mij merk je toch vaak wel iets als het niet goed zit. Het is alleen zo moeilijk om angst en voorgevoel te scheiden. Het spannende hoort erbij en blijft ook wel, maar hoe verder je komt, hoe echter het worden en hoe meer vertrouwen je toch krijgt. Die eerste weken zijn een beetje overleven wat dat betreft. Goed dat je je hebt aangemeld! Ik hoop voor je dat je snel terecht kan! En dat je verloskundige je gerust kan stellen.
Hey gefeliciteerd!!! Ik snap je gevoel ik heb een Mk gehad met 9 weken waarbij we met 7 weken een kloppend hartje hadden gezien dus het duurde heel lang voor ik er vertrouwen in kreeg ook na de eerste echo met 7 wk zei ik: jaja dit heb ik eerder gezien! Gelukkig had ik een hele lieve vk die daarna elke twee weken een echo plande tot aan 13 weken. En zelf nu ben ik nog onzeker hoor (als ik even geen beweging voel ofzo terwijl ik wel weet dat je op deze termijn niet elke dag wat hoeft te voelen, ik heb zelfs geluk dat ik überhaupt wat voel met deze termijn!) maar ik probeer het nu echt los te laten... Je kan helaas alleen maar afwachten en: als 1 op de 10 zwangerschappen eindigt in een mk zijn er nog steeds 9 die er goed gaan! Ik duim voor je dat deze mooi blijft plakken! Liefs Tess