iui in eigen cyclus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zara75, 19 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Omdat ik de ivf behandeling erg zwaar vond, en dit in het kader van een onderzoek was en ik dus nog steeds recht heb op 6 iui behandelingen,
    heb ik besloten de ivf voorlopig te laten voor wat het is en eerst iui te proberen.
    Ik zit in het EMC te Rotterdam en hier doen ze alleen iui in eigen cyclus, dus zonder hormoonstimulatie.
    Vandaag hen ik de inseminatie gehad en ik kreeg te horen dat het aantal zaadjes niet denderend was; 5 miljoen.
    Er werd me verteld dat de minimale inzet voor het mooie 7 miljoen zou moeten zijn, dus dat was best een klein dompertje.
    maar ik geef niet op en hou de moed erin!
    Ik vroeg me eigenlijk ook af wat het voordeel is van iui in eigen cyclus, want dit verkleint de kans toch op een zwangerschap?Hier in het emc doen ze helaas niet anders.

2. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,

Dat geeft maar weer aan dat ze er echt in elk ziekenhuis anders over denken. In mijn ziekenhuis geldt 1 miljoen als minimum voor een succesvolle iui. En geven ze je hormonen als dat nodig is, zolang dat kan helpen om ivf te voorkomen. Ivf is zoveel zwaarder nog, en ook nog eens duurder, dus waarom ze je dat eerst aanbieden?

Volgens mij verkleint iui (zelfs in eigen cyclus) je kans helemaal niet hoor, hiermee brengen ze alleen het goede zaad in, en ook nog eens een stuk verder je baarmoeder in, wat ook heel veel scheelt.

Mocht het nu niet gelukt zijn, misschien moet je dan eens overwegen over te stappen naar een ander ziekenhuis (al zal dat ook een zware beslissing zijn), waar ze wel hormonen geven.

Voor nu in ieder geval heel veel sterkte met afwachten! Wanneer mag je testen?

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    hoi
    Ik heb eerst een ivf behandeling gehad omdat ik aan het 'profiel'voldeed om hieraan mee te doen.(onderzoek)'
    Ik mocht meteen verder met ivf omdat het misschien gevoelsmatig 'raar'zou zijn om 'terug te vallen' op iui.
    Maar ik heb toch voor iui gekozen omdat het gewoon rustgevender is dan ivf,qua hormonen etc.
    Dus ik krijg nu 6 iui behandelingen en daarna pas ivf, mocht dat nog nodig zijn...

Wel fijn om te horen dat ze 1 miljoen als minmum inschatten, want ik werd er wel een beetje mistroostig van.
    Wat eenn ander zh betreft, ik ga verhuizen naar Zwijndrecht.Vanaf 1 april woon ik daar.En in het zh daar doen ze iui met én zonder hormoonstimulatie.Dus daar ga ik dan zeker gebruik van maken! :)

Over het testen gesproken; ik weet van mezelf dat ik een vrij lange luteale fase heb.Dus het is het meest zinvol als ik donderdag over 2 weken ga testen.Dan moet ik nl ongesteld worden.
    Wel spannend hoor...

Ik zie dat jij over 1 week mag testen, ik hoop dat het raak is, zal duimen voor je!

4. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Dat is fijn zeg, dat het in Zwijndrecht wel kan. Maar misschien heb je het niet nodig he, het kan deze keer ook raak zijn. Succes met afwachten!

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

5 miljoen is volgens mij juist heel netjes. De norm voor IUI is 1 miljoen en je hebt 5x zoveel gekregen. Ik zou proberen om me daar in ieder geval geen zorgen om te maken.

Heel veel succes met wachten en hard duimen voor een posi test!

6. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Hoi Zara,
    Ik heb net ook een IUI in eigen cyclus gehad.
    Mijn man had deze keer ook een slechte zaad analyse.
    Maar 6 miljoen ( al lees ik dat dat dus wel ok is), volgens onze gyn was het de minimum zo'n beetje.
    Ik wilde je success wensen en gewoon even melden dat ik in het zelfde schuitje zit!

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Ik zit net te denken.Als je iui in eigen cyclus doet moet je roeien met de riemen die je hebt, meestal 1 eitje dus.
    Met hormoonstimulatie wordt er gehoopt op 2 á 3 eitjes, klopt dit?
    Dus als je 3 eitjes hebt die springen kun je het wel met minder zaad doen, want je hebt meer kans om een eitje te treffen.
    Dus ik denk daarom dat zh die het met hormoonstimulatie doen 1 miljoen als minimum aanhouden.
    Of ik praat onzin natuurlijk, ben ook maar een leek. ;)

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    7 mil is het totaal.. daar gaat nog wat vanaf omdat de score verdeeld is in verschillende categorieen. Het zijn geen 7 mil snel zwemmende zaadjes.

Maar idd, bij hormoon stimulatie kunnen er meer eitjes komen, let wel kunnen! had er niet altijd meer dan 1 hoor.

9. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Zara,

Ik loop al een aardig tijdje in het EMC, maar ze doen daar ook IUI gestimuleerd hoor. Ze beginnen altijd eerst in eigen cyclus, met ovaluatietesten, maar als blijkt dat dit niet werkt, kunnen ze ook een gestumuleerde IUI doen.

Het is natuurlijk wel beter om het in eigen cyclus te doen. Des te minder hormonen. Als ze geen hoop hebben dat IUI in eigen cyclus het voor jou niet is, zouden ze het ook niet doen hoor. Vaak met 2 of 3 eitjes insimineren ze zelfs niet ivm kans op meerlingen.

Heel veel succes.

Groetjes,
    Elvira

10. Butterfly1977

25 feb 2008
    12
    0
    0
    Beuningen
    Hoi allemaal, de minimale norm voor IUI is inderdaad 1 miljoen ! Boven de 10 miljoen ben je "normaal "vruchtbaar. Mijn vriend had steeds 2.8 miljoen zaadjes na opwerking. Bij onze laatste IUI had hij er maar 0.8 miljoen ! Je mag dus erg blij zijn met 5 of 7 miljoen !
    En ach, we hebben er maar 1 nodig he ?!

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Hee, da's nieuw voor mij!
    Ik dacht dat ze daar alleen in eigen cyclus deden...
    Ik dacht juist dat ze iui met hormoonstimulatie deden in de hoop op 2 eitjes zodat de kans op bevruchting dan groter is.
    Mijn cyclus is super regelmatig, kan er de klok op gelijk zetten.Dus dan zou het met hormonen niet nodig zijn?
    Irritant dat ik wijzer word door reactie hier dan door het zh zelf.Die vertellen dus echt niks he..

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Daar zijn de homonen niet voor. Het is om de kans iets te vergroten.
    Mijn cyclus was ook gewoon normaal met een mooi ei elke maand, maar heb wel hormonen gebruikt

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Je hebt er inderdaad maar 1 nodig, maar kan me voorstellen dat je toch baalt, zeker van die laatste uitslag.Ik duim voor je!

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Nou, dan ga ik flink zeuren in het zh om die hormonen. ;) Hoe groter de kans hoe beter..
    Ik heb zelfs ooit eens ergens gelezen dat het juist beter is om met hormoonstimulatie iui te doen bij stellen waarvan niet duidelijk is waarom er geen zwangerschap ontstaat.Dat dat toch betere resultaten zou geven...Weet alleen niet meer wáár ik dat gelezen heb. :(

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    In mijn boekje staat dat IUI met stimulatie meer kans van slagen heeft als er iets is met het zaad.

Deel Deze Pagina