De zwangere vrouwen van OHRA...aarghhh?!?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wannabe a mom, 23 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wie vind dit ook zo'n irritante reclame....of ben ik de enige die zich daar aan stoort? Al die zwangere vrouwen gezellig in het busje op weg naar de 'uitpufstand'! :x Begrijp me niet verkeerd hoor, ik gun iedereen een zwangerschap/kindje. Maar als je al zo lang bezig bent om een kndje te krijgen, dan zit je niet echt te wachten op happy zwangere vrouwen. Ik zap dan ook altijd gelijk weg....dan nog liever de reclame van een wasmiddel ;) .

Als het aan OHRA ligt, krijg je maar 3 IVF behandelingen vergoedt. Dus ze kunnen wel een mooie reclame hebben bedacht om te laten zien dat ze weten waar zwangere vrouwen behoefte aan hebben, aan de andere kant laten ze mensen die een kinderwens hebben na 3 pogingen in de kou staan!

Dit wilde ik even kwijt!

2. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    hoi,
    Ik wilde even zeggen dat ik me ook heel erg aan die reclame geirriteerd heb...

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ook zulke reclames horen erbij. Maar ik word er inderdaad niet bepaald vrolijk van.

gr vruchtje

4. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    k heb me dr eigenlijk nog niet echt aan gestoort.. maak me dr ook niet echt druk om... kan je je ook storen aan de reclame van de pampers of de olvarit! maar goed dit is mijn mening....

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nope ik ook niet, nu lijkt het of ik makkelijk praten heb met een dikke buik, maar heb zelf ook in de medische molen gezeten, maar kan niet zeggen dat dat me toen gestoord zou hebben.

De basisverzekering vergoed bij overal 3 pogingen, er zijn idd verzekeringen die er meer vergoeden, maar daarom heb je de vrijheid om over te stappen.

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik vind hem ook niet vervelend, maar ik kan me voorstellen dat er meiden zijn die het wel vervelend vinden.

Laat je niet gek maken hoor. Het duurt bij ons gewoon langer, maar ooit kunnen wij om deze reclames glimlachen.

Groetjes,
    Elvira

7. Ik vind het gewoon een irritante reclame, dat is alles. Ik ben zelf heel goed op de hoogte wat betreft zorgverzekeringen. Ik zit daarom ook niet bij de OHRA. Maar op het moment kan ik me wel eens aan zwangere vrouwen storen. Jaloezie...misschien wel ja. Maar ook voordat ik de MMM in ging stoorde ik me wel eens aan zwangere vrouwen. En dan bedoel ik het type....die heel overdreven gaat zuchten en klagen (soms terecht hoor, maar in veel gevallen...). Dan denk ik wees blij over 9 maanden ben je er weer van af en dan heb je iets kostbaars in handen waar andere alleen nog maar van kunnen dromen. Of het type die haar voorkeur uitspreekt...zo van ik heb liever een meisje, want ik ben een echte 'meidenmoeder'. Laatst was ik op een verjaardag en daar was een stel die ook in verwachting zijn. Vertelde ze doodleuk, dat ze wel twee dagen nodig hebben gehad om het te verwerken dat ze een jongen verwachten ipv een meisje, want dat hadden ze liever gehad. Nou, ik kan je vertellen, dat ik wel van alles tegen haar wilde zeggen, maar dat ik uiteindelijk maar ben weggelopen om mijn woorden in te slikken.

Het stukje over de reclame moet je ook niet te zwaar aan tillen. Ik vind het nu eenmaal irritant en aangezien het over zwangere vrouwen gaat en dit een zwangerschapsforum is, dacht ik wie nog meer? Pampers, babyvoeding etc. vind ik helemaal ok!

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja de andere dingen die je aanhaalt kan ik goed inkomen hoor.
    De aparte reacties als het geslacht anders is dan verwacht.
    Klagen vind ik moeilijk in te schatten, ik merk dat je lichaam gewoon zo anders is dan ervoor. Ik probeer in ieder geval zeker niet te "klagen".

En lekker irritant vinden hoor als je dat vind! zo kan ik me enorm storen aan de reclame van Simyo met al die smaken en soorten koffie.

Las mijn bericht zo terug, maar had er bij moeten zeggen dat ik het ergens wel begrijp.

9. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    vind de reclame niet irritant maar de andere dingen die je aanhaalt snap ik helemaal

zo liep ik laatst in de stad en daar was een stel aan het klagen wie de kleine moest dragen :confused:
    ben blij dat je er eentje heb om te dragen en neem anders gewoon de kinderwagen mee!

10. HammyQ

HammyQ Actief lid

8 jun 2007
    115
    0
    0
    Weet je waar ik me dan aan erger?!?

Het nieuwsbericht van een paar dagen geleden: Rouvoet wil meer kinderen.

In het bericht staat dat we in Nederland meer kinderen zouden moeten krijgen om de vergrijzing aan te pakken. Volgens de minister zou dit best moeten kunnen. bericht op nu.nl

Sorry, hoor maar dit stoot mij tegen het hoofd. Wij hebben het geluk dat we uit een geslaagde ICSI poging een dochter hebben na 1e mislukt en 2 mislukte cryo's. Maar er zijn vele onder ons waarbij dit niet gegund is. Mede ook doordat de kosten te hoog zijn om een behandeling te beginnen. We zijn heus niet allemaal boven de 35 met een carierre, of hebben overgewicht zoals men het beeld schetst bij mensen die op IVF/ICSI aangewezen zijn voor hun kinderwens.

11. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    als het even kan zie ik ook liever een andere reclame ipv die ohra reclame.maar het is niet zo erg dat ik meteen weg zap ofzo

in de andere dingen dat je vertelde snap ik je erg goed,ook ik kan me daar soms boos om maken.

12. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    ja die rouvoet!

zorg maar dat er een paar meer pogingen vergoed worden dan....

13. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    o ja dat bericht had ik ook gelezen,pfff hij denkt er erg makkelijk over.
    hij denkt niet aan de vrouwen in de mm,laat hem anders maar meer pogingen vergoed geven

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dit was precies hetzelfde wat ik ook neer wilde zetten.
    Het is dat ik altijd de reacties altijd eerst even lees.

Elmo

15. ik irriteerde me niet aan de reclame, zwijmelde er eigenlijk een beetje bij weg, ik dacht: ooh wat leuk, zometeen heb ik ook een dikke buik (hoop ik dan..) :D .

enneh.. ik zit bij de ohra ;)

16. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik moet zeggen, ik vind de reclame wel grappig. Maar aan Rouvoet kan ik me ook wel ergeren. Het komt erg over alsof iedereen maar kinderen moet "nemen". Op dit moment vind elke zwangere vrouw vervelend om naar te kijken. De uitspraak; "ooit komt jullie tijd" vind ik altijd wel moeilijk..wanneer komt die dan? Komt die ooit? Ik kan me nog niet zo goed indenken dat ik ooit wel een posi test zou krijgen....

17. wup, *knuf* ik snap je gevoel over positesten maar al te goed. :( gelukkig zijn we nog lekker jong. schrale troost.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    'Jullie tijd komt nog wel' is gewoon een denigrerende K#Topmerking.Lekker de boel bagataliseren, gatver...
    En dat artikel van Rouvoet heb ik me dood geirriteerd, zeker de regel dat we meer kinderen moeten 'nemen' stuitte mij tegen de borst. Lekker makkelijk praten als je zelf 5 kinderen hebt.. zorg eerst maar eens dat er meer ivf pogingen vergoed worden, zonder dat de premies dan giga stijgen, dan praten we wel weer verder.

Die Ohra reclame word ik ook niet blij van, maar goed, dan kunnen ze helemaal niks uitzenden..
    Ik kreeg pas ongevraagd bij de Kruidvat een pamfletje mee over de 9maandenbeurs, geloof ik, anyhow het ging over baby's en ik voelde me die dag behoorlijk rot.
    Maar moeten ze daar dan ook al rekening mee houden?

19. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    oh, ik heb toch iets gemist. Ging het niet over de reclame van OHRA op deze site dan?

20. Dushi

Dushi Niet meer actief

13 t/m 17 februari was de 9-maandenbeurs en toen was die reclame op de TV.

Ik kan ook slecht tegen mensen die zeggen: "we nemen er nog eentje". Zo doet het ook pijn dat iemand het heeft over het nemen van een tweede terwijl ze nog zwanger zijn!.
    Ik leg me erbij neer dat ik nu een enorm wondertje heb mogen ontvangen (via ICSI) en dat zij geen zusje of broertje meer zal krijgen.

Daarentegen wil ik toch niet dat mensen zich anders gaan gedragen tegenover mij. ik zeg altijd je moet de pijn laten waar het hoort. Het is iets wat ik/wij moet(en) verwerken.... Maar pijn doet het wel.

Groetjes,
    Danielle

Deel Deze Pagina