Pff ik dacht eindelijk dat ik het tempen plus plassen op een ovustaafje inmiddels naar een 'hoger niveau' had gebracht . Maar na enkele maanden weer bezig te zijn geweest (en 4 jaar terug ook al) vraag ik mij af of we wel op het juiste moment insemineren. We = mijn vrouw en ik, insemineren met donorzaad welke de donor op de door ons aangegeven dagen komt 'maken' en doneren. Vorige maand: 1 maart 2013 ongesteld geworden tot 4 maart, 5 maart slechts wat spotting. Aangezien mijn cyclus vrij regelmatig is 28-30 dagen ben ik op dag 11, 11 maart dus (uitgaand van 28 dagen) begonnen met ovutesten (sensitest), ik had toen wel waterige afscheiding maar dus een negatieve ovutest. Ik test 1x per dag tussen 10.00u en 10.30u (mijn 2e plas dus). 12 maart, weer waterige afscheiding, negatieve ovutest (maar wel bijná streepje). Aangezien dat we 13 maart 's avonds een concert plus overnachting hadden hebben we toen 1x geinsemineerd om 23.00u. 13 maart, eiwit afscheiding en inderdaad een positieve test, maar ja dat concert.. 14 maart , eiwit afscheiding en nog een positieve test (deze knalde eraf) en toen 's avonds om 21.30u geinsemineerd. 15 maart had ik s''ochtends inderdaad een temperatuurverhoging van 0,3, dag erna 16 maart was de temp weer gestegen evenals de dagen die volgden. FF geeft ook op 14 maart mijn eisprong aan. Helaas ongesteld geworden op 29 maart 2013 (cyclus van 28 dagen dus. Maar nu vraag ik mij af insemineren we wel juist? Als we geen concert hadden gehad hadden we 13 en 14 maart geinsemineerd. Was dat beter geweest? Mijn vraag nu omdat deze maand het weer zover is ergens de komende 2 dagen gaan we weer beginnen. Ik verwacht morgen een knaller op mn test en twijfel dus enorm of als we morgen en overmorgen insemineren we 'op tijd' zijn. Of toch beter vanavond en morgen? Ik heb al zo'n mooie berekening gedaan van dag X positieve test, dan 24-36u later een eisprong, dus dezelfde avond insemineren (12u na de positieve test), dag Y een redelijk positieve test nog (vaak net iets lichter dan de testlijn) en dan 's avonds nog een keer insemineren (dat is dan 36u na de eerste postieve test). Dag Z is dan vaak een negatieve ovutest en zie je mijn temp stijgen. We hebben 'maar' 2 inseminatiepogingen per maand. Donor woont op een afstandje rijden plus beide wisselende diensten en komt ook onze kant uit (gaat anders lastig ivm onze 3 jarige die overigens van dezelfde donor is) dus vandaar mijn dilemma...wat denken jullie
Hmm nu ik het zo na lees klinkt het wat warrig, maar wanneer zouden jullie een poging wagen, de dag van de positieve ovutest en de dag erna óf de dag vóór de positieve ovutest en de dag zelf?
Ik zou sowieso voor de dag van de posi ovutest gaan. Dat is vaak de dag voor je eisprong en dan ben je het meest vuchtbaar. De dag ervoor en erna kan ook nog altijd. Bij 2 insemineerpogingen zou ik voor de dag van de posi test gaan en de dag erna.
Oke , nou even afwachten dan maar, zei mevrouw ongeduld. Nja dat ene nachtje kan er ook wel af, maar word altijd zo hyper als ik zie dat het streepje er 'bijna' is. Dat het resultaat kan hebben, hebben we 4 jaar terug gezien. 3e ronde raak en een prachtige zoon rijk zijn we nu weer het donatietraject ingegaan voor een broertje of zusje. Inmiddels ronde 4 en vind het erg spannend weer. Bedankt voor jullie reactie!