Test vervaagd binnen afleestijd

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Anoniem2605, 12 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem2605

    Anoniem2605 Nieuw lid

    12 okt 2019
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

    Graag hoor ik of er mensen zijn geweest met dezelfde ervaring of soort gelijk...

    Ik heb op 3 oktober een duidelijk positieve zwangerschapstest gehad, helaas trad er op 7/8 oktober bloedverlies op. Na contact met een verloskundige geleerd dat dit om een innestelingsbloeding kan gaan, maar ook om een vroegtijdige miskraam.

    Gezien het soort bloeding gaat het waarschijnlijk om een vroegtijdige miskraam en was ik maar 1 - 2 weken zwanger. Ik heb het advies gekregen om een week nadat de bloeding stopt een test te doen.

    De bloeding gaat nu over in een soort van ongesteld zijn en ik heb vandaag 12 oktober een nieuwe zwangerschapstest gedaan, maar daarmee gebeurde wat raars.

    De negatieve lijn kleurde duidelijk, vervolgens kleurde de controle streep duidelijk, en toen een licht positieve lijn (waarschijnlijk neemt de hcg waarde dus af) maar echter vervaagde het plusteken binnen de afleestijd. Na 3 minuten verdween het plusteken bijna volledig. De controle lijn is echter nog wel duidelijk.

    Wat kan ik nu opmaken uit deze test? Er is in minder dan 5 minuten nog maar weinig te zien in het resultatenvester terwijl de controle lijn wel duidelijk is.....

    Iemand dit ook wel eens gehad? Is het dan nog betrouwbaar?
    Hoe werkt dit?
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Kun je een foto plaatsen?
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.638
    15.084
    113
    Nabij Utrecht
    Als er met 10 minuten geen positief resultaat staat, dan is het resultaaf negatief.

    Het kan gebeuren dat de teststreep iets verkleurd tijdens het doorlopen, als reactie op vocht op het streep gedeelte, maar alleen hcg blijft plakken, dus als die "verkleuring" vervolgens na enkeke minuten wegtrekt, is er dus geen hcg gevonden.
     
  4. Anoniem2605

    Anoniem2605 Nieuw lid

    12 okt 2019
    3
    0
    1
    Vrouw

    Er is nog wel een heel licht positief resultaat te zien; dit betekend dan dat de hcg is afgenomen toch?
    De test van 3 okt was overduidelijk donker positief gekleurd
     
  5. Anoniem2605

    Anoniem2605 Nieuw lid

    12 okt 2019
    3
    0
    1
    Vrouw
    Heb geen goede foto kunnen maken; resultaat was op de foto niet echt te zien zoals deze er in het echt uit zag.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.638
    15.084
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dan is het inderdaad afgenomen ;)
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.542
    26.115
    113
    Vrouw
    Sterkte!
     

Deel Deze Pagina