Hallo allemaal, Hier een heeeel oud (non-actief) forum lid. Ik moest zelfs opnieuw een account aanmaken Ik wil graag jullie mening. Zien jullie ook een lichtroze streepje? Ik heb de zwangerschapstest in de middag gedaan en vandaag zou ik (denk ik) ongesteld moeten worden. Alvast bedankt!
Dank jullie.... Ik ben denk ik nog in shock. Ik heb 2 jaar terug een prille zwangerschap af laten breken ivm extreme misselijkeid... Daarna heel veel spijt gehad. Ik heb een zoon en dochter en bij allebei tot dik 7 maanden in de zwangerschap extreem ziek geweest door het braken. Ik weet zeker dat als ik nu zwanger blijk te zijn ik weer HG zal krijgen. Maar het is wel heel gewenst.... Vooral omdat ik na de abortus ontzettende spijt had en zelfs depressief werd. İk ben een beetje angstig en overrompeld (omdat ik ook niet makkelijk zwanger word) en super dankbaar natuurlijk. Ik hou jullie op de hoogte.
1 tip voor de HG, hier zelf al 4 HG zwangerschappen achter de rug. Haal nu al medicatie in huis, uiteraard in overleg met je huisarts/gynaecoloog. Ik begin al met medicatie voordat ik overtijd ben, want dan begint het braken bij mij al helaas. Doordat ik vroeg begin met de medicatie heb ik het gevoel dat ik het wat langer vol kan houden totdat ik echt doodziek word. En succes! HG is echt zwaar klote, maar het kindje is het het uiteindelijk waard .
Hi Gruffalo, jeetje 4 keer HG? Wat een bikkel ben jij! Bij mij begint het ook al heel vroeg, rond de 5 weken inderdaad... Ik wacht het nog even af en als ik maandagochtend een duidelijker streep heb dan ga ik meteen naar mijn huisarts. Welke medicatie heb jij gebruikt? Bij mij hielp niks helaas.... Ik ga vragen of ik Zofran voorgeschreven kan krijgen...
Ik begin voor de NOD met twee keer daags emesafene en zo nodig metoclopramide erbij. Is dat niet voldoende na een paar dagen/weken over naar 4 keer daags metoclopramide en is dat niet voldoende dan zofran. Ik gebruik ook vanaf het begin omeprazol erbij, dat maakt echt verschil. Ik zorg ervoor dat ik blijf drinken, vaak is cola het enige wat wil. En dan iedere paar minuten een heel klein slokje. Liever de hele dag kleine slokjes cola (of sinas of een andere suikerrijke drank) dan met hangen en wurgen eten proberen wat er toch weer uit komt.
Dank je! Hier kan ik wel wat mee. Ik kreeg destijds primperan en emesafene, wat absoluut niet hielp. Ik ga inderdaad met mijn arts bespreken wat wijsheid is. En ik noteer even jouw medicatie .
Hi even een update. Vanochtend getest en wederom een licht streepje. Vlak daarna begon ik de vloeien... Eerst lichtrose maar nu ook rood. Mijn gevoel zegt dat ik niet zwanger ben en gewoon ongesteld ga worden. Ik heb alleen geen krampen enzo. Ik vind het wel heel jammer...
Hi mijn menstruatie heeft toch doorgezet. Ik ben niet (meer?) zwanger. Wil graag geloven dat de testen (alle 3) van Kruidvat vals positief waren om mezelf verdriet te besparen maar ja jullie zagen ook gewoon een streep en geen indroger. Ik ga genieten van mijn 2 kids en probeer dit gewoon een plekje te geven. Bedankt voor jullie lieve reacties