hoeveel minimaal aankomen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Amfy, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn groeide in het begin echt heel hard.ruim een kilo per paand. maar nu ben ik vandaag op het cb geweest en is hij maar 250 gr aan gekomen.ik vind dit heel erg weining.
    aangezien iedereen druk was op het cb en ik alleen kwam wegen heb ik niets kunnen vragen.
    ik zal ook de curve even plaatsen. maak nu best wel zorgen

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    he, volgens mij is het niet verkeerd hoor! Luca was een maandje later dat hij opeens 'heel weinig' groeide. Dat hoorde bij het borstvoeden. Flesgevoede kindjes groeien heel gelijkmatig, maar borstgevoede groeien de eerste 3-4 maanden heeel erg hard en zakken daarna wat af in snelheid en groeien dan gestaag door. Dat is wat ze mij vertelden.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ziet er prima uit hoor, :) Paar maanden boven de curve gezeten en nu erop, dus helemaal goed hoor, :)
    Bij Thirza buigt ie ook wat af. Bij haar dan voornamelijk in lengte, maar qua gewicht zat ze in verhouding toch al laag, dus daar is ze mooi mee op de gemiddelde lijn blijven hangen, zoals ze de hele tijd al deed, (nouja: bij geboorte niet bepaald: bijna 9 pond, toen afgevallen en op gemiddelde lijn gekomen en sindsdien qua gewicht zo gebleven. Qua lengte zat ze dus steeds helemaal bovenin en zakte ze de laatste keer ook af... hoort bij BV, :) Over een tijdje 'herstelt' zich dat weer, heb ik me laten vertellen, :)

5. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hoi meid, probeer je niet te veel zorgen te maken hoor!
    ieder kindje groeit de ene keer meer dan de andere keer! Als je kindje gewoon tevreden is en goed plast gaat het goed. Ontlasting kan je bij bv toch ook niks over zeggen, zegt niet veel over de hoeveelheid/kwaliteit voeding die je hebt...
    Mijn mannetje groeit ook zeker niet de pan uit op mijn melk. In het begin vonden we hem een beer van een baby (3740 gram tegen de 3140 van zijn zus toendertijd) en hadden we echt het idee dat hij mega spekkie zou worden, maar dat viel dus echt mee! en ook ik maak me dus af en toe zorgen, maarja, als hij zich uit zichzelf niet vaker meldt dan 6x op een dag heeft het voor mij geen zin om hem extra aan te leggen, want dan drinkt hij eventjes maar houd het al gauw weer voor gezien en spuugt ook nog eens het overgrote deel uit..... Dus dat heeft voor ons geen zin...
    om je een idee te geven van hoe ons ventje is gegroeid,

hier een aantal opnamemomenten:
    28-10-08 3740 gram (geboorte)
    27-11-08 4375 gram (1 maand)
    05-01-09 5060 gram (2 maanden en 1 week)
    02-02-09 5575 gram (3 maanden en 1 week)
    03-03-09 5935 gram (4 maanden en 1 week)
    31-03-09 6340 gram (5 maanden)

zo zie je dat hij de eerste twee maanden zo'n 700 gram per maand groeide, en dat het daarna langzaamaan steeds minder werd... Dus jou kindje is niet de enige waarbij het nu al iets minder hard gaat en by the way..... Hij ziet er echt HARDSTIKKE GOED uit!!!

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Keurig op de middellijn, ik zou je geen zorgen maken als ik jou was.
    De ene keer groeien ze iets harder dan de andere keer, dat is normaal. Een verkoudheidje kan al van invloed zijn daarop.

7. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    meid maak je nu maar geen zorgen! hij zit nu op de middellijn, nou prima toch? Maak je geen zorgen, je doet het super!

Deel Deze Pagina