Dag lieve dames, Heb een vraag. Of meerdere eigenlijk.... Wie heeft er ervaring met (vals) positieve testen nadat je na een IVF/ICSI behandeling ter ondersteuning 3 x 1500 pregnyl hebt moeten spuiten?Gebruik overigens ook nog utrogestanbolletjes ernaast. Wanneer mochten jullie testen van de gynaecoloog? Wanneer hadden jullie een bloedtest? En welke waarde zou die bloedtest moeten zijn? En houdt de hcg/Pregnyl je menstruatie tegen als het niet gelukt is? Zijn er meiden die wel zwanger zijn geraakt met behulpzaam hcg injecties ter ondersteuning in plaats van (of naast) utrogestanbolletjes ? Wat zijn jullie ervaringen? Het is zo dat ik op zaterdag 15 december de punctie heb gehad en op dinsdag 18 december zijn er twee mooie embryootjes teruggeplaatst. Op 20 december, 23 december en 26 december moe(s)t ik 1500 pregnyl zetten. Nu heb ik officieel 31 december de bloedtest, maar in principe zit er dan toch nog pregnyl in mijn bloed? Of zie ik dat verkeerd? En wat zou de waarde moeten zijn voor 'echte' zwangerschap? Normaalgesproken ben ik namelijk een vreselijke vroegtester, maar nu... Nu heeft eerder testen volgens mij helemaal geen zin vanwege die Pregnyl... (Heel frustrerend!). Ben benieuwd naar jullie ideeën / ervaringen / mening! Liefs!
Ik spoot 1500 IE Pregnyl op dag 5,7 en 9 na de eisprong/punctie. En twee dagen voor de eisprong 10.000 IE om het op te wekken. Ik gebruikte er geen Utrogestan bij, ik kreeg of de extra Pregnyl of de Utrogestan-bolletjes. Ik mocht twee weken na de eisprong/IUI testen en later tijdens de IVF-ICSI's twee weken na de terugplaatsing (16-17 dagen na de punctie). Volgens mij heb ik tijdens de extra Pregnyl nooit voor de testdatum getest, dus ook nooit vals-positieve testen gehad. Tijdens de Utrogestan wel een dag eerder een test gedaan, maar Utrogestan heeft geen invloed op de test. Wij hadden na de IVF-ICSI's standaard een bloedonderzoek op de testdag, dus twee weken na de terugplaatsing. Bij de IUI's werd dit niet gedaan en na een cryo-tp was dit 12 dagen na de terugplaatsing. Tijdens de cryo-tp kreeg ik Progynova in combinatie met Utrogestan. Pregnyl houdt je menstruatie niet tegen. Utrogestan kan dat wel doen. Soms word je pas ongesteld nadat je met de bolletjes gestopt bent. Zelfs dan kan het nog een aantal dagen duren voordat je ongesteld wordt. Tijdens het Utrogestan-gebruik kun je al wel bruinverlies en krampen hebben als je rond je NOD zit, maar soms zet het bloedverlies pas later door. Het kan ook zijn dat je wel gewoon ongesteld wordt tijdens de Utrogestan. Onze meid is het resultaat van een ICSI (kort schema) in combinatie met 1500 IE extra Pregnyl op dag 5,7 en 9 na de punctie. Geen Utrogestan toen gebruikt. Tien-elf maanden na haar geboorte ben ik opnieuw zwanger geworden na de eerste ICSI voor een tweede kindje. Die keer deden we het lange schema en kreeg ik Utrogestan in plaats van extra Pregnyl. Dat is helaas met 11 weken in een miskraam geeindigd, maar dat staat los van de Utrogestan. Als je op de 26e Pregnyl moet spuiten en de 31e het bloedonderzoek hebt, dan zitten er vijf dagen tussen. Ik spoot extra Pregnyl op dag 9 en mocht op dag 14 testen, dus dat was ook na vijf dagen. Pregnyl halveert gemiddeld elke 23 u. Je zou na vijf dagen dus nog op een waarde van rond de 45 zitten. Alleen zijn de eenheden van de Pregnyl in je bloed-urine anders dan de HCG-waarden op een zwangerschapstest. Een waarde van 45 eenheden Pregnyl in je lichaam is niet hetzelfde als een HCG-waarde van 45 op een zwangerschapstest. Want anders zou je inderdaad vals-positief testen op die datum en dat is niet zo. Succes!
Jippie, dankjewel voor je uitgebreide reactie. En wat fijn dat het destijds bij jullie een mooi meisje heeft opgeleverd. Tegelijkertijd verdrietig dat je erna met 11 weken een miskraam hebt gekregen . Gewoon ook nog met elf weken... Dan zit je al bijna bij de 12 en heb je vermoedelijk al een kloppend hartje gezien... Heel erg. Het blijft inderdaad afwachten. Weet jij nog hoe hoog je hcg was toen je de bloedtest kreeg? Heb vandaag, moet morgen weer de pregnyl zetten, even gekeken hoe donker het streepje nu was, mocht ik de 31e voor ik naar Gent rijd mezelf de moeite besparen (bij een omowitte test en al roze verlies heb ik besloten niet te gaan.... Het is immers meer dan 2 uur rijden).. En het streepje was - terwijl ik 2,5 dagen geleden de pregnyl had gezet, al haast een tuurstreepje. Dus, de dagen na de 26e worden wel heel erg spannend.... Hoop dat we eens blij het nieuwe jaar in mogen gaan... Wederom, dank voor je reactie en andere reacties zijn nog meer dan welkom!!!
De miskraam was inderdaad heftig.We hadden met 8 weken een perfecte echo gehad. Goed kloppend hartje en het lag op schema qua groei. Met 11 weken weer een echo gehad en foute boel. In de tussentijd was mijn buik enorm gegroeid, geen bloedverlies of krampen gehad, volop zwangerschapskwalen. Dus het kwam als donderklap bij heldere hemel. Het was een missed abortion, waardoor ik ook nog een curretage moest ondergaan. Bij de zwangerschap van onze meid zat mijn HCG-waarde twee weken na de terugplaatsing rond de 150. Bij de tweede zwangerschap zat ik op dezelfde dag op een HCG-waarde van 400. Ons ziekenhuis ziet bij een zwangerschap het liefst een waarde van minimaal 50. Zit je boven de 5 en beneden de 50, dan eindigt het meestal in een vroege miskraam. Een waarde van minimaal 50 wordt beschouwd als een (in eerste instantie) doorgaande zwangerschap. Je zou inderdaad kunnen kijken hoe snel het streepje van de Pregnyl vervaagt. Ik hoop dat het na een aantal dagen juist weer duidelijker wordt! Heel veel succes, ik ga voor je duimen.