hoi meiden! Dit is eerste keer na stoppen pil, en ik dacht gebruik meteen ovulatietesten.. 22 mei laatste keer ongesteld (12 mei ook nog) De donkerste ovulatietest is van vorige week woensdag. Ik test elke dag rond 11 uur. Moet ik nu door blijven testen of heb ik mijn eisprong toch gemist? Thanks voor antwoorden...
22 mei eerste dag menstruatie + gemiddeld 14 dagen= komende maandag (5 juni). Toch? Bij een gemiddelde vrouw zou rondom die dag je ovulatie zijn. Maar ja, die gemiddelde vrouw bestaat niet Enig idee wat jouw cycluslengte is? Welk voorbehoedsmiddel gebruikte je en hoe lang is dat geleden? Test je 1x per dag? Ik denk dat je ei nog komt omdat ik je donkerste test niet positief vind en 'gemiddeld' erg vroeg in je cyclus. De testen kunnen inderdaad op en af lopen en dan opeens positief zijn. Ander scenario is dat je LH piek erg kort is (12 uur bv). Dan zou je je piek kunnen missen bij 1x per dag testen. Maar hoe vaak dat nou voorkomt... Ik hoop dat dit helpt.
Qua kleur was mijn donkerste test even donker als jou donkerste.. dus ik zou zeggen dat dat je piek was. Ik gebruikte dezelfde testen. Maar je kan voor alle zekerheid doortesten.
Het kan zijn dat je de eisprong gemist hebt. Je cyclus is ook nog niet duidelijk omdat je aan het ontpillen bent. Wanneer je testen oplopen kun je beter 2x per dag een test doen. Daarnaast hoeven testen niet op te lopen. Ze kunnen zomaar knallen
Deze test is ook negatief. Ik zou je trouwens wel aanraden om hetzelfde merkt te blijven gebruiken in een cyclus. Nog steeds het advies om door te blijven testen...
Ja zou ik doen. Zag dat je je in het algemene testen topic afvraagt of je twee keer een eisprong hebt maar dat kan niet. Als je een dubbele eisprong hebt is dat altijd tegelijk. Wat wel kan is dat je meerdere LH-pieken hebt. Een eitje hoeft namelijk niet altijd te springen na een LH-piek. Het eitje probeert het later dan opnieuw en dan kun je dus twee keer (of vaker) in een cyclus een positieve ovulatietest hebben. Overigens is daarvan bij jou in mijn ogen geen spreke van want noch je test van woensdag noch die van vandaag is positief. Hopelijk snel alsnog een positieve ovulatietest! Ben je al lang van de (hormonale) anticonceptie af? Edit: lees net eerste ronde na AC. Grote kans dat je lichaam gewoon haar ritme nog moet gaan vinden.