Vitamine b12

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moi26, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moi26

moi26 Lid

25 apr 2007
    58
    0
    6
    Hallo,

Afgelopen 3 maanden heb ik twee miskramen gehad. 1 bij 8 weken (ma) en 1 bij 5,5 week. Omdat ik ook mijn eerste dochter verloren heb na 22 weken zwangerschap (door gebroken vliezen, veroorzaakt door extreem bloedverlies) wil de gyn nu mijn bloed gaan prikken om te kijken of er iets is waardoor ik nu 2x achter elkaar een mk kreeg. Die onderzoekjes worden pas gedaan na mijn eerste menstruatie. Ik mag van de gyn wel gewoon zwanger worden tussendoor, dus hoef eigenlijk niet te wachten. Dan kunnen alleen de onderzoeken niet gedaan worden. Ik wil eigenlijk niets liever dan weer zwanger worden (ik krijg ook Utrogestan zodra ik een positieve test heb). Maar goed. Om een lang verhaal kort te maken: ik ben vegetariƫr. Ik slik dagravit voor zwangere vrouwen. Mijn b12 is nog nooit getest en weet dus niet of ik een tekort heb. Kan het kwaad om naast de voedingssupplementen voor zwangere vrouwen extra b12 te slikken? Dit meer preventief als mocht ik een gebrek hebben...

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je mag wel wat extra slikken dan ja. Dat kan geen kwaad.
    Vraag anders of ze het meeprikken in het volgend bloedonderzoek.

Mirjam

Deel Deze Pagina