In 2011 en 2012 heb ik achter elkaar 2 miskramen gehad (rond de 9 en rond de 11 weken). Daarna zwanger geraakt van een prachtige dochter die inmiddels alweer ruim 2 is. We beginnen er langzaamaan te denken om voor een tweede te gaan. Ik ben erg bang dat ik eerst weer meerdere miskramen zal krijgen. Wie heeft ervaring hiermee? Is het zo dat als je eerdere meerdere miskramen hebt gehad, de kans dat dat weer gebeurt, groter is?
Bij mij was het wel zo. Twee voordat ik mijn dochtertje* kreeg, en eentje erna. Nu weer zwanger en geen mk gehad. Ik geloof dat er wel een verhoogde kans is, maar waarop gebaseerd...? Geen idee. Veel succes!
Hier 3 miskramen daarna goed zwanger van me zoontje en daarna een hele hoop miskramen en nu dus zwanger van ons meisje . Bij ons was dus wel zo dat de geschiedenis zich voort zetten zeg maar .
Het ligt eraan wat de oorzaak van de miskramen was. Kan ook een tijdelijk probleem geweest zijn. Ik zelf kreeg eerst een mk, daarna mijn dochter daarna zwanger van mijn zoontje zonder miskraam ertussen (helaas wel overleden in de zwangerschap en daarna weer twee miskramen na kloppende hartjes.
Ik heb ook 2 miskramen gehad. Toen is ons dochtertje geboren en toen ze 1 werd zijn we er ook weer voor gegaan. Helaas hier nu ook weer een miskraam. Ergens heb je inderdaad het gevoel dat je een grotere kans hebt, al is er bij ons geen oorzaak gevonden. Hopelijk gaat het bij jou nu wel goed.