Hallo, Sorry dat ik al voor de tweede keer iets post. Maar ik zit enorm in mijn maag met het volgende. Afgelopen maandag had ik een positieve clearblue met indicatie 1-2 wat voor 3-4 wk zwanger staat. Dinsdag daarom nog een kruidvat test gedaan, omdat ik maandag al op 4 wk en 4 dgn zat. Die kruidvat test was gelukkig knalpositief! Vanochtend (ik weet dat het misschien dom is) nog een keer beide testen gedaan. De clearblue geeft nog steeds 1-2 terwijl ik vandaag 5 wk ben. En de kruidvat was nog duidelijk positief maar veel minder snel en lichter. Nu maak ik me dus toch weer heel erg zorgen. Het ziekenhuis wil geen bloed afnemen. Die vinden dat ik gewoon moet afwachten de echo op 4 okt. En die zeggen dat de kleur van een test niets zegt. Maar toch lees ik hier op het forum veel andere dingen. Ben eindelijk na bijna 4 jaar zwanger, en ben zo bang het weer kwijt te raken. Denkt u dat het lichter worden van de test iets zegt over de kans op een miskraam? Groetjes Milla
Hoi milla, De kleur van de test zegt NIET over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap! Positief is positief ook de test van clear blue hoe leuk de reclame ook is is niet 100% betrouwbaar qua aangeven van de duur van de zwangerschap. Je kan echt niet meer doen dan afwachten tot de echo van 4 okt! Je kan het! Imke