zwangerschapstest moeders voor moeders

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by merah, Apr 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik had altijd begregen dat de zwangerschaptesten van moeders voor moeders veel meer hcg nodig hebben voor een mooie tweede streep dan de middelde test van een drogist.
    Dat het daarom is dat de testen van moeders voor moeders vaak lichter uitvallen.

Zojuist de mevrouw van moeders voor moeders over de vloer gehad en ik was helemaal trots op mijn super-knal-test. Want, er van uitgaande dat deze testen dus veel hcg nodig hebben voor een mooi resultaat, dacht ik dat mijn hcg inmiddels wel torenhoog moest zijn.

ze had de verpakking op tafel laten liggen, dus ik denk net: Effe googlen hoe hoog de detectiegrens van deze testen dan wel niet zijn. Tot mijn verbazing zie ik dat deze testen ook gewoon een detevtiegrens hebben van 25mIU/ml (net als elke andere reguliere zwangerschapstest). Beetje teleurgesteld ben ik wel ;)

Weet iemand of deze testen veranderd zijn?
    Of heb ik gewoon altijd verkeerde info van dit forum gehaald, omdat ik dat zo graag wilde geloven? Ik lees tenminste zeer geregeld dat er wordt geschreven: 'schrik niet dat de test van mvm zo licht is, want deze heeft veel meer hcg nodig.'

2. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Volgens mij zijn het altijd gewone zwangerschapstesten, tenminste 2 jaar geleden wel!

Ik had hetzelfde als jou gelezen, maar dat is dus niet waar!

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Was er al bang voor. Testen zien er ook hetzelfde uit als bij mijn andere twee dochters.
    Maar dit keer viel mijn oog op het opschrift 'for EARLY detection of pregnancy'. Toen dacht ik 'Early? ik dacht dat deze veel meer hcg nodig hadden.'
    Toen dus gaan googlen...

4. mamavanyasmin

mamavanyasmin Actief lid

Dec 11, 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    volgens mijn mvm informatrice worden hun testen bij predictor in de fabriek gemaakt. Ik vroeg namelijk of ze de kruidvat 2v5 gebruikten omdat ie daar zo op lijkt!
    Maar het zijn idd geen speciale testen die veel hcg nodig hebben hoor:)

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het zijn Ultimed-testen. deze komen uit Duitsland.
    Dacht niet dat Predictor Duits was, maar zo goed zit ik er ook weer niet in (gelukkig).

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier was de moeders voor moeders test wel lichter dan andere testen die ik deed.

Share This Page