test wordt pas positief met water

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by mamabri, Jul 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Heb vanmorgen na mijn mk op 24 juni getest met kv 2v5. De eerste 5 min zag ik niet echt wat, ja een heel wazig licht tuurstreepje. Maar de test was gelig, dus na een half uur water op gedaan. Toen het gelige was weggetrokken kwam er een heel mooi licht, maar duidelijke 2e lijn tevoorschijn.

Nu net weer gedaan, in eerste instantie weer haast niet te zien, met 3 druppels water weer een 2e streep.

Je ziet ze ook best duidelijk met het blote oog, ook als het kapje erop zit.
    Ik zit nu 10 dpo, en heb al witte testen gehad inmiddels. Wat denken jullie? Vals positief door het water, of toch misschien een prille zwangerschap?

Ps ik kan geen foto's plaatsen.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik denk niet dat er in de bijsluiter staat dat je er water bij moet doen dus als hij zonder water geen streep aan geeft dan ben je niet zwanger of nog niet genoeg HCG voor een positieve test.

Heb je al een ander merk geprobeerd? Je bent ook nog vroeg he dus kan alle kanten nog op.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het is niet dat ik binnen de 5 min niets zie, maar heeeeeeeeeeel licht dus. Vandaar dat ik er water op heb gedruppeld om het geel weg te laten trekken en dan zie je duidelijk een 2e streepje.

4. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Hei meis, zijn de spannende tijden weer aangebroken? Mijn duimen draaien weer hoor.
    Het lijkt mij niet dat een test op water kan reageren (behalve predictor early dan), maar hoe het dan wel kan, weet ik eigenlijk ook niet.

Ik snap dat je het water erbij doet hoor, maar dat verklaard je streepje nog niet. Misschien inderdaad eens een ander merk gebruiken?

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Welke zou ik dan moeten halen? Die van de kv moest ik in een ander dorp halen, etos testpoint waren er ook niet hier......alles was op :( Action reageert nooit zo vroeg, zijn prima testen, maar niet om vroeg te testen is mijn ervaring.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    cb digital kan ook 4 dagen voor nod. Maar ik zou voor de zekerheid gewoon wachten tot je NOD

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Rustig wachten tot nod.
    Met water is een test niet geldig.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar ik heb geen idee wanneer die is, heb 24 juni een mk gehad, dus ik weet niet hoe mijn cyclus moet zijn. Hij lijkt normaal te verlopen, aangezien ik op dag 18 mijn eisprong heb gehad. Vandaag zit ik op cd 28, heel normaal voor mij, dus onder andere omstandigheden is het vandaag mijn nod.

Het streepje is ook roze, niet grijs voor zover ik het kan bekijken.

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    je zegt dat je op 10 dpo zit en dat action niet vroeg positief test.. Meestal wordt je na 14 dagen na je eisprong ongesteld dus zou nog 4 dagen wachten.

Als vandaag je nod zou zijn dan zou action ook een betrouwbaar beeld moeten geven en cb digital al helemaal

10. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Waarom is een test met water na aflees tijd niet geldig? Ok er staat niks van in de bijsluiter, maar als de test geel aan het worden is, is het wel makkelijker om te kunnen bekijken.
    Lijkt me sterk dat er door het water een tweede streepje gaat ontstaan.

Heb je die van z&k al eens geprobeerd? Zijn de meningen ook over verdeeld, maar ik ben er tevreden over.

Jammer dat je geen foto kan plaatsen, was toch makkelijker meekijken.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, was ook makkelijker geweest. z&k heb ik niet in huis, ik doe morgenvroeg een nieuwe test, want ik denk zelf dat ik aan de vroege kant zit. En ergens denk ik dus wel dat ik weer zwanger ben, ik druppel er zo vaak water op om het gele weg te laten trekken en daar kreeg ik normaal geen streepje van.

12. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Ik heb wel vaker water er over heen gegooid als de test te geel werd om iets te kunnen zien, maar nog nooit een streepje daardoor gekregen.

Heb je je camera kapot of kun je niet uploaden? Want dan mag je mij ook wel mailen hoor. Zet ik ze erop

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Heeft ook nog te maken wanneer je eisprong en de innestelling is geweest. Ik heb altijd een korte lf, maar dat is te kort voor een actiontest. kv is gevoeliger heb ik het idee,

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, ik weet gewoon niet hoe het moet. Anders had ik nog kunnen appen, maar heb mijn oude tel in gebruik (zonder whatsapp) Ben niet zo handig met electronica. Ik kan hooguit (als ik je nummer heb tenminste) een foto met mijn mobiel maken en die naar je toesturen :)

15. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Je hebt pb, eens kijken of het gaat lukken met ons hahahaha

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Je kiest voor meer opties (naast plaats reactie) en klink dan de paperclip aan en voegt de foto toe.

Lastig enerzijds zeg je dat vandaag je nod is, en anderzijds dat action niet vroeg kan testen. Een paar dagen wachten lijkt me dan de enige oplossing toch? Of moeten we zeggen dat dit een positieve test is.. want geen antwoord lijkt goed.

17. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    1,421
    1
    38
    Randstad
    Ben benieuwd naar de foto! En heb ook nog nooit gehoord dat bij kv testen water een streep veroorzaakt. Dus wie weet... ;) hoop dat je gauw een mooie knaltest in handen mag hebben.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Als het goed is heb ik je de foto gestuurd :)

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat is ook de enige oplossing, maar ik ben van nature gewoon niet zo geduldig :)

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Heel begrijpelijk hoor :) We zijn zelf ook bezig voor een tweede en het liefst zou je het een dag na de eisprong al willen weten..

Share This Page