zware beslissing

Discussion in 'Zwanger worden' started by Dyja, Sep 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dyja

Dyja Actief lid

Sep 2, 2009
    151
    0
    0
    full time mama van 2 heerlijke zoons
    ergens in Nederland
    Hoi meiden,

Sinds december vorig jaar had ik last van een overbelaste onderrug. Hier heb ik voor bij de manueel therapeut gelopen. Na veel maanden ging het weer redelijk. In juli dit jaar besloten we voor nog een wondertje te gaan. Het is nu de tweede ronde. Ik heb nu sinds gister weer ongeloofelijk veel last van mijn onderrug wat ook uit straalt naar mijn benen. Ik kon het wel uitjanken van de pijn. Ik hoop gewoon dat ik deze maand niet zwanger ben want dan kan er een mri scan gemaakt worden en misschien wordt er dan duidelijk waar die rugpijn vandaan komt (eerdere rontgen foto's wezen niets uit). Ik zal wel weer de pil moeten gaan slikken want voor een mri scan kun je niet zo maar terrecht. Ik ben zo bang dat het misschien wel een hernia is (i.v.m de uitstraling naar mijn benen). Ik hoop dat die pijn snel opgelost kan worden. Ik vraag me ook af of we hierna dan wel voor nog een wondertje kunnen gaan. Ik kan op dit moment wel janken:(

Liefs Dyja

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hmmzz.. das minder inderdaad ! :(
    hoop voor je dat de MRI (als je die kunt laten doen) goed is !
    en dat je dan natuurlijk nog wel een wondertje kunt krijgen/maken :D

x succes

3. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Hoi Dyja,
    Wat onwijs rot voor je. Hoop dat je snel een scan kan krijgen. Over zwanger worden. Je kunt vast nog wel zwanger worden met jouw rug. Het is nu slecht maar het kan zo maar beter worden en anders met hulp. Het is vervelend om je zo beperkt te voelen als je weinig kan. Maar of je nou zwanger bent of niet dat maakt dan niet zo veel uit. Misschien is het afzien op het laatst als je heel dik bent, maar dat duurt nooit langer dan 9 maanden. Is wel vervelend, maar je overleeft het wel.
    Heel veel sterkte, liefs Elba

4. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Dyja, meid wat vervelend allemaal.
    Snap idd het dubbele gevoel.

Het lijkt me toch echt iets van een hernia ofzo.
    Dit is ook echt niet te zien op normale rontgen foto's.
    Heel veel sterkte meid en ik hoop dat je snel terecht kan.

5. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi meid, wat vervelend zeg... helaas kan ik met je meepraten.. ik heb ook een overbelaste onderrug die is komen opspelen tijdens en na de geboorte van mijn eerste... van alles geprobeerd.. helemaal over gaat het bij mij nooit en ik moet heel goed op mijn houding letten.. toch heeft in mijn geval 16 kilo afvallen en veeel sporten erg geholpen. vooral veel buikspieroefeningen lijken goed te werken..nu ben ik waarschijnlijk zwanger van de tweede en de klachten die jij omschrijft voel ik nu ook weer... blijkbaar doet stoppen met de pil en zwanger zijn heel veel met je lijf... misschien heb je iets aan mijn berichtje, misschien ook niet, ik wens je hoe dan ook veel succes!!

liefs

6. Dyja

Dyja Actief lid

Sep 2, 2009
    151
    0
    0
    full time mama van 2 heerlijke zoons
    ergens in Nederland
    Bedankt voor jullie lieve berichtjes meiden, dat doet me goed. Ik kan op het moment ook wel weer janken van de pijn. Heb ook best veel kwaaltjes waarvan ik denk, dit heb ik bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook gehad. Onze hond is ook heel aanhankelijk aan mij en dat had hij de vorige keer dus ook. Volgende week kan ik pas testen. Pff dat duurt nog best lang, maar ja zo zitten de meeste meiden hier. Volgende week weet ik welke stappen ik wel of niet kan gaan ondernemen.

Liefs Dyja

7. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Hallo Dyja.
    Ik herken je onzekerheid meis...
    Heb zelf al vanaf mn geboorte een afwijking aan mijn rug en ben meerdere keren geopeerd, ook aan de dubbele hernia.
    Ook ik maak me soms druk over hoe het dan wel niet moet met zwanger worden en een kleintje hebben...
    Mocht je een hernia hebben, dan heelt die uit zichzelf in 80% van de gevallen. Heel vaak is op een mri-scan ook niet goed te zien of je een hernia hebt omdat veel pijnklachten niet gevonden kunnen worden.
    Je kunt naar je HA stappen en vragen om een therapeut die jouw rug kan masseren, bijv door haptonomie of een beetje chiropractie en spieroefeningen. Daarmee valt al heel veel op te lossen hoor!
    In de tussentijd kan je gewoon verder gaan met het zwanger worden en hoef je ook niet aan de pil. Het komt echt wel goed, zolang je maar goed op je houding let en er even naar laat kijken en je goed laten adviseren!
    Sterkte!

Share This Page