Nu vraag ik me toch wel het volgende af... Ik heb zelf PCOS en een hele onregelmatige menstruatie altijd gehad. Daarom ook weer aan de pil. Nu afgelopen maand gestopt en gegokt op dat m'n cyclus dan meteen 28 dagen zou zijn. En dat lijkt nu vandaag met een (vermoedelijke) knaller op de ovulatietest ook te gaan kloppen. Maar omdat de gynaecoloog 7,5 jaar terug zei toen ik zwanger wilde worden dat ovulatietesten valse hoop kunnen geven raadde hij het toen af. Omdat je een LH-piek kan hebben zonder eisprong. Maar toch lees ik heel vaak op internet juist dat mensen die geen eisprong hebben met PCOS de LH waarde behoorlijk kan schommelen of er helemaal geen piek te vinden is of zelfs helemaal geen testresultaten...? Wie kan me hier meer overtellen? Ik heb 2 november m'n eerste afspraak bij de gynaecoloog over hoe en wat wel/niet qua traject... Maar vroeg het me dus nu al gewoon af wie hier ervaring heeft met PCOS en testen die normaal oplopen en lijken te gaan zoals wanneer je een normale cyclus en ovulatie hebt.
Hier ook iemand met pcos! Altijd mijn eisprong kunnen vinden! 3x zwanger geweest waarvan 2 miskramen helaas. En nu altijd bijna 19 weken in verwachting van onze kleine knul!
Thanx voor je reactie! Toen ik zwanger wilde van mijn zoontje kon ik mijn eisprong niet vinden, en toen we het loslieten omdat we het traject op 8 juni in zouden gaan bleek ik op 4 juni al 6.5 week zwanger. Dus hoop onwijs nog steeds zonder hormoonbehandelingen weer opnieuw zwanger te worden. Nu met deze testen dus in ronde 1 gelijk een eisprong gevonden. Krijg er hoop van, maar in me achterhoofd hoor ik me gynaecoloog nog zeggen lh piek heb je ook als er geen ei springt. Maar op internet lees ik juist als mensen geen esprong hebben ze deze ook niet vinden of de testen schommelend verloopt. Dus vandaar dat ik het me ook afvraag wat de ervaringen hier zijn van andere mama's (in spé). 😁
Is altijd goed op beetje rond te vragen hier! Volgens mij zijn er meer pcos mama's gewoon zwanger geraakt. Vaak is het ook een kwestie van loslaten.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar twee vriendinnen van me hebben pcos. Zij zeggen dat ze helemaal niets aan ovu testen hebben omdat die posi kunnen uitslaan terwijl ze geen eisprong hebben. Succes!
Sunshine, dus ook een ovulatietest positief als je geen eisprong had? Kersje7 dat is dus idd ook wat de gynaecoloog zei...
Hier ook pcos maar mn test was nooit positief als ik geen eisprong had ik vind jouwe overigens wel echt n knaller..
Als ik geen eisprong had, had ik ook geen positieve ovulatietest. Zonder clomid was m'n cyclus soms wel 75 dagen (moet je nagaan hoeveel testen ik moest doen, haha), maar uiteindelijk heb ik m toen toch gevonden rond dag 63! Ik vind jouw test eigenlijk te knal. Heb na m'n miskraam ook ovulatietesten gebruikt en die werden wel donkerder, maar nooit positief. Op de echo was toen te zien dat er helemaal niks gebeurde. Niet eens 1 dominant eitje.
Geen touw aan vast te knopen vrees ik dan ook. Vind het echt moeilijk deze maand. Word zenuwachtig van heel dit gedoe met die testen zonder dat ik weet waar ik aan toe ben. We mochten deze ronde alvast van de huisarts proberen, aangezien we 2 november naar de gynaecoloog gaan. Maar denk nu af en toe waar ben ik aan begonnen zonder te weten hoe de PCOS er voor staat op dit moment. Zou dolgraag geloven dat dit dan echt m'n piek met eisprong volgend is. Maar zo had ik der net weer een knallende test. Nog sneller en donkerder dan die van gister.
Dat kan toch ook een piek van meerder dagen. Ik heb ook al 3 donkere en de een net weer donkerder dan de andere.