wijze raad ovulatietest/eisprong

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door teuntje83, 1 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Lieve dames,
    Ik ben voor de 2e keer bezig met ovulatietesten.
    Vorige ronde geen knaltest weten te vinden. Ben ook niet ongesteld geworden, zit nu op dag 50 (niet zwanger).
    Nu had ik gister een duidelijk positieve ovulatietest, dus ik verwacht een cyclus overgeslagen te hebben (geen ei).
    Gister had ik ook wel rekbaar slijm. Dus s avonds geklust.
    Nu deed ik vandaag weer een test, die nog net een tikkeltje donker is. En heb nu ook wat last van pijn in de rechterzij (nooit eerder eisprong gevoeld).
    Dat ik gister geklust heb, lijkt me goed.
    Maar mijn vraag is, is vanavond ook nog echt nuttig, of is mijn ei nu al gesprongen, gezien de pijn? (Maar wel een knaltest)
    Ik ga het sowieso doen vanavond, kan nooit kwaad ;) maar wilde vooral weten of ik nu van de pijn of de test moet uitgaan, en of mijn ei nog komt of al is geweest vanavond.

Thanks alvast!

2. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Zolang je pijn voelt is je ei nog niet gesprongen ;)

In de meeste gevallen springt je ei binnen 36 tot 48 uur na een positieve ovulatie test.

Als alles bij jullie beiden goed is, zou ik zeker vandaag nog eens klussen.

Veel plezier 😉

3. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Bedankt voor je fijne en snelle reactie :)
    Ik heb al een zoontje, dus in principe moet het kunnen.
    Hoewel ik deze cyclus wel erg vreemd vond..

4. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ben je al lang van de pil o.i.d. af?

Soms kan het ook gewoon eens of twee keer per jaar zijn dat je cyclus eens een keertje iets anders doet dan normaal ;)

5. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Die pijn die je voelde is schijnbaar het groeien van je follikel. Het springen zelf voel je inderdaad niet. Dus je bent goed bezig!

6. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Lovelymommy84, nee nog niet zo lang. In augustus geloof ik. Eerste ronde 36 dagen, tweede 41 en nu dus al dag 50.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dan lopen je cyclussen zo te zien helaas op en heb je niet "gewoon een cyclus overgeslagen". :(

Hopelijk de volgende keer weer een kortere cyclus of........zwanger! :D
    (maar mocht je deze ronde niet zwanger raken, houd er dan rekening mee dat je dan weer zo'n lange cyclus kunt krijgen...)

8. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ja, zo moet ik het eigenlijk zien ja, een lange cyclus.
    Hopelijk is dit een 'echt ei'. Dan word ik ongesteld, of ben zwanger. Maar dan weet ik in elk geval dat die ovulatietesten, en mijn eigen lichaam (!) het gewoon doet ;)

Deel Deze Pagina