Toch misschien zwanger ? Ervaring gevraagd

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door HappyC, 19 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyC

HappyC Actief lid

19 aug 2018
    205
    87
    28
    Vrouw
    hoi dames van zwangerschapspagina,

Ik ben nieuw hier, en bezig zwanger te raken. Normaal las ik altijd alleen mee maar nu toch maar een account aangemaakt.
    Ik zoek iemand die verstand heeft van cyclussen haha

De situatie is als volgt:

Altijd een cyclus van tussen 26/29 dagen. laatste menstruatie was op 18 juli begonnen en heeft tot 22 juli geduurd.
    Deze maand ovulatietesten gebruikt van action en deze was op dag 18/19:eek: pas positief. Heb toen zaterdagavond laat getest en toen een bijna knal ovulatie test en zondag ochtend de 5e van augustus ook een knaller, smiddags en savonds ook weer. Toen ben ik gestopt met testen.
    Sex gehad op 2 augustus (dag 16vd cyclus) en 5 augustus (dag 19 vd cyclus ).
    Nu heb ik dus afgelopen donderdag een test gedaan, deze was negatief. Toen ben ik vrijdag een weekend weg gegaan en ze verkopen hier op het hele park geen testen:( .
    Maar mijn menstruatie is ook nog nergens te bekennen.
    Ontpillen/cyclusverstoring door anticonceptie is bij ons niet aan de orde (altijd condooms gebruikt)
    Kan ik zomaar een cyclus overslaan ? Of is het wel de moeite waard om morgen als ik thuis ben naar de winkel te rennen voor een test? :roflmao:
    Ik baal er zo van dat ik niet even van het park af kan om een andere winkel te zoeken haha, schoonfamilie is namelijk ook mee

2. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

05/08 knaller, dan 07/08 eisprong, dus nu 12 dpo (maar kan 11dpo zijn als je 06/08 ook een knaller had, maar kan je dus niet weten). Op donderdag getest was dus op 8/9 dpo wat heel vroeg was. Morgen kun je nog een testje wagen :)

MamaZijnIsDeBom en HappyC vinden dit leuk.
  3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Hoi :)

Ik denk dat je mogelijk wat vroeg bent geweest met testen. Als de ovulatietesten op 5 aug nog knal waren dan was je eisprong ergens in de 72 uur daarna. Als we uitgaan van 2 dagen later zou je die donderdag van het testen dus op hooguit 9 dpo hebben gezeten. Dat is nog erg vroeg.

Je nod zou bij een lf van 14 dagen dan begin deze week liggen. Een test halen kan natuurlijk altijd als je weer thuis bent ;)

Als je altijd (net als ik) een kortere lf hebt dan 14 en je al op je nod zit dan kun je hoopvol zijn, maar zou nog nergens vanuit gaan tot je een positieve test in handen hebt.

Cyclus overslaan lijkt mij geen sprake van als je een knallende ovutest had. Het kan wel dat je een latere eisprong hebt gehad, als je die normaal bewezen eerder hebt. Maar je ongi volgt dan natuurlijk ook pas later ;)

HappyC vindt dit leuk.
  4. HappyC

HappyC Actief lid

19 aug 2018
    205
    87
    28
    Vrouw
    Aha ik dacht zelf dat ik al rond de 15 dagen na eisprong was en dat ik daarom negatief testte en dus misschien een cyclus oversloeg oid.
    Had vorige week di/woe ongesteld moeten worden eigenlijk

5. HappyC

HappyC Actief lid

19 aug 2018
    205
    87
    28
    Vrouw
    Bedankt voor je duidelijke uitleg! Het is dus sowieso altijd zo bij een late eisprong ook een latere menstruatie? Of uitzonderingen daargelaten? Dit verklaard een hoop

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Je hebt een later ei gehad en bent te vroeg geweest met testen en nu dus 12 dpo...... mits je wel gesprongen is na de ovu test (soms komt het voor dat hij niet springt, maar het een aantal dagen later nogmaals probeerd).

HappyC vindt dit leuk.
  7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Nou ik heb zelf bijvoorbeeld normaal gesproken een cyclus van gemiddeld 28 dagen, maar ik heb altijd maar een lf van 9 of hooguit 10 dagen (aantal dagen tussen ovulatie en menstruatie), dat betekent dat ik ook vaak een wat latere eisprong heb (rond dag 17/18) en dus al een vroege menstruatie. Als mijn eisprong nog later zou zijn schuift menstruatie dus ook weer met dat aantal dagen op.

Heb je normaal een lf van 14 (hier wordt wel altijd standaard vanuit gegaan) en normaal je eisprong op dag 14 dan heb je ook een cyclus van 28 dagen. Wanneer je eisprong dan ineens op dag 18 bijv pas is, je lf blijft dan ook 14 dagen en dus heb je dan geen cyclus meer van 28 dagen, maar van 32.
    En dit kan best af en toe eens schommelen.

Het moment van je menstruatie (of je nod dus) hangt dus af van 2 dingen: wanneer was je eisprong en hoe lang is je lf

HappyC vindt dit leuk.
  8. HappyC

HappyC Actief lid

19 aug 2018
    205
    87
    28
    Vrouw
    Hoe zou het dan kunnen dat ik deze maand zon uitzonderlijk late eisprong heb? Ik heb dat namelijk nooit naar mijn idee. Altijd rond dag 14/15 en dan dag 28 ongesteld. Ik heb wel rond mijn NOD een aantal dagen menstruatie achtige krampen gehad maar geen bloedverlies. En ben dus nu bijna een week overtijd als je uitgaat van mijn normale cyclus. Wanneer zou mijn nod nu ongeveer zijn ?

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Begin deze week ;) dinsdag gok ik :)
    En een latere eisprong kan gewoon wel eens gebeuren :)

10. HappyC

HappyC Actief lid

19 aug 2018
    205
    87
    28
    Vrouw
    Maar als mijn eisprong rond dag 20 was i.p.v. dag 14/15 dan is mijn nod toch nu al geweest ? Of zie ik dat verkeerd haha :roflmao:

11. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Als je eisprong op 7 augustus was (even makkelijk gerekend met eisprong 2 dagen na knallende ovu test) en een lf van 14 dagen, dan is 21 augustus je nod dus dinsdag

En dan zit je vandaag op 12 dpo zoals rogijuli al zei ;)

HappyC vindt dit leuk.
  12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Je zegt normaal een ei rond dag 14-15 naar jouw idee.
    Heb je al eerder ovu testen gedaan en op welke dag waren die dan positief?

En je bent dus conform je eisprong nog niet overtijd, maar nog 2 dagen voor je nod ;)

En waarom je ei deze keer later was? Geen idee.
    Helaas kan dat zomaar voorkomen terwijl je normaal heel stipt bent.
    Het lichaam van een vrouw is geen robot en doet niet standaard elke maand hetzelfde :)

HappyC vindt dit leuk.
  13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Nee. Want je wordt 14 dagen na je ei ongesteld en dus een ei op dag 21 dan is je nod op dag 35.

HappyC vindt dit leuk.
  14. HappyC

HappyC Actief lid

19 aug 2018
    205
    87
    28
    Vrouw
    Super dit is een duidelijke uitleg. Nou ik ben benieuwd. Morgen maar een testje wagen dan denk ik.
    Ja ik gebruik al vaker ovu testen en die zijn vaak of op dag 13 of 14 positief

15. HappyC

HappyC Actief lid

19 aug 2018
    205
    87
    28
    Vrouw
    Met de gegevens die ik tot nu toe heb bijgehouden met ovulatie testen denk ik dat mijn LF gemiddeld 12 dagen is.
    Er zit namelijk als ik uitga van een eisprong na 48 u na de positieve test altijd 12/13 dagen tussen

16. HappyC

HappyC Actief lid

19 aug 2018
    205
    87
    28
    Vrouw
    Predictor expres van zojuist, ik sta te trillen op mijn benen

Bijgevoegde bestanden:

17. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik zie zeker Wat! Hopen op een mooie oploop!

HappyC vindt dit leuk.
  18. HappyC

HappyC Actief lid

19 aug 2018
    205
    87
    28
    Vrouw
    Na tien minuutjes

Bijgevoegde bestanden:

Ashleyrachel, Mari3ke, Dotjes en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Gefeliciteerd :D

HappyC vindt dit leuk.
  20. momim