Vroege miskraam of nog zwanger?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door applejo, 12 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Goede morgen. Hier net een bloeding met kramp in mn buik gehad..(5 weken 3 dagen zwangerschap) Ik ben nu op vakantie dus kan niet naar de vk. Ik heb met dr gebeld en ze denkt toch een vroege miskraam. :(

Heb maar eenmalig een flinke scheut bloed verloren in mn string en nu bloed ik niet meer..
    Heb net ook nog maar een CB gedaan maar die geeft 3+ aan.

Jullie hier ervaring mee? Wat denken jullie?

2. LilyB

LilyB Niet meer actief

Wat vreselijk dat dit nu net op vakantie gebeurt! Bij mij begon de vmk met aflopende testen, en enkele dagen daarna begon ik flinke krampen te krijgen met roze verlies. Enkele uren daarna plots flink wat bloed. Jij bent wel iets verder dan ik was (4wk) dus kan dat het ook wat langzamer op gang komt. Zolang het bij eenmalig bloed blijft heb je nog kans dat alles goed zit. Dat je test nog gewoon 3+ aangeeft wil nu helaas nog niets zeggen omdat je hcg nog volop aanwezig is. Je kan nu helaas even niets anders dan afwachten :( wanneer komen jullie terug van vakantie? Dan zou je alvast een afspraak kunnen inplannen met de vk voor een controle echo.
    Wil je bij deze een dikke digi knuffel geven en ik hoop voor je dat er verder geen bloed meer komt en alles gewoon goed zit!

applejo vindt dit leuk.
  3. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Thanks. We komen volgende week dinsdag pas terug. Heb een afspraak staan voor dinsdag.

Ja ik kan helaas niks doen. Nu al ruim 2 uur geen krampen meer en geen bloedverlies. Maar denk dat het kwaad al is geschiet. :(

Ja erg vervelend dat dit tijdena vakantie gebeurd. Hier warm en durf ook nie te gaan zwemmen ofzo

4. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Wat vervelend zeg! Ik denk dat het 2 kanten op kan. Bloed hoeft niet perse te zeggen dat het meteen mis is, maar het kan wel zo zijn helaas. Dat je test nog 3+ aangeeft zegt helaas niets, HGC is ook niet meteen uit je lichaam mocht het een miskraam zijn en dus zullen je testen positief blijven. Ik hoop er het beste van voor je. Ik weet niet waar je zit, maar wellicht kan je daar in de buurt een echo laten maken.... Veel sterkte.

Zulema en applejo vinden dit leuk.
  5. LilyB

LilyB Niet meer actief

Zou je daar niet een echo kunnen laten maken? Mocht het idd wel een miskraam zijn dan mag je idd niet zwemmen en ook geen tampon in ivm infectiegevaar, dus ik zou het voor de zekerheid toch even daar laten nakijken.
    Ik hoop echt zo hard dat het gewoon goed zit! Nu nog steeds geen bloedverlies meer gehad?

6. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Wat erg idd dat dit nu net op vakantie gebeurt... :$ maar nog niet wanhopen? Voor je gemoedstoestand kan je inderdaad misschien daar een echo laten maken? Hou ons op de hoogte!

applejo vindt dit leuk.
  7. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Heb je toevallig beetje wilde seks gehad?
    Daar kan ook e.e.a. van gaan bloeden. Maar als t doorzet denk ik ik ook dat t mis is. Op n echo kan je nu wel wat zien maar nog geen kloppend hatrte waarschijnlijk dus word je ook niet zekerder van denk ik. Wel klote zo net op je vakantie!!

applejo vindt dit leuk.
  8. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Bloedverlies bij deze termijn is 50/50 kans op miskraam. Dus ook best grote kans dat het goed gaat! Testen zeggen niet zoveel. Ik had maand na miskraam/MA nog hcg in urine. Ik duim voor je dat het goed zit, je kunt idd alleen maar wachten. Balen zeg.

9. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Het beste is toch afwachten. Ook een echo is misschien niet duidelijk genoeg. Wordt je misschien alleen maar meer onzeker van.

Ik heb veel bloed verlies gehad. 5 gingen goed en anderen gingen fout. Weet wel dat bloed verlies krampen kan veroorzaken. Vooral als het een bloeding bij je bmm is. Geef de hoop zeker nog niet op. Ga ook niet testen want met 5.3 is je hcg hoog. Dus ook niet echt duidelijkheid

Sterkte meis. Heel k** dit

applejo vindt dit leuk.
  10. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ik heb bij mijn laatste zwangerschap ook veel bloedverlies gehad ivm een hematoom. Ik dacht ook gelijk dat het einde oefening was. Echo met 5.5 gaf ook geen duidelijkheid omdat het hartje nog niet klopte. Echo met 6.5 Was kloppend hartje te zien. Uiteindelijk werd vruchtje steeds groter en hematoom steeds kleiner en loste het langzaam op. Ik heb van 5.3 t/m 12 weken bloedverlies gehad.
    Dus nog niet opgeven!

applejo vindt dit leuk.
  11. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Thanks voor alle reacties. Heel erg fijn.

Nee heb niet heel heftige seks gehad.
    En heb net weer gebloed. Alleen zonder kramp. Het is echt afwachten. We kunnen nu toch niet veel meer doen. Als ik echt veel last krijg of koorts dan zoek ik hier een dok op.

Ik houd stiekem een beetje hoop.
    Lief al jullie reacties.
    Baal zoo.... die onzekerheid.

En iedereen drinkt hier wijn (fam zit hier ook in italie). En ik zit het steeds weg te gieten, mn man het laten opdrinken, enz... het is wat.

12. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Och t zit jou niet mee he? Laatst ook al een vroege miskraam toch?
    Ik heb 2x helderrood bloedverlies gehad in de huidige zwangerschap. Waarvan, geen idee.
    Eigenlijk zou je of moeten afwachten, of bij een arts daar even 2x hcg gehalte laten prikken, als dat afneemt dan weet je genoeg.

applejo vindt dit leuk.
  13. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Klopt. Voor 2 maand terug ook al.. maar dat was iets eerder in mn zwangerschap.

Ik mag na de vakantie direct komen voor een echo en voor verder onderzoek omdat dit al met al mn 5e vmk is. :(

14. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Balen :(
    Ik hoop echt voor je dat dit eenzelfde bloeding als bij mij was. Dus 1 die niets betekent.

applejo vindt dit leuk.
  15. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Lief dankje! Hoop het ook zoo...

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Erg vervelend als je bloedverlies hebt op vakantie. Ik had dat vorig jaar rond deze tijd. Inderdaad kan je minder makkelijk zwemmen, je laat de wijntjes staan (wij zaten in een wijnstreek...) en past het eten aan, terwijl er een stemmetje in je hoofd zegt dat het toch niet nodig is. (Met bovenstaand heb ik geen enkele moeite gedurende een zwangerschap, maar het heeft een behoorlijke impact op vakantie en dat icm de onzekerheid schiet niet op).

Hoe lang duurt je vakantie nog?

17. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu met je?

applejo vindt dit leuk.
  18. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid