Zwanger worden en vegetariër

Discussion in 'Zwanger worden' started by Gmdmd, Apr 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gmdmd

Gmdmd Lid

Apr 17, 2008
    27
    0
    0
    Hallo!

Ik ben Grietje 23 jaar, mijn vriend is 27 en we zijn nu alweer 5.5 jaar bij elkaar (de tijd gaat snel... :D )

Ik ben al meer dan een half jaar gestopt met de pil, en we hebben nu net onze eerst klus ronde gehad :)

Maar ik vroeg me af of er hier nog meer vegetariers zijn en wat ze slikken/ eten.
    Ik slik al een hele tijd vitamine B12 (slogar) omdat ik een te laag b12 had. Nu slik ik sinds bijna 8 weken ook Prenatal (van solgar) pillen.
    Ook probeer ik zo gezond mogelijk te eten 2 stuks fruit op een dag, groente en 2x in de week peulvruchten.
    Wat doen andere vegetariers?

Ik hoop natuurlijk dat het nu al raak is! Voel soms van alles, maar ik denk dat ik het mezelf wat wijs maak....

2. debbie1983

debbie1983 Actief lid

Apr 21, 2006
    294
    0
    0
    hoi..

gebruik je ook foliumzuur (of complete tabletten waar alles al inzit speciaal voor zwanger worden/zijn of bosrtvoeding ? das belangrijk al VOOR je zwanger word..

als je zwanger bent is het namelijk wel belangrijk om alles goed binnen te krijgen.. misschien vleesvervangende producten een idee ?

grtn

3. Gmdmd

Gmdmd Lid

Apr 17, 2008
    27
    0
    0
    Hoi!

Ik slik al 8 weken prenatal, dit zijn pillen waar echt alles in zit voor vrouwen die zwanger willen worden, zijn of borstvoeding geven. Dus dat zit wel goed.

Ik eet minsten 5 x in de week een vleesvervanger, en ook peulvruchten etc..

Ik vroeg me af of er meer vrouwen zijn die een laag b12 hadden en of vegetarier zijn en die hier ervaring mee hebben.
    Vind het namelijk best wel spannend.

Groetjes

4. Birthe

Birthe Bekend lid

Jan 11, 2008
    773
    0
    0
    b12 is volgens mij het enige wat je als vegetarier mist in de voeding, dat zijn de dierlijke producten. Voor de rest zitten in alle groenten, fruit, tofoe veeel goede stoffen, dus je eet dan al super gezond! Ik ben ook vegetarisch, maar eet wel heel gevarieerd. Zorg voor veel eiwitten (melk, ei, kaas) en kook veel met gember en knoflook. Peulvruchten zijn ook heel erg goed. Ik denk dat zolang je gevarieerd eet het prima is. Teveel voedings supplementen zijn ook niet goed!

5. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Ik ben geen vegetarier maar eet wel heel weinig vlees. Dat compenseer ik echter wel door heel gevarieerd te eten, dus denk dat ik alles wel gewoon binnen krijg. Daarnaast slik ik foliumzuur!

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    De meeste vegetariers, letten juist heel erg op hun voeding, ik wel i.e.g en als je gevarieerd en gezond eet dan krijg je gewoongenoeg binnen hoor, ik heb nog nooit vit. b12 tekort gehad zelfs niet toen ik volledig veganist was. Een vriendin van mij die niet vegetarisch is, heeft voor en tijdens haar zwangerschap vit b12 injecties gekregen, dus in principe is het niet zo, dat alle vegetariers vit b12tekort hebben, dan is er meestal iets mis met je dieet (wat je dagelijks eet dus).

ikzelf ben geen fan van "nep" vitamines, er wordt je de illusie gegeven dat je dan alles binnen krijgt, wat dus niet zo is, als je elke dag alleen maar broodjes hagelslag eet en 2 vitamine pillen, dat voldoet echt nog niet. Bovendien zitten er allerlei bindmiddeltjes in die pillen die lekker overbodig zijn, en ze zijn duur! Besteed dat geld op de markt, flinke tas vol fruit en groente :D

7. Gmdmd

Gmdmd Lid

Apr 17, 2008
    27
    0
    0
    Dank jullie wel allemaal voor de reacties!
    Ik denk dat ik wel aardig op de goede weg ben.
    Nog 9 daagjes en dan weten we het!

Groetjes

Share This Page