Sorry voor de taalfouten. En ik bedoel op het hart gedrukt. Mijn telefoon past het automatisch aan en kan het nu niet wijzigen
Ik ben een alleenstaande moeder, dus ik heb ook een testament laten maken vorig jaar. Met inderdaad de voogden, curatoren en een gedeelte waarin ik uitleg waarom ik het geen goed idee zou vinden als Fenna naar mijn ex gaat. Volgens mij was het rond de 200 euro.
Heb het er net even met mijn man over gehad. En we zijn er allebei over eens dat onze dochter dan naar mijn moeder gaat. Zal het er binnenkort even met me moeder over hebben.
Wij hebben het in een testament vast staan. Ook omdat manlief de kinderen niet heeft kunnen erkennen omdat hij nog geen paspoort heeft en zijn indentiteit volgens NL onbekend is. Dat zou betekenen dat m'n kinderen geen achternaam zouden krijgen. Van de zomer word ie officieel NL en kan ze dus eindelijk erkennen. Dan moeten we het testament dus laten aanpassen. Als ons beide iets overkomt dan word mijn moeder verantwoordelijk voor de zorg van de kinderen.
Wij hebben alles vastgelegd in een samenlevingscontract en testamenten. Kostte totaal 500 euro. Na het overlijden van de langstlevende van ons beiden, gaat Mark naar mijn zwager. Die is helemaal weg van Mark, wil zelf ook graag kinderen en zou een geweldige vader zijn. We hebben ook gedacht aan hele goede vrienden van ons, die ook geweldige ouders zouden zijn en een hele goede relatie hebben. Maar die zijn zelf bewust (nog) kinderloos, en ik wil ze niet ineens toch ouders maken zeg maar...
wat veel reacties! ik ga even rondbellen naar notarissen als de kleine geboren is. We weten wel al wie het gaat worden en gelukkig wil diegene ook. Ik las iets over dat mensen het stil hebben gehouden voor de verdere familie. Ik denk dat ik het ook alleen ga vertellen als het ter sprake komt. Nog even goed over nadenken!
wat gebeurd er eigenlijk als je niks laat vast leggen en er zou iets gebeuren? is het dan aan de familie van deide kanten om het uit te vechten? en wat als je zelf een document opstelt en ondertekend en dat bij al je andere documenten doet en ze dat vinden als je bent komen te overlijden? word daar dan uberhaupt naar gekeken? vraag dit ff omdat wij ook nog steeds niks hebben vastgelegd bij een notaris maar ik dit wel graag wil doen. op dit moment helaas even geen geld voor, hopelijk volgende maand. maar wat nou als er bijv. morgen wat met ons zou gebeuren? (even afkloppen)
Volgens mij mag je dat wel zo doen. Alleen het probleem is dat zo'n document lastig te behouden is... Als degene die het briefje vindt het er niet mee eens is, kan die het verscheuren, en weg is je bewijs...
en dan kan de rest van de familie het volgens mij aanvechten en dat kan niet als het in een testament staat
Ik heb ook geen idee wie voogd voor mijn dochtertje zou kunnen zijn. M'n ouders zijn te oud, m'n zus/zwager willen het niet en bij de vrienden zitten er ook geen opties bij. Ik ben gescheiden dus als ik overlijd neem ik aan dat ze automatisch bij haar vader terecht komt en dat is prima. Mocht hij ook komen te overlijden, dan hoop ik dat de familie het goed op weet te lossen. Doordat we niet meer samen zijn, is in elk geval de kans wat kleiner dat we tegelijkertijd omkomen, zitten tenslotte niet meer zo vaak samen in een auto/vliegtuig etc Moeilijk hoor..
ik heb ook een testamnet omdat ik 12 jaar alleen geweest ben. mijn broer is als voogd aangewezen. hij krijgt op het moment van overlijden een brief en dan mag hij alsnog weigeren op dat moment ookal heeft hij eerder toestemming gegeven. ik heb er ook expliciet in laten zetten dat de kinderen en hun vader dezelfde rechten en bezoekregeling houden als wij die altijd gehad hebben. (mijn ex heeft een psygische aandoening waardoor de voogdij niet naar hem kan maar we zijn wel goed bevriend) er staat ook in dat mijn broer niet aan het spaargeld van de kinderen kan. de notaris regelt dat met hunzelf als ze 24 zijn. dat koste me toen 450 gulden. ( is al heeeeel lang geleden ) nu ik weer samenwoon is er een testamant voor het huis en onze jongste bijgekomen waarin al zijn dingen geregeld zijn. wat die kosten zijn weet ik niet precies want we hebben beiden zo'n testament en plus gelijk alles van het huis geregeld.
een vriendin van mij heeft dit meegemaakt met een vriendin van haar. haar zoontje was een avond uit logeren en zij is in haar slaap verbrand. het kindje kwam onder toezicht te staan en ging naar een kindertehuis en vandaaruit werd er via de rechter onderzoek gedaan binnen de fam in eerste instantie of het kindje ergens welkom zou zijn en of dat haalbaar was. ze hebben ook mijn vriendin benaderd, maar omdat er een hele vijandige sfeer in de fam ontstond heeft de rechter besloten het kind in een geheel ander pleeggezin onder te brengen. mijn vriendin gaat er af en toe op bezoek. dus als eht in de fam opgenomen zou kunnen worden dan wordt daar altijd als eerste naar gekeken zeg maar lijkt mij dan. hoe het zit met documenten die niet bij de notaris liggen dat weet ik niet. zij had niks vastgelegd.
Ik zou ook echt niet weten waar ons zoontje heen zou kunnen. Kan altijd wel ergens terecht, maar het zal dan niet meteen mijn eerst keus zijn. We zaten er eerst aan te denken om mijn zusje als voogd op te geven. Ze is maar 1 jaar jonger dan mij, getrouwd en sinds kort zelf moeder. Alleen is mijn struikelblok wel dat ze moslima is. Niet dat daar nou iets mis mee is ofzo. Maar als ik en mijn vriend komen te overlijden heeft onze zoon het al moeilijk genoeg. Om hem te brengen naar een gezin met een totaal andere leefwijze, ik weet het niet. Ben er van overtuigd dat mijn zusje een goede moeder is hoor. Maar toch... We moeten er echt nog hard over denken.
Wij moeten dit ook nog steeds vastleggen. Tot voor kort hadden wij direct gezegd we vragen mijn ouders. Helaas hebben wij net gehoord dat mijn moeder ernstig ziek is (uitgezaaide kanker) Mijn vader alleen zou het niet kunnen hij heeft MS en zit in een rolstoel. Als 2e hebben we mijn zus. Voor mij zou ze het meteen willen doen, dat weet ik 1000% zeker. Ze is hertrouwd en heeft wel zelf 3 kinderen en weet niet of dat alles te realiseren is. ( plus wat als er ooit wat met haar zou gebeuren? ) Als 3e de broer van mijn man. Die hebben al 2 grotere kinderen ,maar zouden ze het willen? Nu ik er zo over nadenk ,pff moet er maar eens eens een goed gesprek met manlief over hebben.
Ik heb het geregeld toen ik zwanger was van Jaydienne, heeft mij toen 150 euro gekost. Jaydienne gaat naar mijn moeder toe, niet naar mijn ex,ondanks dat wij nu wel met elkaar praten.Vind hem niet geschikt als vader/opvoeder.
Pfff, wij zitten hier ook al een tijd tegenaan te hikken. Wij hebben zelf geen broers of zussen. Althans, mijn man niet. Ik heb een broer die verstandelijk gehandicapt is en dus niet voor de kleine kan zorgen. Echte goede vrienden zijn er niet. Ouders vind ik te oud, al zou ik mijn dochtertje graag naar mijn moeder willen laten gaan, maar wat dan met de schoonouders? Een lastige beslissing hoor.
Hoi, hier roepen we ook al 3 jaar dat we iets vast moeten leggen. Koophuis, kindje, 2e in de planning.... Voogdij zouden mijn ouders worden (logische keuze). Schoonfamilie woont in duitsland en wil Sem toch eigenlijk in Nederland houden. Zusje heeft er nu de ruimte niet voor maar die zou het ook doen denk ik, nooit over gehad. Lees dat iedereen in testament heeft vastgelegd over het geld.... we hebben nog niet veel gespaard voor hem maar zou dit wel ter beschikking willen hebben voor zijn opleiding... dan is 21 toch te laat of niet??? Binnenkort maar eens notarissen bellen voor informatie
Onze kids zijn 21,17 en 16. Als er wat met ons gebeurd blijven de anderen gewoon bij hem. Hij heeft een eigen bedrijf en doet het goed. Mocht het zo zijn dat er ook iets met hem gebeurd dan gaan de jongere kids bij mijn moeder.Ze is 62 en staat nog volledig in het leven en kan het makkelijk aan.Ze is jong,modern en gek op onze kids. Iedereen denkt dat mijn moeder en ik zusjes zijn.Ze kreeg mij op haar 19e en ik mijn 1e op mijn 19e.
Hier ook een probleem, we willen graag de voogdij voor onze zoon regelen maar er zijn geen geschikte kandidaten.... Er zijn geen broers of zussen en geen geschikte vrienden... Wat gebeurt er eigenlijk als je het niet hebt vastgelegd en er geen broers of zussen zijn? Weet iemand dat? Want als onze zoon naar een kindertehuis zou moeten, dat lijkt me echt vreselijk!