Mama's in een rolstoel?

Discussion in 'Mama en gezin' started by Melief, Jul 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melief

Melief Niet meer actief

Ik moet voor dagjes uit/winkelen/boodschappen doen een rolstoel gaan aanvragen ivm een bindweefselafwijking. Het probleem is dat ik een manier moet zoeken om mijn 2 jarige dochter mee te kunnen nemen, mijn man kan namelijk niet de kinderwagen en een rolstoel duwen.
    Zijn er andere die hier ervaring mee hebben? Ik weet dat er een soort bakfiets idee voor voor de rolstoel bestaat maar ik moet iets hebben wat mee in de auto kan.

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Een draagdoek of draagzak voor jou en/of je man om jullie kindje in te dragen?

3. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Een draagzak dat ze op schoot kan, maar jij toch je handen vrij hebt?
    Of wentje dat ze bij je man op de rug kan.

4. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Bestaan er geen 'meerijd' plankjes voor achter een rolstoel? :)

Liefs,

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Idd een draagdoek of draagzak. Sorry ik zie nu dat ze 2 is. Dan een meerijdplankje laten lassen misschien? Of kan dat niet.

6. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

Aug 1, 2013
    1,735
    10
    38
    Elektrische rolstoel zodat je man zijn handen vrij heeft? Dan kan je ook nog eens zonder hem de deur uit.

Of je dochter bij jou op schoot?

Over een paar jaar kan ze op rolschaatsen, zo hing ik ook altijd aan mijn vaders rolstoel :D

7. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Ik zou haar dan gewoon op schoot houden denk ik en ik vind dat meerijdplankje ook wel een goed idee.

8. Melief

Melief Niet meer actief

Draagzak is geen optie ivm rugklachten... Meerijdplankje kan ik voor kijken maar dochter mag haar gewrichten niet teveel belasten ivm zeer waars dezelfde afwijking, even kijken of daar iets voor is. Lang op schoot kan ik haar ook niet houden, heb niet alleen klachten in mijn benen maar ook in mijn heupen/bekken/rug/polsen.
    Zat al te denken misschien is er een zitje dat net boven mijn benen gemonteerd kan worden. Ti's lastig :(

9. ejra

ejra Bekend lid

Sep 3, 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    ik ben zelf ook rolstoelgebonden door een bindweefselafwijking. ik heb een freewheeler add. daarop kon ik de maxi cosi plaatsen en toen ze ouder werden ook een fietsstoeltje.

Attached Files:

10. ejra

ejra Bekend lid

Sep 3, 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    hier een voorbeeld met fietsstoeltje

Attached Files:

• 06.gif
      06.gif
      File size:
      5.4 KB
      Views:
      488
  11. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik vind jouw eigen idee best goed! Een zitje met riempjes erin. En iets wat goed te plaatsen en te verwijderen is. Zou zoiets niet te lassen zijn?

12. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    Is een scootmobiel dan niet veel handiger? Kan ze tussen je knieën staan.
    En jij kunt zelfstandig je gang gaan

13. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Op zich een goed idee, maar dat past niet in de auto zo n scootmobiel.

14. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Is een buggypod niet wat? ( ik weet niet zeker of die ook aan een rolstoel passen)

15. FairyHunter

FairyHunter Niet meer actief

mijn man duwt de jongste in de buggy en de oudste zit soms bij mij opschoot. als de oudste op school zit dan zit jongste ook wel eens bij mij opschoot en die is 2.5 jaar en blijft gewoon netjes zitten.

Ik heb ook de optie overwegen zoals hier word laten zien maar we vonden dit niet prettig aangezien het ook wel zwaar word met duwen en zelf rijden, wellicht als je niet zelf rijd is het een optie. maar je moet wel imformeren wat je vergoed krijgt vanuit de gemeente of dat je het geheel zelf moet betalen.
    meestal heb je ook een advies van een ergotherapeut nodig.

ik heb wel een stang gehad met de maxicosi erop maar dat ging maar tot 9/10 maanden.

16. ejra

ejra Bekend lid

Sep 3, 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    de freewheeler is wel erg duur en werd bij ons niet vergoed door de gemeente. ik vond het wel een erg fijn ding omdat toen onze 2e geboren werd onze oudste nog maar 13 maanden was en ik ze zo allebei mee kon nemen namelijk 1 in de maxi cosi en 1 op schoot. het rijden vond ik helemaal niet zwaar.
    die van mij staat op dit moment te koop omdat onze jongste van 3 nu netjes naast mij blijft lopen.

17. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    ik zit ook in de rolstoel en heb een scootmobiel , je kan mogelijk beide aanvragen ( ligt ook een beetje aan de gemeente)
    ik heb een inca sprint met een yepp kinderzitje achter op , hier kunnen ze tot 35 kilo mee vervoert worden. ( na een aantal kilo word het stoeltje verandert en er kan ook 2 stoeltjes achterop )
    ik ben hier echt ontzettend blij mee.

wat betreft je rolstoel , klinkt gemeen maar leg het probleem maar voor bij de gene die je rolstoel komt op meten , die hebben genoeg verstand om een oplossing hier voor te bedenken ;) je bent niet de eerste mama in een rolstoel.

mocht je nog vragen hebben je mag me altijd pben!

Attached Files:

• inca.jpg
      inca.jpg
      File size:
      14.8 KB
      Views:
      183
  18. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    nog een praktisch punt vraag bij je rolstoel om spaakbeschermers want kleine kinderhandjes wil je niet tussen die spaken hebben tijdens het rijden !

Attached Files:

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik zou als je zoveel last hebt ook van je armen zelf gaan voor elektrisch. Dan ben he zelf ook mobiel en/ of scootmobiel . Auto ruilen ( sparen) , duurt nog wel even voordat je de voorziening hebt. Waarschijnlijk.

Let wel even op dat een scoot mobiel/ extra dingen een eigen bijdrage hebben vanuit de gemeente
    als jullie redelijk verdienen( net aan modaal is genoeg om hoog te zitten) is die hoog! . Kan je beter zelf sparen en kopen.

20. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    aan een kant ben ik het met je eens , je krijgt inderdaad een eigen bijdrage en die kan flink zijn .
    aan de andere kant als je de scootmobiel zelf koopt en de accu gaat stuk moet je deze zelf vervangen en die accu,s zijn niet goed koop . heb je hem via de gemeente gekregen dan zit dit allemaal in het service contract
    dus weeg ook goed af of je het onderhoudt aan een scootmobiel zelf kan betalen.

mijn yepp fietsstoeltje achter op de inca kosten alleen al zonder installeren 500 euro ( stoeltje en houder waar hij op vast zit).
    dus het zijn ook echt flinke prijzen !
    en het monteren kwam er dan nog bij !

Share This Page