Testament

Discussie in 'De lounge' gestart door nelta, 8 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Wij hebben een koophuis, straks 2 eigen bedrijven en straks 2 kinderen. En we hebben niet eens een samenlevingscontract:oops:. We hebben wel van beide kanten hele lieve families die elkaar ook alles gunnen. Maar we hebben het echt niet goed geregeld voor als er iets met (één van) ons gebeurt...:$

Die krengen zijn zo duuuuur, testamenten enzo:rolleyes:.

2. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    hoezo niet?
    Alles wat van ons is en wij zijn er niet meer dat gaat naar de kinderen

3. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Hier is alles eerst voor de langst levende, daarna gaat het pas naar de kinderen. Aangetrouwd/partner heeft ook nergens recht op bij ons overlijden. Wij hebben de voogdij alleen niet geregeld.
    Mijn vader gaat straks een partnerschap aan, mocht mijn vader overlijden krijgt zij ook een deel van de erfenis. Dat laat hij dan ook zo vastleggen, vinden wij allemaal prima want ze hebben al jaren een relatie en ze is hartstikke goed voor hem. Niet dat er veel te erven zou zijn. ..

princess79 vindt dit leuk.
  4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar in een tweede huwelijk gaan toch dingen overlappen.
    ik zou zelf liever hebben dat er bij hertrouw uitbetaald wordt, zodat de langstlevende ook echt een nieuwe start heeft dan en niet nog een vordering heeft lopen.

5. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Ah op die manier, ja dat zou ook kunnen natuurlijk.
    Wij vonden het op deze manier het prettigst

6. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Mijn opa zei altijd heb je er al eens een erfenis mee gedeeld, als iemand het had over wat voor goedzak die en die wel niet was. Een testament kost zeker wat, maar als er verder helemaal niks op papier staat echt geen overbodige luxe. Heb je het topic toen gelezen van de dame die met niks achterbleef nadat haar vriend plots kwam te overlijden? Dat wil je echt niet.

Nellie4, princess79 en DN2017 vinden dit leuk.
  7. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik vond het 'meevallen' hoe duur het was, had ook altijd hele hoge bedragen in mn hoofd, maar toevallig hebben wij vorige week testament en samenleveningscontract getekend en was in totaal €750. Veel geld, maar stuk minder dan ik altijd dacht...

8. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Dat is helaas precies het bedrag wat ik al in gedachten had, maar dan alleen voor een testament:oops:

Hoeveel uur werk doen ze daar eigenlijk voor, vraag ik me af...

9. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Als ik in de nota kijk is het een 'pakket' prijs niet zozeer een uur prijs.. wij zijn met tekenen erbij 3x geweest, en 1x aanvulling per mail..

10. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier beide een testament.

Hierin is geregeld dat als 1 van ons overlijd het huis naar de ander gaat zodat die daar kan blijven wonen. Als we dit niet hadden gedaan gaat een gedeelte naar mijn kinderen. Of zijn broertje waardoor je een probleem hebt met verkopen oid. (echter als hij verkoopt hebben mijn kinderen wel recht op een deel hoor)

Al mijn eigen geld gaat naar mijn kinderen net als mijn bezit. Zoals mijn auto (die wordt verkocht geld gaat naar de kinderen)

Mijn broer krijgt de voogdij (al moet hij daarvoor wel naar de rechter. Iets met een ex die zijn kinderen niet ziet en kindermishandeling maar nog wel gezag heeft) niet naar mijn partner nog omdat we daar te kort voor samen zijn vind ik.

Mijn broer is ook hun bewindvoerder tot een bepaalde leeftijd. En hij mag ook over mij bepalen. Stel dat iemand na een ongeluk moet bepalen of ik als kasplantje blijf leven dan is dat mijn broer.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Geen testament, we zijn getrouwd in gemeenschap van goederen, ons huis staat op onze beide namen, komt 1 van ons te overlijden dan wordt de gehele hypotheek kwijtgescholden.
    We hebben ook geen familie vetes ;)

12. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.155
    1.038
    113
    Hier ook als 1 van ons komt te overlijden dat de hypotheek word kwijtgescholden. Fijn dat dat kan.
    Alleen verdeling als we allemaal komen te overlijden dan gaat mijn man zijn deel naar zijn broer..maar daar hebben wij inmiddels al geen jaren meer contact mee.
    Wat zou het kosten om dat ene kleine dingetje te veranderen in beide testamenten?

13. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ook heb ik mijn ex uitgesloten in mijn testament. Hij kan ook niet via mijn kinderen erven van mij. Dit hebben mijn ouders ook zo ingebouwd. Zodat er geen cent naar hem gaat.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Dat kun je binnen 5 minuten regelen via het internet.

15. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik ben notaris en ik kan je vertellen: veel uren. Het lijkt alsof alles maar een model is wat wordt ingevuld, maar in werkelijkheid is het super ingewikkeld. En niets is standaard werk. En zeker niet in jouw geval met eigen bedrijven, samenwonen enzovoorts. Dat kost echt wel veel werk om het goed op papier te krijgen. Maar ik zou het je zeker aanraden. Want achteraf is een advocaat altijd véél duurder. De notaris is echt de goedkoopste juridisch adviseur die er is. En hij/zij behoedt je ook nog eens voor een hoop ellende achteraf. Alleen omdat het ''vooraf'' is, kunnen mensen dat vaak niet inschatten. Maar ik zou je zeker adviseren naar een notaris te gaan. Mocht je een goede in de buurt zoeken, laat het maar weten.

breister, YaelStone en DN2017 vinden dit leuk.
  16. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Bel een notaris :) dan weet je het zo!

17. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Dat hebben we gelijk geregeld toen we ons huis kochten , 10 jaar geleden. Met een samenlevingscontract

18. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Dat is het mooie van een testament. Dat kan je vormgeven hoe jij dit zelf wilt. Een Notaris kan in een voorgesprek heel goed uitleggen wat mogelijk is en hoe dit verwoord moet worden.

Wij hebben ook een langstlevende testament. Kom ik te overlijden gaat alles naar mijn man. Komt die te overlijden wordt er pas verdeeld over de kinderen/familie. Ja kinderen hebben recht op hun kindsdeel, echter pas na overlijden van mijn man en mij.

princess79 vindt dit leuk.
  19. Ansj84

Ansj84 Actief lid

10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Wij hebben het geregeld toen we 10 jr terug zijn gaan samenwonen. Hebben de ouders onterft ivm slecht/geen contact met schoonouders. Langstlevende testament, daarna de kinderen (ook al hadden we die toen nog niet) en daarna broers/zussen.

Daarna zijn we getrouwd dus gezag etc is niet nodig om te regelen.

Voogdij hebben wij (gratis) via de rechtbank geregeld.

20. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij hebben in Nederland wel een testament laten maken, maar dat blijkt waar we nu wonen niet geldig te zijn, helaas. Boel geld voor niets uit gegeven dus. We kunnen hier wel een testament op laten maken, maar in principe bepaald een lokale rechter dan of onze kinderen in geval van ons overlijden terug naar Nederland mogen of niet. Voor financiele zaken hoef ik geen testament en als het voor de kinderen toch niet mag/kan, dan laat ik het maar zo.
    Mochten we onverhoopts allebei komen te overlijden, dan hoop ik dat onze vrienden hier in samenwerking met onze familie in NL, de kinderen zo snel mogelijk het land uit krijgen, terug naar NL. Iedereen heeft elkaars telefoonnummer en weet wat ze moeten doen, zou het ooit nodig mogen zijn.

Deel Deze Pagina