ben ik nou onredelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Trotsemama1, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

paar maanden geleden is er in manlief zijn werk auto ingebroken (nouja ingebroken hij kon zijn auto niet op slot doen want het slot was kapot ) en dat had hij meerdere malen aan zijn baas verteld van joh ik kan me auto niet op slot doen want het is kapot
    toen kwam manlief in de ziektewet te zitten en stond zijn werkauto op de zaak komt ie terug verteld zijn baas dat zijn radio is gestolen

a fijn
    nou komen we er dus achter dat dus ook onze tom tom weg is
    en deze lag in zijn auto
    maar manlief zegt gewoon dat hij het antwoord al van zijn baas weet en dat hij dit niet gaat vergoeden
    omdat wij de navigatie gewoon uit de auto hadden moeten halen
    ik vind dat het de baas zijn schuld is want hij moet gewoon zorgen dat de auto's in orde zijn
    als hij dit probleem gewoon gemaakt had was onze navigatie nu niet weg geweest
    en manlief durft het gewoon niet te vertellen omdat hij bang is om uit geluld te worden
    maarja ik wil gewoon een nieuwe navigatie
    en die tom tom hadden we van me ouders gekregen en was nog geen jaar oud
    ik ben gewoon echt woest
    en zijn baas moet het maar oplossen
    ab mocht wel een nieuwe radio uitzoeken
    nou ik vind dus ook dat we een nieuwe navigatie mogen uitzoeken
    of ben ik nu onredelijk?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.257
    6.154
    113
    aan de ene kant wel, aan de andere kant zeg ik, als je man wist dat ie niet op slot kon die auto, waarom laat je dan waardevolle spullen in de auto liggen? Daar heb je naar mijn mening ook een eigen verantwoordelijkheid in.
    Maar ik zou het wel aan mn baas vragen als ik hem was. Niet geschoten is altijd mis toch?

3. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ook als mijn auto wel op slot kan haal ik waardevolle spullen uit de auto. Zeker de tom tom.
    Ik denk dat ik als baas ook zou zeggen eigen schuld had je het niet in de auto moeten laten liggen.

Succes!

4. Trotsemama1

het is mssn ook een beetje stom van me man
    maarja ik denk ook dat hij het gewoon vergeten is omdat hij toen plotseling in de ziektewet kwam en toen hij geopereerd werd zijn baas de auto op kwam halen
    en vanaf dat punt heeft hij er niet meer aangedacht

maarja me man heeft meerdere malen aangegeven dat hij zijn auto niet opslot kon doen en daar werd niks mee gedaan

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

aan de ene kant ja maar aan de andere kant idd ook nee, je had de tomtotm en de radio uit de auto moeten halen, hier in onze straat zijn in 1 week tijd een aantal tomtoms gestolen en radio`s. en die autos waren wel gewoon op slot. op dat gebied helaas eigen schuld, was je eigen verantwoording.

aan de andere kant, had de baas moeten zorgen dat de auto gerepareerd was dat je hem fatsoenlijk opslot kan doen.

6. Trotsemama1

dat vind ik dus ook(kijk manlief had het er mssn uitmoeten halen
    maar als zijn baas die auto had gemaakt was het waarschijnlijk niet gebeurd omdat die auto ook nog is bij hem op het terrein stond
    nota bene zijn achtertuin!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar van wie is die auto nou?

8. Trotsemama1

van zijn baas!
    alleen rijd me man er mee als hij naar zijn werk moet enzz
    hij heeft bijtelling zeg maar

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Tja dan had je man toch echt gewoon die tomtom eruit moeten halen, hij wist heel goed dat het slot het niet deed en heeft er toen zelf voor gekozen om zijn bezittingen erin te laten liggen.

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ja ik vind je onredelijk..
    Onze auto's staan op de oprit en op slot maar altijd het frontje vd radio en de navigatie eruit.
    Het had ook even goed gestolen kunnen worden als de auto op slot had gestaan.
    Maar ik snap ook dat je denkt van had ie op slot gestaan dan was het misschien wel niet gebeurt.
    Maar ik vind niet dat je baas het moet vergoeden, je man wist dat de auto niet op slot kon en dat is dan wel vervelend maar nog altijd de zaak van de baas...

11. Trotsemama1

nou ik zat me net te bedenken
    tis me man zijn schuld dat ie het er niet heeft uitgehaald
    en zijn baas zijn schuld dat hij gewoon de auto niet had gemaakt
    en dat ze het dus gewoon 50/50 moeten doen
    allebij schuld dus allebij betalen
    of is dat ook onredelijk?

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tuurlijk is het de verantwoordelijkheid van zijn baas dat een auto op slot kan. Maar je bent nog altijd verantwoordelijk voor je eigen spullen! Dus vind niet dat zijn baas de tom tom moet vergoeden.

13. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn baas betaald de radio en jullie de tom tom.
    Dan is het toch 'opgelost'?

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja vind ik nog onredelijk..

Wanneer die tomtom in het zicht stond (of niet, maakt misschien niet eens uit) is de kans zeer groot dat ze toch wel hadden ingebroken zonder dat de deur open was. Die inbreker was toch al wat van plan en denk dat het enkel een fijne bijkomstigheid was dat die deur open was.

15. Trotsemama1

nouja die radio is en blijft van de zaak
    dus als hij die auto in moet leveren is het niet zo dat hij die radio er uit mag halen
    want dat behoort tot de auto en de tom tom niet

16. Trotsemama1

maarja ik leg me er wel bij neer
    en ga is kijken voor een andere tom tom
    deze kan dan op slot

iedereen bedankt voor jullie mening

17. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht met 50/50, dat je bedoelde samen de schade delen.
    En dat gebeurd dan inprincipe ook. Want de radio en de tom tom waren weg dus ieder betaald zijn eigen deel omdat beiden schuld hebben.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja maar die tomtom is natuurlijk van die baas zelf.. ik denk dat ze 50/50 wat betreft die tomtom bedoelt.. zou op zich wel aardig zijn van haar baas maar het blijft lastig omdat man van ts wist dat de deur niet op slot kon.

19. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina