paar maanden geleden is er in manlief zijn werk auto ingebroken (nouja ingebroken hij kon zijn auto niet op slot doen want het slot was kapot ) en dat had hij meerdere malen aan zijn baas verteld van joh ik kan me auto niet op slot doen want het is kapot toen kwam manlief in de ziektewet te zitten en stond zijn werkauto op de zaak komt ie terug verteld zijn baas dat zijn radio is gestolen a fijn nou komen we er dus achter dat dus ook onze tom tom weg is en deze lag in zijn auto maar manlief zegt gewoon dat hij het antwoord al van zijn baas weet en dat hij dit niet gaat vergoeden omdat wij de navigatie gewoon uit de auto hadden moeten halen ik vind dat het de baas zijn schuld is want hij moet gewoon zorgen dat de auto's in orde zijn als hij dit probleem gewoon gemaakt had was onze navigatie nu niet weg geweest en manlief durft het gewoon niet te vertellen omdat hij bang is om uit geluld te worden maarja ik wil gewoon een nieuwe navigatie en die tom tom hadden we van me ouders gekregen en was nog geen jaar oud ik ben gewoon echt woest en zijn baas moet het maar oplossen ab mocht wel een nieuwe radio uitzoeken nou ik vind dus ook dat we een nieuwe navigatie mogen uitzoeken of ben ik nu onredelijk?
aan de ene kant wel, aan de andere kant zeg ik, als je man wist dat ie niet op slot kon die auto, waarom laat je dan waardevolle spullen in de auto liggen? Daar heb je naar mijn mening ook een eigen verantwoordelijkheid in. Maar ik zou het wel aan mn baas vragen als ik hem was. Niet geschoten is altijd mis toch?
Ook als mijn auto wel op slot kan haal ik waardevolle spullen uit de auto. Zeker de tom tom. Ik denk dat ik als baas ook zou zeggen eigen schuld had je het niet in de auto moeten laten liggen. Succes!
het is mssn ook een beetje stom van me man maarja ik denk ook dat hij het gewoon vergeten is omdat hij toen plotseling in de ziektewet kwam en toen hij geopereerd werd zijn baas de auto op kwam halen en vanaf dat punt heeft hij er niet meer aangedacht maarja me man heeft meerdere malen aangegeven dat hij zijn auto niet opslot kon doen en daar werd niks mee gedaan
aan de ene kant ja maar aan de andere kant idd ook nee, je had de tomtotm en de radio uit de auto moeten halen, hier in onze straat zijn in 1 week tijd een aantal tomtoms gestolen en radio`s. en die autos waren wel gewoon op slot. op dat gebied helaas eigen schuld, was je eigen verantwoording. aan de andere kant, had de baas moeten zorgen dat de auto gerepareerd was dat je hem fatsoenlijk opslot kan doen.
dat vind ik dus ook(kijk manlief had het er mssn uitmoeten halen maar als zijn baas die auto had gemaakt was het waarschijnlijk niet gebeurd omdat die auto ook nog is bij hem op het terrein stond nota bene zijn achtertuin!
van zijn baas! alleen rijd me man er mee als hij naar zijn werk moet enzz hij heeft bijtelling zeg maar
Tja dan had je man toch echt gewoon die tomtom eruit moeten halen, hij wist heel goed dat het slot het niet deed en heeft er toen zelf voor gekozen om zijn bezittingen erin te laten liggen.
Ja ik vind je onredelijk.. Onze auto's staan op de oprit en op slot maar altijd het frontje vd radio en de navigatie eruit. Het had ook even goed gestolen kunnen worden als de auto op slot had gestaan. Maar ik snap ook dat je denkt van had ie op slot gestaan dan was het misschien wel niet gebeurt. Maar ik vind niet dat je baas het moet vergoeden, je man wist dat de auto niet op slot kon en dat is dan wel vervelend maar nog altijd de zaak van de baas...
nou ik zat me net te bedenken tis me man zijn schuld dat ie het er niet heeft uitgehaald en zijn baas zijn schuld dat hij gewoon de auto niet had gemaakt en dat ze het dus gewoon 50/50 moeten doen allebij schuld dus allebij betalen of is dat ook onredelijk?
Tuurlijk is het de verantwoordelijkheid van zijn baas dat een auto op slot kan. Maar je bent nog altijd verantwoordelijk voor je eigen spullen! Dus vind niet dat zijn baas de tom tom moet vergoeden.
Ja vind ik nog onredelijk.. Wanneer die tomtom in het zicht stond (of niet, maakt misschien niet eens uit) is de kans zeer groot dat ze toch wel hadden ingebroken zonder dat de deur open was. Die inbreker was toch al wat van plan en denk dat het enkel een fijne bijkomstigheid was dat die deur open was.
nouja die radio is en blijft van de zaak dus als hij die auto in moet leveren is het niet zo dat hij die radio er uit mag halen want dat behoort tot de auto en de tom tom niet
maarja ik leg me er wel bij neer en ga is kijken voor een andere tom tom deze kan dan op slot iedereen bedankt voor jullie mening
Ik dacht met 50/50, dat je bedoelde samen de schade delen. En dat gebeurd dan inprincipe ook. Want de radio en de tom tom waren weg dus ieder betaald zijn eigen deel omdat beiden schuld hebben.
Ja maar die tomtom is natuurlijk van die baas zelf.. ik denk dat ze 50/50 wat betreft die tomtom bedoelt.. zou op zich wel aardig zijn van haar baas maar het blijft lastig omdat man van ts wist dat de deur niet op slot kon.