Dat is lastig te zeggen. Heb in november mijn spiraal laten verwijderen en nu 1 keer een cyclus gehad van 37 dagen. Deze maand ovulatietesten gedaan en rond 4/5/6 positief. En donderdagavond bruine afscheiding met krampen, dus denk dat dat de innesteling is geweest. Een week erna zeggen ze dat je kan testen. Helemaal na de test van vanmorgen denk ik, kan ik nog hoop hebben?
dan zal je eitje 7 of 8 januari geweest zijn. reken een luteale fase van 14 dagen. dan zou je nod 22 of 23 januari zijn. Dus er is zeker nog hoop. Nou kan je luteale ook korter zijn natuurlijk. van mij altijd 10 of 11.
De lengte van je LF doet er eigenlijk niet zoveel toe voor het kunnen testen. Een embryo volgt een behoorlijk vaste ontwikkeling namelijk. Rond 6dpo (days past ovulation) begint het embryo aan de innesteling. De innesteling vindt (in principe) plaats tussen 6dpo en 10dpo. Het is dus vooral belangrijk dat je LF langer is dan 10 dagen, korter geeft het embryo mogelijk te weinig kans om goed in te innestelen. Als het embryo ingenesteld is, dan wordt er hCG aangemaakt en uitgescheiden. Dit komt eerst in je bloed en daarna in je urine. Vanaf 11dpo/12dpo test de meerderheid van de vrouwen zichtbaar positief op een urinetest. Er zijn natuurlijk uitzonderingen van dames die al eerder (9dpo) testen of pas na NOD. In verreweg de meeste gevallen kun je echter vanaf 14dpo duidelijk positief testen. In een goede zwangerschap verdubbelt hCG elke 48-72u. Dat is waar dames naar zoeken als ze het hebben over 'oplopende testen'. Al het bloedverlies in de eerste weken wordt 'innestelingsbloed' genoemd en zegt dus niets over het moment van innestelen. Een ovulatietest is pas positief als de teststreep duidelijker is dan de controlestreep. En zelfs dan is er geen garantie dat je eitje ook daadwerkelijk springt. Het komt voor dat vrouwen meerdere pieken hebben voor de daadwerkelijke ovulatie. Wat je kunt doen ter controle is temperaturen. Dan zie je aan de temp of het eitje ook springt. Dus: wanneer was de ovu-test het meest knal? En was hij echt knal? Zo ja, dan mag je de eisprong 1 a 2 dagen later verwachten. En daar dan 12d bij opgeteld maakt je eerste duidelijke testmoment.
Dankje voor de duidelijke uitleg. 5-1 was de test streep even paars als de controle streep. Vanaf dat moment liepen ze snel weer af. Toen ik ben ik na 4 dagen gestopt met testen. Donderdagavond bruine afscheiding gehad en vrijdagochtend. En kramp donderdag avond. Daarna weer niks.
Ok, dan is dus 6-1 of 7-1 je ei geweest. En dan is vandaag 11 of 12 dpo. Dat kan te vroeg zijn. Als je over twee dagen weer test (13/14dpo) dan zou je in principe iets moeten zien, als er iets te zien is. Ik zou echt de kruidvat 2v5 aanraden en niet de testen die je nu had. Succes!
Dankje! Heb ook nog predictor liggen, waren in de opruiming. Zijn die ook goed? Wil eigenlijk nu wel weer testen ben zo benieuwd.
Als ik jou was ging ik vanmiddag nog een kruidvat test doen Ik zie wel iets en volgens mij is de streep ook even breed?
Predictor wordt hier op het forum echt afgeraden, vanwege veel vals-positieve testen. Iemand had zelfs zwanger kraanwater en een zwangere echtgenoot.
Op je test van vanochtend zie ik wel wat hoor! Ik bedoel de eerste foto. Ik zou inderdaad de kruidvat 2v5 proberen. Ik duim voor je!!
Kruidvat is open vandaag ik zal de 2v5 halen! Die geven soms ook smiddags een duidelijker resultaat! Ik zie Wel wat op je cb
Ik zou ook inderdaad gaan testen met de KV2v5 testen. De predictor testen geven vaak vals positief resultaat. Succes!
Dacht als predictor toch geen goede testen zijn kan ik hem ook wel doen. Die was negatief net. Toch maar morgen kruidvat halen en dinsdag even testen.