Hoe verder na een positieve zwangerschapstest?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by MamaSamm, Sep 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Ik plaats dit juist in deze topic omdat hier de actieve testers zitten.

Hier sinds dit weekend positieve testen. En ondanks dat het niet gepland was ben ik zo ontzettend blij!! Ik moet telkens weer op de testen kijken en wordt dan helemaal dolgelukkig. Maar, we willen het graag geheim houden voor nu. Hoe gaan jullie daarmee om? Kunnen jullie je een beetje inhouden? Het liefst schreeuw ik het van de daken!

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

Sep 20, 2015
    3,983
    1,639
    113
    Nee was ik heeeel slecht in. Mijn ouders en zus wisten het meteen. Vrienden bij de eerste twee bij de 8 weken. Sommigen al eerder ivm vakantie (zullen we 20 km gaan hiken over 16 weken? Nou liever niet :D). Bij de laatste zwangerschap verklapte de oudste het op een feestje toen ik 5,5 weken was.

Bedenk je: van wie zou je willen dat ze ook op de hoogte van je zwangerschap zijn als het mis zou gaan? Vertel het hen! En weet je: zo'n leuk geheimpje met vl is stiekem ook erg leuk :D

3. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Nou kijk, juist met oog op "als het misgaat" heb ik het altijd snel verteld aan naasten. Nu heb ik het alleen al aan mijn vriendin verteld! Kon het gewoon niet laten:roflmao::D

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Oooh lastig he! Hier ook vrijdag positief getest en totaal onverwachts zwanger van de tweede! Ik heb t wel aan wat vriendinnen verteld maar vertel het echt nog niet aan familie/op m'n werk etc. Dat komt nog een beetje te dichtbij! Al ga ik t wel binnenkort aan m'n moeder vertellen en dan langzaam aan aan de rest. Maar ik wacht nog wel fftjes hoor

MamaSamm likes this.
  5. nani1234

nani1234 Actief lid

Jul 18, 2014
    237
    11
    18
    Bij ons was t niet gepland. Maar zeeeeeeer welkom. Wij wonen t buitenland dus voor nij gemakkelijker mijn mond te houden naar mijn familie. .
    Mijn vriendinnen in nl en beste vriendin hier weten t. Gelijk verteld. En nu 8 weken.
    Vorige week waren we op jacht met vrienden en daar viel t meteen op dat ik geen alcohol dronk.... dus die weten t ook.

Ga vrijdag naar de huisarts en hoop dat zij even wil kijken of er hartslag is. En anders heb ik echo besteld bij 12 weken. Moeten we zelf betalen. Hier krijg je pas bij 19 weken.
    Als t hartje klopt vertel ik t mijn ouders.... nog leuke ideeen?
    Lastig omdat we t via skype moeten doen...

MamaSamm likes this.
  6. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Leuk!! Ook sinds vrijdag dus.. succes met stilhouden

7. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Ooh wat gek dat elk land zijn eigen beleid met zwangerschap heeft eigenlijk. Ik hoop dat je snel het hartje mag horen kloppen.
    Ik heb meerdere ideeën om het te vertellen.. kan zo moeilijk kiezen.
    In elk geval via iets dat ze kunnen zien, een leuke foto of knutselwerkje... en dat hangen we dan op in ons nieuw huis, dan kijken of ze het zelf opmerken.:roflmao:

8. manuela83

manuela83 Actief lid

May 12, 2016
    259
    24
    18
    Female
    thuismama
    kerkdriel
    het lukten mij wel om het stil te houden maar moest soms echt op mn lip bijten om het niet te roepen
    het is ook echt heel erg moeilijk je bent zo blij dat het is gelukt en er iets moois groeit
    gefeliciteerd en geniet van deze mooi tijd

MamaSamm likes this.
  9. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Stap ik vanochtend uit bed.. zegt de man: "jij gaat het nog moeilijk krijgen om het lang stil te houden. " wijzend naar m'n buik.
    Yup, lichaam is alweer goed bezig met voorbereiding. Darmen al goed verschoven met buikje tot gevolg. Dus dag dag strakke truitjes.

10. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

Sep 20, 2015
    3,983
    1,639
    113
    O dat had ik ook! Was zo blij dat het na 6 weken kerstvakantie was! En in de vakantie had ik een echo dus daarna kon ik los!

MamaSamm likes this.
  11. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Hier pas over een maand echo! O jee, dat wordt echt een uitdaging

12. MelZoe

MelZoe Fanatiek lid

Feb 6, 2015
    2,136
    330
    83
    Female
    Noord Holland
    :roflmao: mijn collegaatje zei al tegen me (die had ik het verteld) oh je buik groeit al en je was altijd zo dun,pas maar op dat de LG het niet gaat merken....

En idd naar beneden kijkend zag ik dat ik idd beter iets wijdere t shirts moest gaan dragen...:D:roflmao:

Attached Files:

MamaSamm likes this.
  13. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Nou ik kom ook echt niet meer weg met strak shirt.. zelfs nu met ballon hemdje zie je al een beetje buik uitsteken:eek: echt niet normaal!

MelZoe likes this.

Share This Page