Hoihoi, Ik had vrijdag voor het eerst een positieve zwangerschapstest. De bovenste test op de foto is van vrijdag, de test daaronder van zaterdag, en zo elke dag één eronder, tot de onderste van vandaag. Je ziet duidelijk dat het streepje vanaf gisteren(dinsdag) is afgenomen, en vandaag is het nog lichter. Alle testen zijn steeds op hetzelfde moment afgenomen, met ochtendurine. Daarnaast zijn mijn symptomen als misselijkheid, pijnlijke borsten etc vanaf zondag avond eigenlijk al gigantisch afgenomen. En ook is vanaf zondag avond een bepaald gevoel verdwenen wat ik niet kan omschrijven, maar eerder wel had. Omdat ik maandag nog een oplopend streepje had, dacht ik van nou het gaat toch nog wel goed. Maar daarna is het streepje helaas toch wel minder zichtbaar geworden. Ziekenhuis geeft aan dat ze zich geen zorgen maken, zolang ik geen helderrood bloedverlies heb. En zolang ik nog een positieve test heb, of het streepje nou licht of donker is. Ik maak mij wel zorgen. Zijn er dames die een soortgelijke opbouw hadden? Zowel verhalen met een goede als slechte afloop worden gewaardeerd.
Helaas heb ik dit ook 3x gehad en dat was nooit goed. Binnen een dag of 4-5 als het afliep kreeg ik altijd eerst bruinverlies en vlot erna bloeding. Was altijd gewoon een goede menstruatie qua hoeveelheid. Je weet het als het niet goed is is mijn ervaring, precies dat wat jij omschrijft. Sorry had het mooier willen brengen voor je. Hopelijk snel duidelijkheid
Hi @Kikii88 , Wat vervelend dat je nu in onzekerheid zit, ik weet niet hoe lang je al hoopte op een positieve test maar dit is nooit leuk. Mijn ervaring met eerst oplopende en daarna rap aflopende tests is ook niet positief. Kan al snel leiden tot een hevige menstruatie, in mijn geval duurde het een week of twee voor mijn lichaam het oploste. Overigens is mijn ervaring dat artsen/verloskundigen niet te veel willen meegaan in het 'zelf dokteren' en dus weinig boodschap hebben aan oplopende of aflopende thuistests. En daarom strak vasthouden aan 'een streep is een streep en dus zwanger'. Zij varen niet op het beeld van herhaalde urinethuistests (en terecht want buiten het aantonen van aanwezigheid van hcg hebben deze ook geen daadwerkelijke diagnostische waarde). Ik begrijp dat zij daar zo mee omgaan, maar het is - over het algemeen - natuurlijk niet zo dat een test zonder reden ineens geen of een veel lichtere streep meer geeft (als deze kort daarvoor nog opliep). Ik zou er zelf voorzichtig van uitgaan dat dit niet goed zit. Zijn alle tests overigens wel van dezelfde gevoeligheid? Sterkte!
Ik bedenk me nu trouwens net dat ik niet weet wat boven of onder is (want gaat van links naar rechts of rechts naar links...). En dat maakt wel verschil in het beeld. Aan de ene kant zie ik twee test dit dermate licht zijn dat ik het niet positief inzie, maar aan de andere kant is vooral de buitenste heel licht en die daarvoor niet bijzonder veel afgelopen (geloof ik). Dan zou het in het gunstigste geval kunnen zijn dat de urine van vanochtend niet geconcentreerd genoeg was/veel afvalstoffen bevatte of de test minder goed was. Op 1 afwijkende test zou ik me niet blindstaren (maar is ook niet per se positief). Bij twee dagen achter elkaar een beduidend lichtere test zou ik van het ergste uitgaan.
Dankjewel voor je reactie, wordt zeer gewaardeerd. Het voelt inderdaad verschrikkelijk. En de reacties in dit topic bevestigen ook wat ik eigenlijk al voel. Dit was ronde 25. Heb nog nooit een positieve test mogen zien, behalve dus deze ronde. En was er al vanuit gegaan dat deze ronde ook niet gelukt was, want voor de positieve test had ik al bloedverlies met stolsels. Het was dan ook echt een mega verassing dat ik een positieve test had en deze ook nog begon op te lopen en ik me ook echt zwanger voelde. Het zijn inderdaad testen van dezelfde gevoeligheid, allemaal action early testen. Zal me niks verbazen als ik reguliere testen doe dat ik niet eens meer een positieve test heb. Wat je zegt over ‘zelf dokteren’ dat is ook precies het gevoel wat ik erbij kreeg. En begrijp het ook dat ze er zo mee omgaan. Maar net wat jij zegt waarom zou een test ineens 2 dagen op rij aflopen, met ochtendurine. En dan ook nog eens dat alle symptomen minder worden. De lichtste 2 testen zijn inderdaad van gisteren en vandaag. Dat duurt nog best lang dan voordat een bloeding gaat beginnen, had liever gehad dat het direct zou komen. Maar dat is ook niet anders, ik wacht het af en ga proberen het een plekje te geven. dankjewel!
Ach, ronde 25... Wat een enorme domper is dit dan voor jou, als het inderdaad fout zit En als dat laatste zo blijkt te zijn kan het ook veeeel sneller komen dan dat het nog weken duurt hoor. Daar valt weinig over te zeggen. Bij mij duurde het gewoon wat langer. Ik duim voor je dat je op zn minst snel duidelijkheid hebt, onzekerheid is niks. Mag ik vragen of je in een medisch traject zit, of al 25 rondes 'zelf' probeert? Hoe dan ook zal dit heel pittig zijn. Dikke knuffel!
Dankje! Nou ik had toevallig de gynaecoloog vanmiddag aan de telefoon, want ik had een belafspraak voor een andere uitslag en ik vertelde het verhaal. Van de gynaecoloog mocht ik bloed komen prikken. Me hcg is 9, volgens mij niet best. Loop al een tijdje in het ziekenhuis. Alleen ze kwamen er bij vrijwel de eerste onderzoeken achter dat mijn schildklier niet goed was. Waardoor ik doorverwezen werd naar een endocrinoloog en erachter kwam dat ik Hashimoto heb. Vervolgens moest ik instellen op de medicijnen, waardoor alles best lang geduurd heeft voordat we echt konden starten. We hebben het dan ook 24 rondes ‘zelf’ geprobeerd. Dit was de eerste ronde met ovulatie inductie(letrozol) en direct raak. Jij hebt er ook een behoorlijke weg opzitten zie ik. Bijzonder dan ook dat je na die weg spontaan zwanger bent geworden .
Goed dat je mocht komen prikken, en krijg je ook een tweede meetmoment? Al is 9 inderdaad laag, want er vanuit gaande dat de eerste test op 10 Miu aansloeg zou je toch verwachten dat je inmiddels beduidend hoger dan dat zou zitten. Wat superrot Wel fijn dat er inmiddels medisch gezien inmiddels het eea gebeurt. Had zelf ook OI bij de inseminaties. Kan een groot verschil maken... En je werd de eerste keer zwanger, dan mag je zeker goede hoop hebben op het vervolg! Ik hoop dat je daar wat houvast aan hebt . Mijn medische traject was inderdaad ook niet vlekkeloos maar ik heb inmiddels natuurlijk helemaal niets meer om over te klagen. Want ontzettend dankbaar dat het uiteindelijk spontaan is gelukt. Al vergeet je nooit meer dat dat dus écht niet vanzelfsprekend is. Ik hoop enorm dat jij al het wachten en deze ellende op een gegeven moment ook mag gaan vergeten!
Super lief dat je zo meeleeft, dankjewel! Geen tweede meetmoment, gynaecoloog bevestigde net miskraam. Zoals al verwacht. Jaa dat is zeker fijn en ook zeker hoopvol doordat het de eerste ronde direct raak was. We gaan er binnenkort weer voor, nu eerst even rustig het een plekje geven. Super mooi en kan me goed voorstellen dat je mega dankbaar bent! En inderdaad dat kan je niet vergeten, zeker niet na zo’n traject als wat jij erop hebt zitten. Dankjewel nogmaals voor je hulp en steun!