Testen 1e kerstdag?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Flippo123, Dec 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Volgens het eerste bericht van Flippo mag het ook niet in het nod-forum: daar was het eruit gekicked! Dus waar anders?!

Ik probeer niet te veel te zoeken naar 'kwaaltjes' omdat ik mezelf dan steeds weer gek maak. Ik dacht afgelopen week dat ik steeds meer pijn in mijn rechterborst voelde en dat dit misschien door een zwangerschap kwam. Totdat de pijn zo erg werd dat ik amper meer kon ademen en bleek dat ik gekneusde ribben heb. :D Geen zwangerschapkwaal dus! En dan weet ik weer waarom ik niet teveel wil zoeken naar kwaaltjes. In alles ga ik dan tekenen van een zwangerschap zien, waarmee ik mezelf helemaal overtuig dat het echt raak is...

2. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Ik durf ook niet teveel te hopen.. Ik heb wel erg jeukende en prikkelende tepels, maar daar heb ik vaker last van gehad. Ook zijn mijn borsten een halve maat groter, maar dat heb ik altijd na mijn ei. Dat is de schuld van de progesteron :D

Wel heb ik begin deze ronde een HSG-onderzoek gehad. Daardoor toch stiekem iets meer hoop..

3. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,641
    164
    63
    Hoi meiden,

Wat gezellig hier! Wordt veel afgekletst dus moest weer even bij lezen.

@ mama Charlotte, ik was gisteren erg chagrijnig en moe, maar denk niet dat het een zwangerschapskwaaltje was. Eerder ontzettend geïrriteerd van in de file en in de sneeuw rijden. wat een glijbaan zeg! verder heb ik eigenlijk nergens last van.....
    Leuk dat NOD lijstje! Kunnen we het goed van iedereen bijhouden. alleen sta ik nog wel heel alleen, :$!

Ha ha, Janna echt priceless! uiteindelijk gewoon gekneusde ribben. Het is inderdaad wel zo dat je bij alles wat je voelt gelijk aan zwangerschap denkt. Wat zo vervelend hierbij is, is dat veel ook met ongesteldheid en een eisprong over een komt! Ik probeer er dus niet teveel aan te denken maar je kan er niet aan ontkomen dat je toch de hoop hebt dat het raak is.

Hopen op een mooi roze lijstje na de kerstdagen!

Vandaag op kraamvisite geweest en dat is dan wel heel erg leuk hoor. Mijn man het kindje ook even vastgehouden en echt ene plaatje!! Tja.....dan kriebelt het wel even extra. Op de terug weg dus ook uitgebreid over gehad. Leuk hoor!!

Het zou trouwens wel leuk zijn als je tegelijk met je schoonzus zwanger wordt. Maar kan me voorstellen dat het je wel bezig houd dat de één eerder zwanger is dan de ander! Dat maakt het wel wat beladen misschien!

Nou ik ga weer op visite! Kijk vanavond nog wel even.

Fijne dag allemaal!

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Ach joh, die file was genoeg om iedereen chagrijnig te krijgen! Ik ben gisteren wel in de auto gestapt, maar ik ben gewoon weer terug gegaan naar huis! Vond het onverantwoord om te gaan rijden als het niet écht nodig was. En was achteraf zooooo blij...

En ja, dat van die ribben is wel tekenend. Ik zie soms echt alles als een 'teken' dat ik vast zwanger ben! Steekje in mijn onderbuik? Vast innesteling. Veel plassen? Vast zwanger! Last van mijn stoelgang? Vast zwanger! Heel erg moe? Zwanger! :$ Ik kan dan compleet negeren dat ik liters heb gedronken, dat ik prikkelbare darmen heb, of dat ik gewoon een paar dagen laat naar bed ben gegaan. :):D Sinds ik me dat realiseer en me heb voorgenomen dat ik dat niet meer doe, gaat het al een stuk beter. :D

Maar goed. Ik had maandag mijn ei en we hebben het weekeind ervoor lekker geklusd. Het kan dus zomaar raak zijn! Dat voelt wel heel spannend. Alleen al nu ik daaraan denk zit ik met een grijns van oor tot oor achter de computer. Voel de drang om zenuwachtig te giechelen. :) Zou zoooo leuk zijn als het raak is.

@bolbuikje: De kans dat jij en je schoonzusje allebei tegelijk zwanger worden is natuurlijk nogal klein, met kerst, of op een willekeurige andere datum. Zou me maar met het idee verzoenen dat één van twee waarschijnlijk eerder zwanger is dan de ander. Gelukkig betekent dat niet dat het er bij de ander niet van zal komen...

@mamaCharlotte: Wat houdt zo'n hcg-onderzoek in? En zorgt dat ervoor dat je kansen hoger zijn dan?

Nou dames: hopelijk allemaal een positieve test met kerst!

5. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    @ joan: Ja, vervelend he, die sneeuw! Ik ben het ook alweer zat, moest naar mn werk lopen vandaag.. (gelukkig niet heel ver). Geeft toch niet, dat je alleen staat bij 2e kerstdag? Wie weet komen er nog meiden bij!

@ Janna: Vervelend he, dat je alles op een zwangerschap zou kunnen gooien... Lekker gekmakend! Bij een HSG-onderzoek (niet hCG ;)) maken ze met contrastvloeistof een röntgenfoto van je baarmoeder. Een erg pijnlijk onderzoek, moet ik zeggen! Niet heel fijn.. Maar zo kunnen ze zien of alles open is. Door die contrastvloeistof heb je op een 1 of andere manier een paar maanden daarna iets meer kans dat het raak is. Maar dat mag nou ook wel een keertje.. :)

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Oh, sorry, had verkeerd gelezen. :) Gelukkig was het resultaat van het onderzoek positief. En wel fijn dat je dan nu betere kansen hebt. Het mag inderdaad wel een keertje, als ik zo naar je signature kijk!

7. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Haha, never mind ;) Ik zag van tevoren ook meer tegen de pijn op dan tegen de uitslag :) Maar gelukkig is alles tot nu toe goed! Ik ben benieuwd wat het volgende is.. Er zal toch wel iets zijn waardoor het nog niet mocht lukken tot nu toe?

In welke ronde zit jij nu? (Sorry, misschien heb je het al eens geschreven, ik viel wat later binnen en heb niet alles gelezen..)

8. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,641
    164
    63
    hoi Janna, het was achteraf gezien inderdaad onverantwoord maar we waren voor de sneeuwstorm vertrokken, hebben ons trouw fotoalbum opgehaald en daarna heb ik mijn man daar in de buurt nog naar zijn kerstborrel gebracht. tegen de tijd dat ik terug naar huis reed was het weer heel slecht geworden en was het inderdaad glijden. Helaas moest ik hem ook weer ophalen van de borrel! Had er flink de p... in want was net een half uur thuis toen ik weer weg kon om hem te halen. Gelukkig alles goed gegaan!!

mamaCharlotte, het is inderdaad niet erg hoor dat ik alleen sta op 2de kerstdag. Had ik immers kunnen weten aangezien ik gereageerd heb bij NOD op eerste kerstdag :D. Ik hoop dat het vloeistof je het laatste zetje geeft deze maand. is je wel echt gegund!! Zag je onderschrift!!

Hoe gaan jullie mannen/partners eigenlijk om met het zwanger worden?? Ik merk dat ik thuis toch wel degene ben die er over begint. toch geeft hij wel aan er mee bezig te zijn. Hij vind het wel een hele verantwoordelijkheid zo een klein mensje dat helemaal afhankelijk is van ons. Maar heeft er wel zin in. Hij kijkt ook af en toe mee als ik op het forum zit.

Pfffffff..........nog 8 dagen wachtten!! Dat wachten duurt gewoon veel te lang. Weet nog dat ik eerst altijd zat, alweer ongesteld, en nu........

Zien jullie nu ook overal om jullie heen allemaal zwangere vrouwen?? En op de reclames ed.

Groetjes

9. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    @ joan: Dank je wel!
    Mijn vriend is inderdaad ook veel minder bezig met het hele zwanger worden.. Ik voel me er soms ontzettend alleen voor staan daardoor. Maar ik snap ook wel weer dat het toch in mijn lichaam moet gebeuren. En het zijn toch mannen he! ;) Als het andersom zou zijn (dat het bij de man moest gebeuren) zou ik hem denk ik constant achterna moeten zitten ("Ga nou es testen!" en "Hoe voel je je?") Haha!

En dat wachten blijft vreselijk! Zeker omdat er altijd heel veel zwangere vrouwen om me heen lopen idd. Ze pesten me allemaal :p

10. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,641
    164
    63
    ha ha, ja echt he! Daarom hebben wij vrouwen dat gelukkig in de hand. Ben blij dat we dan wel dat stukje controle zelf hebben :D! Zou echt helemaal gek worden als het allemaal op zijn half 11 zou moeten gaan. Hij is net boodschappen gaan doen en vergeet de helft!! Weet niet waar hij dan zit met zijn gedachtes. hi hi!

11. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Hahah, ik bedoel maar ;) Mannen! Ik ben ook dolblij dat ik die controle allemaal zelf heb hoor! Maar ik ben dan ook een echte controlfreak :D

12. Schism

Schism Actief lid

Jun 10, 2009
    277
    0
    0
    Hier nog iemand die op eerste kerstdag mag testen!
    Mijn banner klopt niet helemaal, mijn ei is deze maand eerder geweest maar heb geen zin om m aan te passen.

Wij zijn inmiddels al 15 maanden bezig dus het zou leuk zijn als het eindelijk eens zou lukken.

Wij hebben bloed en zaadonderzoek al achter de rug en deze uitslagen waren allemaal goed gelukkig. Volgende onderzoek is een HSG.

Ik heb altijd een dag of 4/5/6 voor mijn ongi al last van bruinverlies, dus bij mij is het eigelijk nooit zo spannend.
    Verder op dit moment weinig klachtjes, alleen een moeilijk stoelgang, ongi krampen en ik heb het heel de dag koud. Maar dit heb ik eigelijk altijd voordat ik ongesteld moet worden.

13. julia26

julia26 Bekend lid

Oct 30, 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Hoi meiden, ik ga ook 1e kerstdag testen! Ronde 6 voor ons.
    Ik heb steeds het gevoel gehad dat ik met kerst wat te vertellen zou hebben, dus wie weet...;)
    Had alleen de afgelopen 2 dagen doorzichtige draden slijm, soms voelde ik het gewoon eruit komen (klinkt een beetje vies, sorry:)) heb dit nog nooit gehad.... nu ben ik dus bang dat mijn cyclus misschien weer onregelmatig is, want heb wel eens gelezen dat je dat volgens mij rond je eisprong kan hebben, maar helaas hebben mijn man en ik elkaar die dagen niet gezien! Dus ik moet afwachten, maar hoop wel hoor! Denk steeds van alles te voelen, maar dat zit denk ik tussen mijn oren. Jullie ook allemaal succes, hopen op veel goede kerstberichten!!!!!!!!

14. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Nou mijn kerstbeeb kan ik denk ik wel vergeten. Heb nog steeds veel last van ontpillen ahoewel mijn cyclus regelmatig is. Maar ik geloof niet dat ik zwanger kan worden door dat ellendige gedoe. Ach ja,we zijn pas 4 rondes bezig maar ik haat dat ontpillen want ik voel me er beroerd door. Chagerijnig enzo en veel snoepen.

Meiden ik hoop dat jullie allemaal positief testen! Vind het vooral fijn voor degenen die al wat langer bezig zijn. :)

15. Janna

Janna Fanatiek lid

@julia en schism: leuk dat jullie ook meekletsen! Welkom!

Ik weet niet precies in welke ronde ik zit. Vond het een beetje deprimerend om bij te houden. :) Maar als je zin hebt om te rekenen: we zijn begin mei begonnen, daarvoor niet aan de pil, dus meteen voor het echie, en ik heb een cyclus van ongeveer 26-28 dagen.

En tja, mij man... Hij staat er inderdaad anders in dan ik. Veel relaxter. Maar dat vind ik ook wel fijn: hij houdt me een beetje met beide benen op de grond. Helpt me relativeren. Al frustreerd het me soms ook mateloos. :D Net als mamaCharlotte voel ik me er wel eens alleen in staan. Vooral op de dagen dat ik net ongesteld ben geworden. Ik ben dan soms wat van slag, maar hij leeft vrolijk door. Toch is hij er ook wel mee bezig. Hij kan bijvoorbeeld als ik al vier dagen ongesteld ben zeggen: 'toch wel jammer dat je ongesteld ben geworden...' Ook zijn we een paar maanden geleden verhuist en moet er nog veel gebeuren in huis. Hij heeft wel echt het idee dat hij het huis opknapt om het klaar te maken om er een kindje in te kunnen verwelkomen.

Ik herken dat jullie zeggen dat je blij bent dat het in jouw lichaam moet gebeuren en niet dat van je man. Ik vind het opvallend dat jullie zeggen dat je daardoor het gevoel hebt dat je er controle op hebt. Dat herken ik niet. Ik heb juist het gevoel dat ik er helemaal geen controle over heb. Natuurlijk, ik kan registreren wanneer mijn vruchtbare dagen zijn en zorgen dat we die dagen vrijen, maar dat is het dan ook. Op wat er verder gebeurd heb je totaal geen invloed. Ik voel me daardoor juist heel machteloos.

Ik hoop dat ik zaterdag positief test. Ik heb de laatste jaren namelijjk steeds gedacht dat ik voor mijn 29ste zwanger wilde worden en zondag word ik 29. Slaat eigenlijk nergens op: ik wilde vooral jong moeder worden. Toen ik merkte dat dat niet realistisch was (aan de studie en ook nog eens single :) ) en wist dat de gemiddelde leeftijd op 28 lag, had ik zoiets van: ik wil niet pas na mijn 28ste zwanger worden. Dat is wel echt de limiet.

Julia schreef dat ze steeds het gevoel heeft gehad dat ze met kerst iets te vertellen zou hebben. Dan word ik nieuwsgierig naar de volgende vraag: als jullie 1e kerstdag positief testen, gaan jullie het dan ook meteen vertellen?!

16. Schism

Schism Actief lid

Jun 10, 2009
    277
    0
    0
    Ik herken dat ook wel van mijn vriend hoor, dat hij er veel minder mee bezig is. Hoewel ik ook denk dat mannen dat gewoon minder uiten. Het is voor hun natuurlijk ook heel anders, het gebeurt allemaal in ons lichaam, daar voelen zij natuurlijk helemaal niks van. Plus dat wij natuurlijk last hebben van hormonen en een biologische klok die mij heel veel herrie maakt haha.
    Ik ben pas 27 hoor, maar heb altijd graag mama willen worden, dat was een van de dingen die ik zeker vanaf dat ik klein was.

Als het dan nog nodig is ga ik trouwens vrijdagavond al stiekem testen, wij vieren namelijk kerstavond bij mijn ouders. En als hij positief is, ja dan ga ik het meteen vertellen!! Ik verheug me er namelijk al 15 maanden op om het aan ze te vertellen, ze weten ook niet dat wij al zo lang bezig zijn, dus het is dan echt een verrassing voor ze. Plus dat ik het sowieso echt niet voor me kan houden hoor ;)

17. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik weet inderdaad ook niet of ik het voor me zou kunnen houden! :D:D:D Denk ergens dat ze het ook wel aan me zien, want ik denk dat ik de hele dag straal! Ik kan me ook voorstellen dat het nog heel raar is. Dat je het nog amper kunt geloven. Bovendien is het dan nog zo pril! Misschien willen we het wel even voor onszelf houden: er samen van genieten, voordat allerlei anderen zich er mee gaan bemoeien.

Ach, als het eenmaal zo ver is, merken we vanzelf wel hoe we er in staan! Komt tijd, komt raad.

18. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    @ Schism: Ook voor jullie is het inderdaad wel eens tijd! Wanneer moet je voor de HSG? Spannend!

@ julia: Jij ook succes, ik hoop maar niet dat dat duidde op je ei en dat je die gewoon allang hebt gehad ;)

@ BolBuikje: Nog niet opgeven hoor, je weet maar nooit!

@ Janna: Wat je schrijft over de controle: daarmee bedoelde ik meer het registreren van de vruchtbare dagen, de pijntjes, de banner, uitzoeken van mijn vragen, enz.. Inderdaad, over mijn lichaam heb ik natuurlijk ook geen controle, die doet gewoon zijn ding ;) Helaas kunnen we daar niks aan veranderen! Ik hoop dat je nog net voor je 29e positief zal testen!

Over dat vertellen na een positieve test: daar zeg je me wat! Ik zou echt nog wel willen wachten, aangezien het dan zo pril is.. Maar volgens mij weten wel een paar familieleden dat ik dan mag testen (of weer ongesteld ben..). Hoe verberg je het dan, als je zo blij bent? Ik ben daar heel slecht in ;)

19. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,641
    164
    63
    hoi Julia en Schism, wat gezellig dat jullie ook mee komen kletsen. Welkom!

@ bolbuikje, ik zou de hoop nog niet opgeven hoor. Volgens mij kan je gewoon vanaf het moment dat je stopt met de pil in principe zwanger worden! :D

@ Janna, ik bedoelde met de controle inderdaad ook dat je zelf je vruchtbare dagen kan uitrekenen en er dan voor kan zorgen dat je met elkaar vrijt. Dat je zelf je foliumzuur in kan nemen en de testen kopen en doen wanneer je dat wilt. MamaCharlotte hadden het erover dat we wat dat betreft anders constant achter onze mannen aan zouden lopen om ze daartoe aan te zetten. Ha ha!! Maar verder hebben we natuurlijk niet in de hand wat er in ons lichaam gebeurt en is het toch echt elke maand afwachtten. Daar heb je inderdaad helemaal geen controle over!

Ik denk dat ik qua positief testen gewoon de twaalf weken afwacht tot ik het ga vertellen. Vanaf dat heb je de minste risico dat het mis gaat. Ik heb het aan 1 vriendin verteld dat we bezig zijn en die hou ik wel op de hoogte! Die zal het dus vanaf het eerste moment weten. Daarnaast loop ik al een tijdje bij een diëtist (toevallig de zus van die vriendin) en die heb ik ook vanaf het moment dat ik met de pil gestopt ben op de hoogte gesteld van onze plannen om een kindje te maken. Dit omdat ik wist dat je niet mag afvallen als zwanger bent. Nu mag je dat de eerste maand nog wel (omdat het kindje dan nog niks van jou neemt) maar daarna moet ik stoppen. Dus die zal het ook gelijk weten.

Liefs

20. julia26

julia26 Bekend lid

Oct 30, 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    schism 15 maanden al, ik ga heel hard voor je duimen dat het raak is!

bol buikje ook dat kunnen symptonen zijn toch?;) Er zijn vrouwen zat die al zo kort na het stoppen met de pil zwanger worden, dus je weet nooit....

Janna dat zou wel heel mooi zijn dan, komt je voorgevoel toch uit!

wat betreft het vertellen, net als Joan heb ik het aan 1 vriendin vertelt, dus die zal het op tijd weten (al denk ik niet meteen al zaterdag). Voor onze ouders kan ik het denk ik niet verborgen houden. Is toch lachen zo'n test inpakken voor onder de boom :) je bent er toch de hele dag mee bezig, dus denk dat je er graag de hele dag over wilt praten.
    Aan de andere kant, misschien ook lekker om even samen van te genieten. We komen er vanzelf achter wanneer we een pos. test in handen hebben, hopelijk al zaterdag!!!!!!! :D

Share This Page