Meiden bedankt voor jullie oppepper Ik heb gewoon een eisprong gehad dus in principe zou het idd moeten kunnen. Trouwens zouden jullie het echt voor je houden als de test positief is? Ik niet,ik pak hem in voor mijn ouders en vriend haha. Als het misgaat is dat heel erg maar dat zou ik ook niet voor me kunnen houden dus..Ik ben trouwens al 34,vandaar dat ik soms bezorgd ben. Had veeel eerder willen beginnen maar de omstandigheden waren er helaas niet naar.
@bolbuikje: Idd, niet de moed opgeven hoor! Zoals anderen al zeiden kun je echt wel zwanger worden in de maanden nadat je stopt met de pil. Zeker als je een regelmatige cyclus hebt, zoals jij, en je gewoon een eisprong hebt gehad... Ik bedoel, er zijn zelfs vrouwen die door de pil heen zwanger worden! @mamaCharlotte & Joan: snap wat jullie bedoelen met een gevoel hebben van controle. Wat dat betreft denk ik dat het logisch is dat mannen er vaak heel anders instaan: zij weten wel dat wij vrouwen control freaks genoeg zijn om precies te weten wanneer er geklust moet worden. En dat is toch het enige wat zij er in dit stadium mee te maken hebben. Ze vertrouwen dus op ons, dat wij aangeven wanneer ze hun 'bijdrage' moeten leveren, en leven de rest van de tijd vrolijk verder! Onze directe familie (gezinnen van mij en mijn man) weet wel dat we bezig zijn, dus zullen echt niet heel gek staan te kijken. Ik weet dat er de eerste maanden nog veel mis kan gaan, maar dat is voor mij niet een reden om het mijn ouders en schoonouders niet te vertellen. Als het mis gaat, wil ik juist dat ze op de hoogte zijn. Anders ga je het helemáál zo alleen door, zonder mensen die je kunnen steunen. Op zich wil ik het hen dus wel in een vroeg stadium vertellen, maar al meteen op de dag van de posi test?! Weet niet of ik dat wil, maar weet ook niet of ik in staat ben om zoiets voor me te houden. Ik ben namelijk een open boek: kan totaal niet liegen/bluffen/stalen-gezicht-ophouden. Ben alleen ook wel bang dat ik het op dat moment nog amper zélf kan geloven, dus dat het dan raar is om het aan iedereen te vertellen.
Hoi meiden, Ik meld me ook in het kersttopic Hoe mijn cyclus precies in elkaar zit mag Joost weten, gemiddeld rond de 28 dagen geloof ik. We hebben deze maand voor het eerst zonder voorbehoedsmiddelen gevreeen om voor een brusje voor ons zoontje van 1.5 jaar oud te gaan. Hiervoor heb ik geen pil gebruikt dus het hoofdstuk ontpillen kan ik dit keer gelukkig overslaan. Het lijkt me gezellig om hier mee te kletsen in deze spannende laatste week. Ik duim op een mooi kerstkindje voor jullie allemaal!! Liefs Michelle
Welkom Michelle! Maarre, als je niet goed weet hoe je cyclus in elkaar zit, hoe weet je dan dat je nod met kerst is? Of weet je dat niet, maar wil je dan gewoon gaan testen?
Meiden, het is zo spannend! Ik ga ook op 25 december een testje wagen en wil graag met jullie meekletsen om het wachten minder moeilijk te maken!
Ik heb even bijgelezen maar niet alles onthouden dus reageer even algemeen en niet per persoon... Allereerst welkom voor de 'nieuwelingen'! Over de vraag hoe je man er mee omgaat, de mijne is nuchter en houdt mij met beide pootjes op de grond. Meestal ben ik ook wel degene die over onze kinderwens begint. Hij weet wel wanneer mijn vruchtbare dagen ongeveer zijn en wanneer mijn nod is. In het begin had hij het er weinig over maar nu we ruim een jaar verder zijn praat hij er vaker over en merk ik ook bij hem behoorlijke teleurstelling als ik ongi ben geworden. Twee maanden geleden zijn we naar de huisarts gegaan en daarbij is hij erg betrokken. Ben ik wel blij mee! Snap jullie gevoel er af en toe alleen voor te staan wel. Wij voelen alle kwaaltjes en dingetjes en mannen hebben vaak geen flauw benul hoe wij ons echt voelen. Gelukkig een forum vol meiden die elkaar begrijpen! Ik ga er vooralsnog vanuit dat het niet raak is omdat ik kwaaltjes heb die ik altijd ongeveer een week voor nod heb. Dinsdag krijgen we de uitslag van mijn kweekje en het zaadonderzoek. Als dat goed is durf ik misschien weer een beetje te hopen... Daarom ook nog niet nagedacht over wanneer vertellen bij een positieve test. Denk dat ik het niet voor me kan houden hoor! Zo, ga weer verder met duimen voor jullie allemaal!
Dank je wel Mijn cyclus wisselt ergens tussen de 25 en 30 dagen. We hebbben hier extra ons best gedaan op de dagen dat ik vruchtbaar slijm (wat een woord) had. Om en nabij kerst valt dan ergens mijn NOD. Het kan dan iets eerder of later zijn maar ik ga eerste kerstdag testen.
Hier ook een test op 1e kerstdag! Maar voel het al weer rommelen dus zal wel niet ... Maar ik duim voor de rest!!
Gezellige drukte hier al Welkom voor de nieuwe meiden! Ik kan het ook allemaal niet echt bijhouden hier met lezen, haha! Dus vergeef me als ik niet altijd persoonlijk reageer op iedereen. Vinden jullie het ook zo spannend? Ik heb het idee dat ik de laatste tijd toch zoveel positieve testen voorbij zie en hoor komen! Is dat de tijd van het jaar ofzo? @ kwaaltjes: Ik wil ze niet voelen, maar toch valt het me wel op dat ik last heb van mijn linkerborst. En een opgezette onderbuik (alsof er een bal inzit die op ontploffen staat..)
Even een update van wie welke dag gaat testen / nod heeft. 1e kerstdag: Flippo123 Janna shadee BolBuikje34 MamaCharlotte Lisa1986 Schism julia26 Michelle04 tanja8 Quint1 2e kerstdag: joan1984 @Joan, je blijft een beetje alleen op die 2e kerstdag! @alle nieuwe meiden: welkom! En ja, ik vind het ook heel spannend! Ik merk dat ik mezelf deze maand helemaal overtuigd heb dat het wel eens raak zou kunnen zijn (Ik hou me helemaal niet aan wat ik eerder heb gezegd over mij niet te veel bezig willen houden met kwaaltjes enzo... ) Als ik niet zwanger ben, denk ik dat ik behalve verdrietig ook heel verbaasd ben. Tegelijkertijd denk ik dat ik het ook niet kan geloven als ik echt een posi test heb. Het is gewoon zo onwerkelijk! Je weet gewoon totaal niet waar je aan begint, als je voor het eerst voor kinderen gaat. Dat kun je natuurlijk ook niet weten, maar toch... Maar goed. Ik ben vanmiddag op de bank in slaap gevallen. Dat is al de tweede keer in een paar dagen dat ik 's middags zo moe was, dat ik heb geslapen! En rare eetbuien. Vanmiddag een onverzadigbare behoefte aan chips, nadat ik al blokjes kaas en dadels had gegeten. En dat terwijl ik normaal gesproken niet eens van chips hou. Lust ze wel, maar pak ze niet snel uit mezelf. En dan ineens weer misselijk van te veel chips... duh. Oja en ik heb al een paar dagen last van mijn stoelgang en een opgeblazen gevoel.
Oh zeker vind ik het heel erg spannend! Ik hoop dat iedereen hier straks een positieve test in handen heeft! Maar het is nog een week wachten, pffffff...
ha ha,ook al neem je jezelf voor om niet teveel aandacht aan je lichaam te besteden en niet te letten op zwangerschap kwaaltjes, dat is bijna onmogelijk volgens mij........... Ik sta ook elke ochtend voor de spiegel mij lichaam te bekijken, ha ha! Ben daar nooit zo mee bezig geweest dus zou eigenlijk ook geen verschil kunnen zien. Wel flink misselijk de laatste dagen, maar dat komt denk ik door het kerstpakket van mijn man. Allemaal lekkere chocolade en daar kan ik toch niet vanaf blijven :x! Erg vervelend deze dagen, alleen maar eten!! Ik blijf inderdaad alleen op tweede kerstdag maar dat maakt niet zoveel uit hoor, ha ha! Ga toch pas de dag erna testen, als ik niet al ongesteld ben geworden. Heb namelijk slaapdienst op mijn werk dus daar komt niks van. Wordt wel steeds drukker he!! Gezellige boel. Moet steeds flink wat bij lezen. Groetjes
@All: Nieuwkomers welkom Bijlezen ga ik niet doen is het te laat voor hahaha @Kwaaltjes: ik let nergens meer op iedere maand denk ik kwaaltjes te hebben en die lijken echt op zw-kwaaltjes... maar word iedere maand ongi Maar alle kwaaltjes die je hebt kun je natuurlijk niet negeren omdat je ze echt ervaart... Op dit moment zere borsten zoals gewoonlijk, veel witte melkachtige afscheiding meer niet Normaal wel PMS klachten (gevoelige onderbuik) wat ik nog niet heb tot nu toe, amar wat niet is kan wel komen natuurlijk @Joan: Ik test met je op 2e kerstdag meis... ik test een dag na mn NOD voor de zekerheid
@ Janna: Toch stiekem ook wat vreemde klachtjes dus.. Vervelend he! Ik ben elke maand eigenlijk wel verdrietiger als het niet is gelukt, dus hoop echt dat het verdriet me dit keer bespaard blijft. Maar dat hoop ik voor iedereen hier!! Het zou zo'n mooi kerstcadeautje zijn @ justme: Hahah, een mooi vooruitzicht voor jou iig! Lekker klussen met je volle kerst-buik @ joan: Hahah, misselijk door het kerstpakket van je man telt natuurlijk niet echt
Hahahaa Ja dat herken ik wel! Ik zou ook geen verschil kunnen zien. Als ik lees over meiden die duidelijk vollere borsten hebben, dan denk ik 'hoe zíe je dat?!'
Zijn er hier trouwens meiden die (net als ik ) toch voor hun NOD gaan testen? Ik ben hier sinds een aantal rondes mee bezig, omdat ik het toch wel zou willen weten als er iets heeft gezeten (dat het tot zover wel bij me zou kunnen lukken..).. met alle frustraties van witte testen die het met zich mee kan brengen, maar dat heb ik er voor over
@TS, mijn collega-moderator heeft in het NOD-gedeelte al een topic gesloten van je. Niet omdat je daar niet mocht kletsen, maar omdat lossen NOD-topics daar niet zijn toegestaan. Alle dames met een NOD rondom de kerstdagen kunnen zich aansluiten bij dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/nod-forum/238220-nod-16-30-dec-wie.html Dit topic gaat op slot.