Mijn lieve schatje heeft er erg veel last van. Hij merkt aan mij (ook al zeg ik er niets van) lichamelijk wel dat het mijn vruchtbare periode is. Gisterenavond had hij enorm veel zin in sex en ik niet minder. Maar net alsof hij dan last krijgt van prestatiedrang. Hij kwam niet klaar en voelde zich zo enorm schuldig. Zo erg dat ik me dan ook weer schuldig voel omdat ik hem zou pushen. Kortom... voor beiden van ons niet echt bevorderlijk. Heeft iemand een goede tip om hiermee om te gaan? En zijn er meer mensen die hier last van hebben. Soms denk ik echt dat wij de enige zijn. Maar goed... misschien komt dat ook wel omdat ik soms wel echt sexverslaafd lijk. In tegenstelling tot veel andere vrouwen (wat ik dan moet geloven als ik alles zo lees) heb ik altijd wel zin. Ik probeer het wel echt te matigen. Ook om hem zo niet het gevoel te geven dat ie altijd maar moet opdraven als ik zin heb. Jee, dit voelt wel een beetje erg als een openbaring. Sorry voor de onthullingen... Blijkbaar voel ik me hier wel thuis anders zou ik dit nooit durven zeggen... ik zit met rode wangetjes op de bank... hihi...
Er zijn vele met dit "probleem". Schaam je vooral niet! Er staat ook wel een soort van druk achter de man, want ja hij moet het doen... Kan me ook wel voorstellen dat dat erg frustrerend is voor de man.. Mischien is het een tip om niet te vertellen wanneer je vruchtbare dagen zijn. Lekker ontspannen en een goed voorspel doen wonderen. Een keer "geen zin" . Kan je niets aan doen. Zeker niet met tegen zin doen, dat werk zowiezo niet... hopelijk is het snel raak, suc6 !
Hier hetzelfde probleem, Josien. Maar dan nog een tikkeltje erger (zie mijn topic over zelfinseminatie) Als dit bij hem maar heel sporadisch voorkomt dan is er natuurlijk nog niets aan de hand. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit frustraties opwekt bij jullie. Zeker omdat jullie natuurlijk allebei kinderen willen. Een oplossing? tja, wij hebben een hele goede oplossing gevonden hiervoor maar ik denk niet dat dat voor jullie van toepassing is. Probeer er meer druk vanaf te halen is dan mijn enige advies.
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik probeer ook expres al niet te vertellen wanneer mijn vruchtbare dagen, maar hij heeft ook genoeg biologie gehad om te merken aan mijn lichaam wanneer het zo ver is. En dat maakt het ook wel moeilijk. Gelukkig kunnen we er goed over praten, maar ik moet zeggen dat ik me wel heel erg hiervoor schaam. Ik voel me echt abnormaal. Overal hoor en lees je dat vrouwen nooit 'zin' hebben en bij ons is het eigenlijk net andersom. Niet dat hij nooit zin heeft, integendeel... hij wil ook echt wel één à twee keer per week, maar bij mij is dat nou eenmaal iets vaker .
Gemiddeld is toch 3 keer in de week? de een wat meer de ander wat minder het is maar net wat je zelf wilt...en ik denk dat het inmiddels wel achterhaalt is dat vrouwen minder vaak willen dan mannen(alhoewel) hahah....geniet er lekker van x
Wat velen al zeggen: de druk moet eraf. Maak het lekker spannend, ondeugend en vooral in een ontspannen sfeer. Volgens mij werkt dat beter dan als één van beiden het gevoel heeft van 'nu moet het'. Misschien werkt het om je ff een weekje rustig te houden?