Hallo dames . hoorde laatst van een vriendin die dacht dat ze zwanger was 4 dagen voor der ongesteldheid . Maar geen zwangerschaps test in huis had . Wel een ovulatie test . Nu was die positief wel een licht streepje . Nu deed ze 2 dagen later een echte zwangerschaps test en jaa hoor zwanger . Ik vond het echt een raar verhaal . Wat denken jullie? Ook ooit van die verhalen gehoord of zelf mee gemaakt ?
Heb het zelf even getest . Moet woensdag of zaterdag ongesteld worden ligt aan mijn cyclus hierbij een foto . Kreeg het bijna niet op de foto zoon licht 2de streepje ? Dit is een ovuatie test van action
Bij mij zou een licht streepje op de ovulatietest niets zeggen omdat ik, i.v.m. PCOS, altijd lichte streepjes heb..
Ja dat klopt heb ik van gehoord ! Maar toen ik mijn eerste ovulatie test deze maand stond er niks omo wit
Ik heb ook altijd lichte streepjes op mijn ove testen. Drie dagen voor mijn positieve zwangerschapstest nog een ovu test gedaan omdat ik doorzichtig slijm verloor, en die ovu test was knalpositief. De twee dagen erna ook positieve ovutesten en toen maar een zwangerschapstest gedaan. Die was positief In mijn geval gaf de ovutest dus duidelijk een zwangerschap aan! Maar ook genoeg verhalen gehoord van mensen bij wie dat níet zo was!
Een ovulatie test is positief of negatief. De lichte streepjes betekenen in dit geval gewoon negatief. Pas als de test streep minstens net zo donker is als de controle streep dan is een ovu test positief te noemen. Verder KAN een positieve ovu test op een zwangerschap wijzen, maar het is geen zekerheid. Je kan een positieve ovu test hebben, maar gewoon ongi worden en je kan ook een negatieve ovu test hebben en wel zwanger zijn. Het kan alle kanten op, maar het is natuurlijk grappig als het wel klopt. Maar bind je er aub niet op vast, het blijven ovu testen en geen zwangerschapstesten.
Ik heb ALTIJD een tweede streepje op mn ovulatietest. De situatie die jij schets is echt onzin (niet lullig bedoeld ). Dat ze dus aan een licht streepje (dus niet eens echt positief) haar zwangerschap kon zien. Elke vrouw heeft altijd een beetje LH in haar urine. Dit gedurende de hele cyclus. De ene dag is het streepje iets donkerder dan de andere. Dit heeft enkel te maken met de concentratie van je urine. Ja, het kan dat een ovulatietest positief (dus echt positief en niet een simpel streepje) reageert tijdens zwangerschap. Maar dan is je zwangerschapstest echt al drie keer positief geweest. Gewoon de testen gebruiken waarvoor ze zijn, is mijn advies.
Een ovulatietest is natuurlijk geen zwangerschapstest, maar ik heb het toevallig wel uitgeprobeerd vandaag, gewoon omdat ik ook nieuwsgierig was. Mijn ovulatietest was echt knallende. Het test streepje was zeker twee keer zo donker als het controlestreepje. Ik heb alleen geen idee hoe het zit als je het probeert voor nod.
Ik heb altijd twee streepjes op ovulatie testen. Ze zijn ook pas positief bij een knaller. En daarbij is niets waterdicht, het kan zo zijn en het kan ook niet zo zijn. Je kunt beter testen gebruiken waar ze voor gemaakt zijn.
Ikzelf ben nu zwanger. Heb 3/4 weken geleden getest met een ovutest. Ook omdat ik zo'n verhaal had gehoord en ik ze nog in overvloed had. Direct kwam de streep erop. De controle streep is mooi roze, de test streep ik hartstikke paars.. heel donker. Was toen 6/7 week. Dus ja, die kan zeker een zwangerschap aantonen!! In mijn geval al heel duidelijk, ben je korter zwanger zal ie vast lichter zijn. Maar ik had ook toen ik niet zwanger was lichte streepjes op de tests staan dus een licht streepje zou ik als negatief beschouwen.
Haha dit heb ik vorige week voor de gein getest.. en het klopt! Lijntje was hartstikke donker door zwangerschap
Ik schets helemaal geen onzin ! Ik denk zal het ook eens testen . Voor de gein omdat ik meerdere verhalen hoorde . Ga der niet vanuit dat hij positief was
Wat onzin is is dat je collega slechts een licht streepje op haar ovu-test had en vervolgens twee dagen later een positieve zw.test en dat daarom een ovu-test kan worden gebruikt om een zwangerschap aan te tonen. Zoals uitgelegd heeft elke vrouw altijd een beetje lh in haar urine. In jouw voorbeeld is de link die gelegd wordt tussen een licht streepje en een positieve zwangerschapstest 'onzin'. Ik hoop dat ik het zo iets beter heb uitgelehd voor je.
Ja een vriendin van mij zij het . Ik ga er ook niet vanuit dat IK zwanger ben . Maar ik denk kijken hoe andere vrouwen dit ervaren hebben ! Wat een reacties zeg! Pff .
Op de ovulatietest heb je bijna altijd een licht streepje. De ene dag donkerder als de andere dag maar dat is normaal. Als je zwanger bent en je test kan hij positief uitslaan. Bij mij alle keren wel maar dan moet je ovulatietest wel positief zijn en dus niet een licht streepje geven want dat is normaal.