hoeveel slaapzakjes?

Discussie in 'Verzorging' gestart door fafje, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

nav alles topics over de soorten slaapzakken...ben ik eigenlijk benieuwd hoeveel je er "nodig" hebt ....nu slaapt mn zoontje 'snachts bij ons op de kamer nog gewoon met deken+laken in zn wagenbak...deze kan ie nog niet wegtrappen....alleen als ie in zn ledikant ligt wel dus daar moet ie wel een slaapzak aan...

Hebben jullie allemaal verschillende soorten in huis, dus dun, dik, met en zonder mouwen etc? en hoeveel?
    En als ik eenmaal hem een slaapzak aantrek moet ik dat dan elk slaapje doen, zodat het een soort regelmaat wordt?....of maakt het niet uit als ie het 'snachts in de wagenbak niet aan heeft?

2. Maia

Maia Niet meer actief

nou ik heb er nu gewoon 2, winter waarvan de mouwen eraf kunnen. Als de ene vies is doe ik hem meteen in de was en droger en gebruikt ze de ander.

Fleur slaapt elke slaapje in haar slaapzak. Broek uit, truitje houdt ze gewoon aan, tenzij het een dikke is of met een col ofzo.

3. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik heb denk ik 12 slaapzakjes, maar dat komt meer omdat ik ze zo schattig vind :p hier ligt t er n beetje aan hoe koud t is of hij wel of geen broek aanheeft.. En als ie n dunne slaapzak heeft doe ik m zowiezo n broek aan. Als hij er 1 aanheeft zonder mouwen doe ik wel altijd n trui aan..

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

12 slaapzakjes ???Jeetje...

Hier heb ik 2 slaapzakken, 2 dikke van de hema met afritsbare mouwen. Ik ben blij dat ik er 2 heb want vorige week pieste meneer eerst de ene onder voordat hij naar bed gingg en de volgende ochtend had hij een poepluier die lekker was gaan lekken... En ik moest nog lachen want ik had met mn vriend die dag voor deze voorvallen nog een discussie over die 2 slaapzakken. Hij vond het niet nodig hahaha.

Liefs

5. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38

ja haha ik weet dat t onzin is.. Maar ze zijn gewoon zoooo schattig :p

6. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    heb er 3, een dunne zonder mouwen, een dikke zonder mouwen en een dikke met mouwen

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had 2 voor de winter, 2 voor de zomer en 1 of 2 voor het KDV. Die voor het KDV waren hele dunne zomerslaapzakken.

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier ook :)

9. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ik heb er 2 winterzaken met afritsbare mouwen, 2 dunne slaapzakken zonder mouw,1 dikke zonder mouw. Ik gebruik nu alleen de dikke met mouwen.

10. fafje

fafje Niet meer actief

bedankt ladies, minstens 2 dus...liefst 2 van elk zomer en winter...

wat doe je er onder aan??

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier 2 zomer en 2 dikke met lange mouwen. Hier gaat ze overdag gewoon in haar kleertjes erin en 's nachts met pyjama.
    Ik heb nu net gisteren de mouwen eraan gedaan, dus overdag doe ik haar dan even haar vestje of iets dergelijks uit. Broekje hou ik soms aan, soms uit.
    Verder draagt ze nu steeds een romper met lange mouwen.

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wauw je kan maar eens zonder komen te zitten! Dat zal jou vast niet overkomen ;).

Ik heb ook een hele verzameling, maar dan wel allemaal verschillende maten en diktes.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier draagt Tycho alleen een pyamajasje en een romper met korte mouwen.

xxx

14. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38

Ja dat heb ik ook hoor, allemaal verschillende..
    Maar.. T nadeel van er zoveel hebben is dat je denkt "ach dat was ik morgen wel" En dan zitten ze dus allemaal in de was.. haha...

Mja wat dat betreft heb ik wel een beetje een koopverslaving.. Als ik wat leuks zie voor mijn ventje (ook voor mezelf bdw :p) dan koop ik t..

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

aha ik ging er vanuit dat je er 12 had in zijn huidige maat! 12 haal ik ook wel tussen maat 60 t/m 110.

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.194
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    2 zomer en 2 winterslaapzakken voorals er eentje in de was zit.

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Stuk of 5. Mijn dochter spuugd veel, dus het gebeurd dat er 3 slaapzakken tegelijk in de was liggen op 1 dag.

18. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een winkelvoorraad slaapzakken ;)
    Mijn oudste slaapt in de combisleeper (heb ik er 1 van, die was met te duur om er meerdere van te hebben ;)) ook heeft ze nog 3 dikke slaapzakken met afritsbare mouuwen en 3 dunne slaapzakken.
    Mijn jongste (een spugertje) sliep tot een week geleden nog in een pacco doek, nu dus ook in een slaapzak. Zij heeft er 3 dikke met mouwen en 1 dikke zonder mouwen. Ook nog 2 of 3 zomerslaapzakken, mocht hier echt een keer een buikgriep heersen heb ik iig genoeg slaapzakken ;) Desnoods 3 dunne over elkaar haha. Maare ik heb dat soort dingen graag "genoeg" (lees teveel haha). K moet er niet aan denken dat ze een keer of 2 spugen en ik niks droogs en warms voor ze heb om aan te trekken ;).Maar deze slaapzakken gaan ook mee naar kdv en gastouder!

Momenteel hangt de halve zolder vol met drogende slaapzakken ;) haha.

19. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hier 3 dikke met afritsbare mouwen en 3 zomerslaapzakken.
    Meestal heb ik er maar 3 nodig van 1 dikte maar doordat het zoveel kouder is geworden hebben we nog 3 winterzakken bij gehaald.

We hebben altijd 1 op de opvang, 1 thuis in gebruik en 1 in de was/schoon.

20. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

2 winter slaakzakjes (hema afrits mouwen al zitten ze er altijd aan, ze gaat er in haar rompertje in)

2 zomer slaapzaken zonder mouwen.

en bij mijn ouders 1 zomerslaapzak en 1 winter slaapzak (daar slaapt ze vaak)

Deel Deze Pagina