Hee, Even een vraagje… ik heb 3 ovulatietesten gedaan. De bovenste is van gisteravond, de middelste van vanochtend 6.00 en de onderste van zojuist. Zou de bovenste al positief zijn? En wanneer zouden jullie aanraden de IUI te doen?
Ik denk dat ik de onderste het meest positief vind. Als je afhankelijk bent van ovulatietesten vanwege IUI zou ik voor de zekerheid ook testen met de roze clearblue testen met smiley.
Ik sta op de camping en heb die niet mee, ik had niet gedacht dat mijn ovulatie nu zou zijn maar in het weekend.
Ik zou morgen de iui doen. Die van gisteren vind ik niet oositief en die vanmorgen ook niet (ook is bij deze wellicht 1e urine gebruikt gezien het tijdstip).
Heb een knaller gehad om 14.00 vandaag, overduidelijk trouwens. Zojuist weer één gedaan en die was weer wat lichter.
Die van vanochtend 6.00 was inderdaad eerste urine, maar hoe kan het dan toch dat de test minder duidelijk is? Urine is dan toch geconcentreerder juist?
Eerste urine bevat veel afvalstoffen. Daarom wordt ook geadviseerd om ovulatietesten met tweede of latere urine te doen en niet met ochtendurine