Ik wordt soms echt gek van mensen die vragen willen jullie geen 2 de ? ( omdat onze dochter 4 wordt ) Ik werk in een kapsalon dus het lijkt wel of er dan helemaal geen rem op zit ik heb na mijn vorige zwangerschap een klein buikje ( probeer het te camoufleren ) maar dan is de vraag ben je zwanger ? En dat dan niet 1 keer op een dag maar 4 keer bij de 4 de zei ik nee sorry ben gewoon dik ! Dan al die mensen die zonder pardon maar vragen willen jullie geen tweede ? Wat zeggen jullie tegen mensen die dat vragen ?
Ik weet niet of jij je werkgever iets wilt laten merken, maar ik ben gewoon eerlijk, maar geef ook aan dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Ernstige complicaties bij zwangerschap van mijn zoontje, eerdere miskraam en nu sinds oktober weten de meesten wel dat wij graag een tweede willen na een miskraam bij 12 wkn. Ik had het net aan iedereen verteld ( op 12 wkn nog een echo gehad met kloppend hartje).
Ik krijg die vraag ook regelmatig, weet niet of dat nou zozeer aan het buikje ligt of gewoon aan het feit dat de meeste mensen aannemen dat het logisch is een tweede kind te willen. Ik trek me er niets van aan, vind het ook niet zo erg hoor, ben trots op mijn kleine buikje (er is een mooi gezond kindje uit gekomen) en antwoord gewoon dat wij geen tweede kindje willen.
Ik zeg hier altijd gewoon, ik wil wel een tweede alleen kinderen krijgen is niet zo vanzelf sprekend hoor. En de gene die nog geen kinderen hebben, ik zeg gewoon wanneer gaan jullie voor de eerste...ik heb er al een. Dus nu jullie aan de beurt. Word er soms zo moe van. Een nichtje van mn vriend vraagt serieus sinds de geboorte van J wanneer de tweede komt. Toen gezegd als hij twee is. Dus nu elke keer de vraag ben je al zwanger...
Ik heb het mijn baasin verteld toen ik mijn miskraam heb gehad maar het is meer de klanten in de kapsalon ( mensen die je gewoon niet alles verteld zeg maar) te minste ik niet !
Ik vind het gewoon soms zo moeilijk dat de klanten in de salon zo direct zijn ze zeggen het gewoon zonder na te denken ! En vrienden weten het dat we al even bezig zijn dus die vragen eigenlijk niet zo veel !
als mensen aan mij vragen wanneer komt de 1e of zijn jullie al bezig voor een kindje dan vraag ik altijd wat op hun spaarrekening staat en dan zie je ze verschrikken en rood worden en dan zeggen dat gaat je niks aan,en dan lach ik alleen maar en dan valt t kwartje meestal wel