Ik vraag me af... Vorige week vrijdag zwangerschapstest gedaan (wat kan intuïtie sterk zijn) deze was positief !! Zaterdag had ik in 1x last van bloedverlies en volgens de dokterspost moest ik rekening houden met een vroege miskraam. Maandag bij de verloskundige kregen we inderdaad te zien dat er niets in de baarmoeder zat. Een volledige miskraam zei ze. Vanmorgen was die sterke intuïtie er weer, dus toch maar weer een test gehaald... Ja hoor, nu nog sterker dan vorige week dat ik zwanger ben!! Nu moet ik maandag komen om bloed te laten prikken en 'n echo te laten maken... Wie o wie herkent dit en zou dit kunnen gaan om 'n zeer vroege zwangerschap??
Waar zit je qua tijd? Als het heel vroeg is was er misschien nog niets te zien, dus was de conclusie misschien wat snel? En 1x bloed hoeft ook nog niets te zeggen... Spannend zeg, dat wordt een lang weekend voor je.....
Hoi Betties, De CBtest geeft aan 2-3 weken... De verloskundige stond zelf ook met haar mond vol tanden, want ze was er heilig van overtuigd dat 'r nix zat Zou ik dan vaker bloed moeten laten prikken om er zeker van te zijn als er dan toch nog niets te zien is? Toch heb ik 5 weken geleden m'n laatste ongesteldheid gehad, dus zou ik verder moeten zijn. Dit wordt 'n slopend weekend met veel dingen doen vrees ik haha
Als je 5 weken terug de laatste ongesteldheid had kan de test nog prima 2-3 weken aangeven hoor. Die CB werkt echt niet op de dag! Dan maak je gewoon iets minder snel HCG aan. En op een echo met 4 weken hoeft inderdaad nog niet veel te zien te zijn. (misschien wel iets verdikt slijmvlies?) Hier maken ze voor de 7 weken sowieso geen echo.. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt, maar met een beetje bloedverlies van een dag kan het nog best goed zitten... Succes! Frommel
Hoi Frommel (wat 'n leuke nicknaam ) Oke, want de verloskundige had inderdaad verwacht wel iets op de echo te zien, maar dan kan ik dus minder ver zijn als verwacht door de automatische "extra weken" die je cadeau krijgt... Ik heb 2 dagen licht bloedverlies gehad, maar geen proppen of hevige krampen ofzo. Het was meer de laatste dagen van de menstruatie waar het op leek.
Wat frommel al zegt, op een echo van 4 weken is niet zoveel te zien, en hcg blijft nog een tijd in je lijf. Ik heb ook gebloed met 5 weken en ze maken pas een echo met 7 weken, dan kun je pas met redelijke zekerheid zeggen of het wel of niet goed zit. Met 4 weken is meestal alleen een zwangerschapsring te zien. In ieder geval niets (laten) doen tot je 7 weken zou zijn geweest of bent, en dan nog een keertje kijken als er tussentijds nog niets gebeurd is. Of hcg laten prikken en dat gedurende een anderhalve week of zo met een tussenpoos van 3 dagen. Dan kun je zien of het blijft stijgen of niet, dat is met deze termijn een beter indicatie dan een echo. Eenmalig prikken helpt ook niet, je moet de stijging kunnen zien, want er blijft altijd nog een tijd lang hcg achter na een MK (vandaar positieve testen na een MK)
Ik had met 4 weken en een paar dagen een echo bij mijn jongste. Niets te zien alleen wat verdikt bm slijmvlies, Met 5 weken weer een echo leeg vruchtzakje volgens de gyn. Wou me al tabletten meegeven om in te brengen. Ik heb dat geweigerd destijds. Dus moest ik die dag bloedprikken en een week later weer. De bloedtest gaf echt een zwangerschap aan HCG boven de 10.000 de dag erna dus zou vanaf de eerste echo gezien 6 weken zwanger moeten zijn. een goede zwangerschap met kloppend hartje van 7 weken Dus het kan allemaal wel.
Spannend hoor het kan alle kanten nog op. Met een echo zie je nog niks nu, dus je kan er nog niet zoveel van zeggen. De tests kunnen donkerder worden ook al heb je een mk gehad, ik heb nog 4 weken positief getest na mijn mk en er zat echt niks. Ik duim voor je dat je nog zwanger bent hoor!
Helaas ben ik vanmiddag geopereerd aan 'n BBZ. Gelukkig waren ze 'r vroeg bij waardoor m'n eileider gespaard is gebleven. Wat 'n leegte voel je zodra 't begint door te dringen wat we kwijt zijn...
Ownee wat naar.... Sterkte met herstellen... Wij hebben n bbz clubje Kan nu de link ff niet doorsturen maar je bent welkom... Veel sterkte xx
Oh wat naar, wel fijn dat je er lichamelijk niks aan overhoudt. Dat kan ook anders lopen. Veel sterkte!
Dames, dank jullie wel voor de dikke virtuele knuffels die ik van jullie heb mogen ontvangen!! Lichamelijk gaat het de goeie kant op, gas is bijna uit m'n lichaam en de wonden helen goed. De muren komen alleen 'n beetje op me af omdat ik alles heel rustig aan moet doen en lang nog niet alles kan en mag. Emotioneel is het een achtbaan, de ene keer ben ik blij dat ze het zo vroeg hebben kunnen constateren en mij dus hebben behoed voor lichamelijk veel letsel, de andere keer ben ik zo verdrietig dat ik bijna kwaad ben op mezelf dat mij dit weer moet gebeuren... Ik probeer het maar positief te bekijken dat dit de manier van moeder natuur was om te laten zien dat dit kindje niet levensvatbaar was voor deze wereld...