Hoi allemaal.. Helaas heb ik afgelopen donderdag een curettage moeten ondergaan na een missed abortion. ik zou toen 9.5 weken ver zijn geweest. Op de echo waren twee vruchtzakjes met dooierzakjes te zien, maar geen vruchtjes of hartjes. Na de ingreep (onder volledige narcose) heb ik nergens last van gehad.. Niet gevloeid donderdag, geen pijn. Helaas kon ik vrijdagochtend niets meer van de pijn, niet liggen, niet staan, niet lopen.. Ben terug naar het ziekenhuis gebracht, en heb daar een dag op de afdeling Gyn. gelegen. Daar is enkel bloed geprikt, voor de rest niets.. Leuco's waren wat verhoogd, dus heb een antibiotica kuur gehad, en mocht 's avonds weer naar huis, omdat de pijn al goed gezakt was. Wel was ik erg duizelig bij het opstaan, waarschijnlijk lage bloeddruk.. liggend gemeten was die 100/47 dus staand zal het niet veel beter zijn geweest. Nu is het ondertussen zondag, en ik kan nog bijna niets.. Heb nog veel buikpijn in de onderbuik, maar ook in mijn rechter flank, paracetamol doet niet veel, dus kreeg ik tramadol.. Helaas word ik daar zo high van dat ik deze alleen voor de nacht neem. Ga morgen terug bellen naar het ziekenhuis, wil graag een echo.. heb daar vrijdag ook om gevraagd, maar dienstdoende gyn vond dat niet nodig. Wat zijn jullie ervaringen bij het herstel van een curettage.. Lees heel veel dat de meeste vrouwen na een dag al weer pijnvrij zijn, en het leven weer op kunnen pakken..
Allereerst:wat vreselijk dat je een missed abortion gehad hebt....sterkte! Ik heb in totaal 5 dagen last gehad,waarvan de eerste 3 met heel veel pijn. In totaal duurde het 7 weken voordat mijn hb op peil was. Was na de curettage 3,8. Neemt niet weg dat je gewoon weer moet bellen indien je het niet vertrouwt! Jouw gezondheid is op dit moment het belangrijkste! Beterschap!
Sterkte ten allereerste.. in feb heb ik een miskraam gehad moest ik gecurateerd worden en ik kon de dagen erna niks meer ik had een fikse ontsteking.en dat kwam doordat er nog wat weefsel was blijven zitten.. 3 dagen later nog een keer gecurateerd. 2 maanden later hysteroscopie gehad en toen weer een stukje van dr zwangerschap nog weggehaald. Ik adviseer je om goed je temperatuur in de gaten te houden en na het ziekenhuis te gaan.
allereerst sterkte!! ik heb ook afgelopen donderdag curettage gehad na miskraam.. ik bleef enorm veel vloeien dus ik werd doorgestuurd. na de ingreep inderdaad onder narcose mocht ik na eten en plassen weer naar huis.. vrijdag had ik nergens last van, ja enkel wat krampies.. maar geen bloed.. de dagen erna had ik opeens last van zweverigheid, hoofdpijn begon weer te bloeden, krampen heftiger enz.. of dit er ook bij hoor geen idee. nu lijkt t bloede te gaan stoppen, maar ben nog af en toe wat zweverig en heb nogal last van hoofdpijn.. (heb 2 mnd geled ook galblaas operatie gehad, misschien dat t daar ook nog mee te maken heeft.. 2x narcose en die zware pillen is ok niet echt goed voor je. ik volg je ff
Hey dames, ik hoop dat jullie je snel beter voelen en weer zwanger zijn! Mijn ervaring: Na 2x Cytotec geen beweging in te krijgen. Na de eerste curettage onder narcose (25/7) en daarna rondje Cytotec heel hoge koorts gekregen en daarom aan de monitor, wat langer in ziekenhuis gebleven dan gepland. Geen last gehad, alleen heel moe en huilerig. Het voelde wel of het niet goed zat nog. Na een ronde Cytotec voor de stolsels die er nog zaten weer met koorts opgenomen, de tweede curettage onder narcose en rondje Cytotec (9-8) was heftiger, stolsels schenen muurvast te zitten, daarna enorme (spier)pijn in buikspieren, benen, liezen, maar geen kramp. Later (16-8) enorme pijn aan linkerkant, echo gehad, bleek mn ei te zijn. Vanaf 23-8 ga ik stuk van de krampen, dacht ongesteld te worden maar er zit geen beweging in. En ik ben de hele tijd heel erg moe. Stiekem hoop ik dat het innesteling is, maar na gesprek maandag met gynaecoloog toch wat minder positief, hij vermoedt Asherman (verklevingen baarmoeder). Sterkte allemaal! x