Na een heel apart verhaal, een miskraam, een echo met een lege baarmoeder en een week later een vruchtje van 5 weken, moest ik vrijdag bloedprikken bij de gyn en morgenochtend weer om te kijken of het hcg gestegen is... Maar nu ben ik zo bang dat het niet gestegen is omdat we vanwege de prille zwangerschap geen hartje konden zien ( ook wel logisch maar 2 weken wachten doet je niet veel goeds als je geen geduld hebt ). Nu deed ik gistermiddag een test en tegen 12 uur vanmiddag weer 1. De test van vandaag is wel donkerder als die van gisteren, zou het hcg dan toch stijgen???
Het is idd logisch dat je nog geen hartje hebt gezien met 5 weken, ook al zou je dat het liefst willen! Maar begrijp ik goed dat je eerst een echo hebt gehad waar nog niks op te zien was (en ook bloedverlies, omdat je praat over een mk) en een week later wel een vruchtje?! Dan zou het idd kunnen dat je hcg stijgt en dat daardoor je testen donkerder worden! Toch is het meest betrouwbaar een bloedtest. Wat was de waarde van HCG van vrijdag?!
Dat weten we niet.. Ik was ook even helemaal van de kaart zeg maar dat de gyn opeens zei ' nou ik ga niks doen, dit ziet eruit als een goede zwangerschap, dat 5 weken is' Want ik kwam daar voor een gesprek of pillen of een curretage.. Dus toen moest ik bloed prikken, maar heb de helft ook niet meer meegekregen door dat ik zoveel vragen had opeens. Morgenochtend moest ik weer bloedprikken en dan zou hij mij morgen bellen met de uitslag.. Maar ik neem toch aan dat de testen donkerder worden doordat het hcg per dag verdubbelt? Omdat veel vrouwen licht positief testen, en dan word altijd geadviseerd het na 2 dagen nog is te doen, omdat ze dan donkerder moeten zijn doordat het hcg dus stijgt.
Hij is duidelijk donkerder dus ik heb goede hoop meid! Hopelijk is je HCG morgen hoger bij de bloedtest
Beetje hetzelfde verhaal gehad hier....zou een ma zijn en een week later klopte er een hartje... Verschrikkelijk om ze je zwschap te beginnen want je maakt je constant zorgen he? Maar je moet het nu een beetje loslaten en weer even afwachten tot je een echo krijgt...ik weet het is moeilijk maar je moet jezelf niet gek maken.....maar testen die donkerder worden is gewoon hartstikke goed!