Help.. Ben zo bang.. Kan echt niet genieten.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jaysa, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik zit met een vraag ! En ik en erg onzeker !! Het zit namelijk zo .. Mijn vriend en ik zijn eind september 2010 gestopt met anticonceptie om zwanger te worden .. Dit duurde erg lang.. Onze relatie werd door die druk minder .. Waardoor we beiden de fout in zijn gegaan ..

Nu vond ik troost bij iemand anders .. Diegene heb ik de anderhalve maand lang een paar keer gezien doordeweeks .. Van half november tot en met 5 december. Want precies op die dag deed ik een zwangerschapstest.. Wat bleek nou ! POSITIEF.. Ik zat dus terug te denken en bedacht me toen.. zou het van die andere jongen kunnen zijn ? We hebben geen sex gehad .. Eigenlijk alleen een beetje handwerk.. En we wouden 1x verder gaan ( het condoom was al om.. Alleen zat niet goed en hebben we toen omgedraaid ) en toen is ie een klein stukje naar binnen geweest .. Echt minimaal alleen z'n eikel waarschijnlijk.

Nu was ik zo ontzettend bang dat hij misschien sperma aan zijn hand ga en daardoor zwanger ben geraakt ? Of tijdens het wisselen van..
    Dit dacht ik natuurlijk omdat ik al die 15 maanden daarvoor gewoon onbeschermde sex had zonder zwangere worden !! Ik ben toen zo bang geworden en ben naar een abortuskliniek gegaan en daar een abortuspil genomen.. Later 4 pillen vaginaal ingebracht en zo een miskraam opgewekt met het idee dat ook al was er 0,1 % kans dat het niet van m'n vriend was dan wou ik echt niet zwanger zijn vandaar die beslissing.

Ik heb een bloeding gehad tot 23 december. Dus 13 dagen ! Daarna had ik een na controle op 3 januari ! Volgens die arts was m'n baarmoeder schoon op de echo te zien ! En heb een zwangerschapstest gedaan ! Die was negatief .. Ik heb "die" jongen voor het laatst gezien op 5 dec. En heb na de bloeding meteen weer sex gehad met m'n vriend. Nu werd ik alleen na die abortuspil niet meer ongesteld .. Dus deed ik 26 januari een test en wat bleek .. Ik ben zwanger !! Ik heb toen 13 maart een echo gehad en daarop bleek ik 10 weken zwanger ..

Op een of andere manier ben ik nog steeds bang dat het niet van m'n vriend is .. Ik kan helemaal niet genieten van m'n zwangerschap en schaam me dood dat ik deze vraag stel maar hoop dat een antwoord m'n onzekerheid weg neemt.

Alvast bedankt

Gr.

2. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Jeetje das allemaal wel lastig zeg. Maar aan je verhaal zo te lezen kan het eigenlijk niet van die ander zijn.. Was t wel de planning dan om nu zwanger te worden van je vriend?

3. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja .. We wouden er meteen weer voor gaan ... En ik heb na die abortuspil ook echt alleen sex met m'n vriend gehad .. Maar op een of andere manier blijf ik stressen ..'omdat ik tussen door geen menstruatie heb gehad .. Hoe betrouwbaar is z'n termijnecho ?!

4. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    De termijnecho is meestal echt wel betrouwbaar. Je kindje groeit zo hard dat ze er wel iets naast kunnen zitten, maar hier zou het verschil weken moeten zijn. Waarschijnlijk ben je gewoon gelijk weer zwanger geraakt en heb je daardoor geen menstruatie meer gehad. Kort na een zwangerschap ben je ook vruchtbaarder. Als ik jouw verhaal lees lijkt het mij sterk dat het van die andere man is.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Tot 13 weken groeien alle kindjes op dezelfde manier en daarna volgen ze hun eigen weg.
    De termijn echo is wel betrouwbaar maar het is in een vroeg stadium sowieso milimeter werk, een milimeter ernaast en je hebt al verschil van een week bij wijze van.

Maar als je na die abortuspil alleen sex met je vriend hebt gehad, dan zou ik toch lekker gaan genieten van jullie kindje!

6. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    De termijnecho lijkt me iets betrouwbaarder dan je relatie.

Ondanks dat wens ik je veel succes met je zwangerschap.

7. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    poeh...

Ik wil niet boos op je zijn, maar schrik wel van je verhaal.. bedoel.. als je er voor kiest om met je vriend een kindje te maken, dan kies je ook voor elkaar.. en eigelijk, hoe cliche ook, voor altijd voor eklaar... Als er zo gemakkelijk een "wip" tussen door kan komen... vraag me af of jullie relatie hier wel klaar voor is.. en jij ook.. vind je keuze nog al... nou ja niet door dacht en onvolwassen.
    Hoe dan ook, het kindje is gewenst... wat kun je er nu nog aan doen als het van de ander zou zijn? gezien je verhaal lijkt het me wel sterk...

8. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames..
    Bedankt voor de reacties..
    En begrijp ook wel dat jullie zo reageren..

Maar ik heb "hem" 5 dec. Voor het laatst gezien.. En hij is nooit in mij klaar gekomen .. Ook is z'n sperma na mijn idee echt niet in de buurt gekomen van m'n vagina .. Ik denk meer dat het de angst is van het idee .. Maar volgens de verloskundige heb ik m'n ei rond 20 januari gehad .. Nou dan zou ik niet zwanger kunnen zijn van sperma van eventueel 5 dec. Toch ?!

En m'n vriend en ik hebben direct na de abortuspil meerdere malen onveilige sex gehad ..

Die 1e x toen ik zwanger was.. (5dec. Dus) was ik zo bang dat het op een of andere manier van "hem" was terwijl dat ook eigenlijk onmogelijk was.. Toen besloten om die pil te nemen ..

Ondertussen heb ik een paar x negatief getest en 26 Jan een positieve clearblue 1-2.

Hoop gewoon op antwoorden van jullie..

9. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, ik herinner me inderdaad nog je topic van toen. Wat fijn dat je nu zwanger bent van je vriend. Van harte gefeliciteerd en ga er van genieten. Het is echt niet van die andere jongen.

10. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Het kan écht, ECHT niet van die andere jongen zijn.

Zet het van je af.

Hoe je denkt, bepaalt hoe je je voelt.
    Je denken kun je bewust beïnvloeden, je gevoel niet.

Dus het is nu zaak om jezelf te dwingen positief te denken, zodat je je beter gaat voelen. En die energie stop je dan weer in je relatie, zodat alles goed komt.

Spreek jezelf streng toe: zorgen maken is voorbij, nu mag je genieten van je zwangerschap, die met 100% zeker van je vriend is!

(anders was je een absoluut medisch wonder!)

11. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leenislief..

Ja denkje echt ?! Dankje voor je berichtje super lief !

X

12. Wan86

Wan86 Lid

1 feb 2012
    80
    0
    0
    Goudsmid
    Best
    Wow, dit is wel heftig hoor, ik zit het ook wel een beetje met afschuw te lezen hoe sommige mensen voor 'elkaar' kiezen en dan zoiets kunnen doen...

Maar nu over je vraag: als je op 13 maart een echo hebt en je blijkt 10 weken zwanger. Terugtellend kom je precies op 3 januari. Wat wil je nu eigenlijk weten? Rationeel gezien is het gewoon van je vriend en zou ik me eerder druk maken over waarom die slippertjes allemaal gemaakt worden en of je zo de kleine een stabiele toekomst kan geven..

13. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Katalaya !

Jouw reactie beurt me echt op !

Ik ga genieten met m'n vriend.. Na klote tijden is dit de beste tijd van m'n leven ..

En ik wil niets maar dan ook niets liever dan voor altijd met m'n vriend blijven.

Xx

14. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Als de verloskundige gezegd heeft dat je eisprong rond 20 januari was en je laatste sexuele contact met die ander rond 5 december was kun je echt alleen maar zwanger zijn van je vriend. Sperma overleeft niet zolang in de baarmoeder (bij lange na niet zelfs).
    Dus inderdaad niet meer druk maken maar je concentreren op je relatie en jullie kindje lijkt me een heel goed advies.

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hou dit vast!

En nu - hup, hup - naar één of ander zwangertopic om lekker met 'soortgenootjes' te kletsen!

16. mounia777

mounia777 Lid

9 aug 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat het je schuld gevoelens zijn die je " gek "proberen te maken en daardoor die angst hebt om te dneke dat het van die andere is.'
    ga je dit ooit tegen je huidige vriend zegge? want 1 ding is zeker het zal je altijd blijve volge als je niet eerlijk tege je vriend ben.

sterkte ermee en geniet van je zwangerschap

17. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mounia..

Dat is het idd precies .. De schuld gevoelens maken me gek .. En eigenlijk is het gewoon een feit dat het gewoon van m'n vriend is ..
    Als je m'n verhaal leest dat kan het toch gewoon niet van de ander zijn of wel ?

X

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik vind het ongelooflijk hoe mensen wanneer ze voor een kindje willen gaan toch even maar le kker naar een.ander gaan maar goed....

Je vraag is denk ik nu wel beantwoord het kan idd niet meer van die ander zijn..

19. mounia777

mounia777 Lid

9 aug 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt, het is idd niet van de ander mogelijk, maar die stress voor je baby is niet goed of je moet gewoon genieten en het "vergeten" of gewoon eerlijk zijn want je vriend zal vast aanvoelen dat je miisschien wel anders doet dankan je bijv. wel de hormonen de schuld geve maar egt waard eerlijkheid duurt het langst.xx

20. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Het is van je vriend. En praat alsjeblieft eerlijk met elkaar vanaf nu! Je kindje moet straks een solide thuis kennen.

En dit is een briljante respons ;) :

Deel Deze Pagina