Hoi allemaal, heb een vraagje. Vruchtbaar slijm is slijm (afscheiding) dat rond je eisprong er is. Maar.. moet dat altijd als rauw eiwit eruit zien en moet je er draden mee kunnen trekken . Gezien mijn temp en dagen van de cyclus zou ik mijn eisprong gehad hebben alleen die dagen had ik juist veel witte afscheiding. Niet echt rekbaar ook. Maar wel veel meer als de andere dagen. Dit had ik vorige maand ook. Is een paar dagen en daarna is het weg en wordt het weer normaal. Wie oh wie kan mij hier meer over vertellen? Alvast bedankt!
Meestal heb je dat eiwit-slijm in de dagen vóór je eisprong... bij mij is het ook wel es gebeurd dat ik de dag van mn eisprong zelf witte afscheiding vond... Maar vruchtbaar slijm is dus idd echt dat rauwe eiwit uitziende spul...waar je idd draden van moet kunnen trekken (de ene keer ook beter dan de andere keer, maar het moet lekker slijmerig zijn in ieder geval )
inderdaad, je moet er echt draden mee kunnen trekken, (beetje viese omschrijving) maar als je het tussen je vingers hebt, als je die dan op el kaar doet en dan uit elkaar, moeten hier draadjes tussen blijven. Dit kan helemaal transparant zijn, maar ook een beetje rauw eiwit kleurig. Soms kun je het op het wc papiertje ook zien doordat het een beetje glinstert/glimt. Meestal is dit net voor je eisprong begint 2-3 dagen, op de dag dat je, je slijmpiek hebt, komt meestal net daarna je ei, wordt het minder, dan is je ei geweest, en zie je de afschieding ook weer veranderen. minder draden, vaak plakkeriger, witter van kleur. Uiteraard verschilt elke afschieding per vrouw, maar zo kun je het wel herkennen. Heb dit altijd best goed bestudeerd, en schreef vaak ook elke ronde op wat ik herkende en hoe het veranderde, waardoor ik al snel ging begrijpen en zien wanneer mijn vruchtbaarste periode was. succes!
Ik stel mijn vraag ook even hier.. 8 april is mijn innesteling geweest.. Maar nu heb ik sinds 8 april zoveel last van afscheiding, het is gewoon echt spierwit, maar het geeft geen tot weinig geur af.. Weet iemand wat dit kan betekenen?
Ik heb ongeveer een week lang voor m'n eisprong heel glibberig slijm. Bij het afvegen op de wc glij ik erover uit Valt niet te missen dat het m'n vruchtbare periode is. Het is meer doorzichtig dan wit (lijkt op gezond doorzichtig slijm uit de neus). De boel is dan ook flink opgezwollen van beneden (klinkt een beetje raar ). De dag na m'n eisprong krijg ik een enórme prop wit/doorzichtig dik slijm. Dan nog iets glibberig en langzaam verandert het naar drogere, witte afscheiding. Witte afscheiding rond de eisprong ken ik niet. Voel je je eisprong? Of andere veranderingen in je vruchtbare dagen? Misschien kan het ook wit zijn. Ik trek er nooit draden van, maar voel het aan het glibberige. Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.
Hoi Bosbesje, Nou het rare is dat mijn vruchtbare dagen al voorbij zijn.. 8 april was mijn innesteldag.. Daarom snap ik er ook geen bal meer van!
Geen idee Ik had zowel in m'n zwangerschap en heb normaal in m'n cyclus wel witte geurloze afscheiding. Volgens mij komt die afscheiding van de vaginawand en is het om de boel schoon te houden. Ik weet wel dat ik wat later in mijn zwangerschap veel meer last van afscheiding had. Soms zo veel dat ik een inlegkruisje moest dragen.
Na de eisprong wordt de afscheiding weer wit van kleur. Bij mij is het dan soms wat dikker en droger en soms wit-waterig. Dat wisselt elkaar af. Volgens mij blijft het na een innestelling hetzelfde als normaal voor de NOD. Hoe voelde jij de innestelling?
Hoi Tijleman & Bosbesje, Ik voelde in mijn lies steekjes en ook in de streek van de baarmoeder.. Kan het niet heel goed uitleggen en weet ook niet zeker of het dit geweest is, maar aan de hand van de calculator en wat ik toen voelde, ga ik er vanuit dat dat de innesteling is geweest.. En het is geen beetje afscheiding, het is best veel. Vanmiddag liep ik met mijn moeder door het centrum en ik voelde het gewoon lopen (sorry voor de onsmakelijkheden). Het is ook niet dik, het is iets dunner dan bodylotion.. (alweer sorry..) Thuis alles verschoond maar na een half uur ongeveer weer hetzelfde..
Misschien zijn het ook gewoon spoken die me voor de gek houden.. Ga nu mijn bedje opzoeken, morgen ochtend weer om 8 uur op het werk zijn.. Slaap lekker allemaal
hoi neeltje, ben je eigenlijk allang pil of anticonceptie vrij? zelf heb ik dit ook wel vaker dat na de vruchtbare periode de afschieding erg waterig is, alsof je het voelt inderdaad. Nadat ik gestopt was met de pil, bleef dit eigenlijk ook zo. Denkt je dat je misschien zwanger bet? Dat je door dit slijm een innesteling hebt? Het kan dat dit je ei is geweest die steken enz, maar je kunt het natuurlijk nooit zeggen adv een calculator. Is je cyclus regelmatig? Zelf voel ik niet echt een eisprong, maar herken gelukkig wel het slijm. doei doei
Ik heb ook veel last van afscheiding, bij mij loopt het er ook uit als ik loop.. Maar dat heb ik veel vaker gehad, en helaas was ik toen ook niet zwanger.. Maar wat betreft het vruchtbare slijm: ik heb het bij mezelf nog nooit gemerkt. Het enige slijm waar ik echt draden van kan trekken is als ik nat ben, vlak voor de seks.. Was wel rond mijn eisprong. Maar is dat vruchtbaar slijm dan?
Hoi Tijleman, Ik ben nu een half jaar pilvrij en had direct een regelmatige cycles van 26 dagen.. Ik wacht wel af hoe het loopt, of de duiveltjes komen of niet.. Hoop natuurlijk van niet! Groetjes
Ik kom hier ook even binnen vallen. Heb zelf nu twee dagen dus idd afscheiding die op eiwit lijkt en kan er ook draadjes van trekken (lekker smakelijk, sorry ) Maar doe net een ovutest en die is nega. De vruchtbare periode kan ook langer zijn dan drie dagen, toch? Want dan kan het wel zijn dat mijn ei nog niet binnen 36 uur komt natuurlijk. Pfff, twijfel twijfel twijfel
Ja hoor dat kan. Ik denk dat het verschilt van vrouw tot vrouw. Bij mij is dat glibberige draadjesslijm er een week voor mijn eisprong. Heb dan ook die hele week erg veel zin Na de eisprong neemt het af en wordt het witter en meer vloeibaar. Dat is het Meestal heb je daar een overvloed van voor en tijdens de eisprong. Het is heel glibberig. Anders dan 'nat zijn' buiten de eisprongperiode om.
Dank je voor je reactie Bosbesje. Hoop gewoon dat ik mijn eisprong kan voelen. Ga er in elk geval nog van uit dat ie eraan zit te komen.
neeltje, veel witte afschijding waren mijn enige teken voor nod van mijn zwangerschappen van mijn dochter en mk, dus ik hoop dat het voor jou ook positief is!!!!!
Ik hoop het ook, maar durf niet te hard te hopen! Mijn moeder had dat ook bij 1 van ons (we zijn met 4 kinderen) Maar het is toch afwachten.. Vind het wel heel spannend!! Volgende week zou ik een testje kunnen doen als de duiveltjes uitblijven.. Zou het ook een dag eerder kunnen? (testen)