4, 5 of 6 weken van te voren?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Irene, May 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,034
    0
    0
    Nou vraagt mijn werkgever mij of ik nu al wil aangeven of ik 4, 5 of 6 weken vantevoren met zwangerschapsverlof ga. En dat vind ik dus heel erg moeilijk. Ik zit in het voortgezet onderwijs, dus dat is best wel druk en zwaar, maar ik vind het lastig nu al een keuze te maken. Weten jullie al wat jullie doen?

2. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    ik wil 4 weken van te voren omdat ik graag langer na de tijd wil hebben en ik voel me prima, ondanks dat ik ook mentaal zwaar werk heb.
    Je moet doen waar je denkt het beste bij te voelen. Ik neem van te voren ook nog vakantie op. dus kan gelijk door met verlof!
    Succes met het maken van je keuze!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi,
    Ja, ik werk door (ga proberen door te werken) tot vier weken voor de bevalling.
    Lukt het niet is het jammer en stop ik wel eerder..kan je immers niks aan doen.
    Ben adm. med. dus ja..zittend werk is denk ik langer vol te houden.
    Elmo

4. Esma

Esma Bekend lid

Ik heb voor 4 weken gekozen en ben me nu al na 2 weken thuis aan het vervelen.
    Maar als het zwaar is, is het misschien toch beter om 6 weken van te voren te nemen. Maar dat is geheel aan jou.

5. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik werk ook in het onderwijs.
    Ik ben 6 weken van te voren gestopt, maar dat was omdat alles dan zo mooi uitkwam met vakanties enzo, dan viel er zo min mogelijk verlof in de vakantie. Misschien dat je daar ook eens naar kan kijken.
    Groetjes, Anakin.

6. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Had eerst 4 aangegeven maar ben toch met 6 gegaan omdat het niet vol te houden was voor mij. Bij iedereen is dat anders. Ik kon met 34 weken nauwelijks volhouden om een uur op een bureaustoel te zitten :( Ben dus 2 weken eerder.

7. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Mijn yogajuf zei dat ze in de loop der jaren heeft gemerkt dat het merendeel van de vrouwen rond de 34 weken het zwaar beginnen te krijgen, vooral wanneer ze dan nog werken. Dan verandert er weer zoveel in je lichaam dat dit de meeste vrouwen opbreekt.
    Maar goed, dat is wat haar ervaring is.
    Ik ga 6 weken, maar dat is vooral omdat ik me gedeeltelijk heb ziekgemeld (dan moet dat).

8. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,303
    265
    83
    Ik ga kiezen voor 6 weken van te voren.
    Mijn werk is lichamelijk zwaar en veel loopwerk.
    Denk dat ik de 6 weken nog niet eens ga redden om fulltime mijn normale werkzaamheden te blijven doen.
    LIEK.
    Zowiezo neem ik na mijn verlof nog vakantie op dus geniet zowel voor en na van een lange tijd.

9. anja 29

anja 29 Actief lid

Oct 11, 2006
    400
    0
    0
    morgen begin ik aan mijn eerste week van mijn zwangerschapsverlof ik heb 6 weken van te voren ik wou zelf 4 weken maar doordat ik gedeeltelijk in de ziektewet kwam moet ik 6 weken van te voren nemen maar vind het wel lekker dat ik nu niet meer hoef te werken ik werkte in de huishouding en dat werd ook best zwaar nu maar eens mijn eigen huisje op orde :) :)

10. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Ik werk ook in het voortgezet onderwijs, bij ons op school is een ware babyboom gaande. De meeste juffen gaan 4 weken van tevoren met verlof, maar als je voor die tijd al met (gedeeltelijk) ziekteverlof bent, omdat je normale werklast te zwaar werd, dan worden dat automatisch 6. Voor mijzelf geldt het laatste.

Bij jou hangt het er vanaf of je denkt het vol te houden om tot die 34 weken helemaal in je ouwe tempo door te werken. Denk je van wel, zou ik eerst 4 zeggen. Maar kijk vooral ook even hoe de vakanties vallen en wat voor voorzieningen je CAO heeft! Compensatie voor de zomervakantie is landelijk geregeld, de rest wisselt per regio. Hoe het met de vakanties uitkomt zou je keuze ook kunnen beïnvloeden.

11. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Ik had aangegeven dat ik 4 weken van te voren wou stoppen, maar op het laatst toch teruggedraaid naar 6 weken. Vond het te zwaar worden. En kan me voorstellen dat het in het onderwijs nog zwaarder is. Maar nu ik thuis zit te vervelen wou ik weer dat ik 4 weken van te voren was gestopt :rolleyes:

12. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Mijn yoga juf zeg ook dat vanuit de yoga gezien zes weken ordt aangeraden. Dan heb je echt voldoende tijd om helemaal uitgerust te beginnen aan de bevalling.

Ik wilde vier weken, maar gezien mijn zware baan en vele kilometers op de weg gaat me dat nooit lukken en kies ik nu voor zes weken.
    Ik denk dat het ook erg uitmaakt of je fulltime of part time werkt.

Omdat ik graag wat langer na de geboorte vrij wil, neem ik daarna nog een beetje vakantie op.

13. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik kies voor zes weken. Ik werk in de verstandelijk gehandicaptenzorg het is niet vol te houden om langer te werken ook niet omdat ik nog twee kids thuis heb die na het werk ook hun aandacht nog vragen.

14. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

Jun 6, 2006
    220
    0
    0
    Ik heb lichamelijk zwaar werk dus hier ook 6 weken van te voren!

15. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Ik sta de hele dag. Ik ga toch 4 weken van te voren stoppen, aangezien ik nog 3 weken daarvoor zomervakantie pak.

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hier precies hetzelfde... en ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel lekker vind zo. Ik heb de laatste weken tot aan mijn verlof echt af zitten tellen!

17. Miza

Miza Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,801
    1
    0
    Ik zit nu al 10 weken volledig in de ziektewet en dit blijft zo tot aan het verlof. Daardoor wordt het 6 weken voor die tijd.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,517
    36,483
    113
    ik ga 6 week van te voren met verlof, werk als secretaresse, dus op zich niet zo zwaar werk, maar ik werk 40 uur, dat vind ik steeds moeilijker vol te houden.

neem trouwens na mijn verlof nog 2 week vakantie op, zodat ik sowieso wel aan mijn 12 week erna kom.

groetjes suus

19. Krullebol

Krullebol Actief lid

Dec 31, 2006
    386
    1
    0
    Ik ga tot 6 weken, ik heb een baan met redelij wat stress dus dat zie ik echt niet zitten tot vier weken van tevoren. Maar ik neem aansluitend idd wel wat vakantie en ouderschapsverlof op om wel aan 12 weken erna te komen...

20. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Ik heb voor 4 weken gekozen. Het gaat tot nu toe goed. Maar mocht het niet gaan, dan ga ik eerder met verlof (of neem vrij, aangezien ik in de vakantie beval).

Share This Page