Testen: hoe kan dit nou?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fafnir, 30 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fafnir

Fafnir Lid

26 jul 2006
    50
    0
    0
    Ik heb al even lopen zoeken op het forum, maar kan het niet vinden:

Hoe kan het nou dat de ene vrouw al na een dag overtijd positief test en de ander pas na twee weken of nog langer?

Heeft dat te maken met je hormoonspiegel/huishouding? Ik weet wel van dat hcg hormoon maar als je zwanger bent heb je dat toch al meteen in je of niet?

wie weet dit?
    bedankt alvast!

2. Tamara82

Tamara82 Nieuw lid

30 jul 2006
    2
    0
    0
    Ja dat zou ik nu ook wel eens willen weten!
    gek hé hoe dat nou kan!

3. water

water Lid

16 jul 2006
    36
    0
    0
    Ik veronderstel dat niet bij iedereen het hcg-gehalte even hoog is, en bij de ene zal die al vlugger hoger zijn dan bij de andere, dus zal die ene ook vlugger positief kunnen testen.

4. Tamara82

Tamara82 Nieuw lid

30 jul 2006
    2
    0
    0
    Maar hoe weet je nou hoe hoog je hcg-gehalte is?!Of is dit niet te testen?

5. water

water Lid

16 jul 2006
    36
    0
    0
    Dat kan wel getest worden.

Maar ik weet ook niet hoe het nu precies zit.

Wachten op iemand die er meer vanaf weet dus :)

6. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Volgens mij:
    In het begin van de zwangerschap stijgen deze waarden niet bij alle vrouwen even vlug.
    Via bloedtest (via huisarts) is HCG-gehalte aan te tonen.

7. Fafnir

Fafnir Lid

26 jul 2006
    50
    0
    0
    het zou dus nog kunnen dat ik op een gegeven moment postifief zo testen? ik heb altijd nog een lage hormoonspiegel gehad...

8. geitje

geitje Actief lid

7 jun 2006
    128
    0
    0
    ik ken het, ik heb veel mannelijke hormonen. hopelijk test je positief!!!

9. Niet meer actief

Het HCG hormoon kan via een bloedonderzoek exact zien hoeveel hormonen je er in je lichaam zitten.

en Zwangerschapstest die heeft een HCG gevoeligheid die rond de 10 a 20 licht en als je dus een laag hormoon spiegel hebt of te veel aan mannelijke hormonen kan het dus langer duren voordat je positieve test hebt

10. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
  11. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Het kan ook zijn dat je eisprong later is geweest of er langer over heeft gedaan om zich in te nestelen.

12. MaryJohn

MaryJohn Lid

13 jul 2006
    44
    0
    0
    Huisvrouw
    Nieuwegein
    Bij mij heeft het geloof ik 6 weken geduurd voor ik positief testte, mijn huisarts zei dat ik een laag HCG gehalte heb in het begin van mijn zwangerschap.

13. Fafnir

Fafnir Lid

26 jul 2006
    50
    0
    0
    @MaryJohn

Hoi, is dat dan 6 weken na je NOD? of is dat dan 6 weken '' echte zwangerschap?''

ik zit dus nu op 20 dagen na mijn nod, maar al langer na mijn toenmalige vruchtbare dagen zeg maar.

snappie het nog?? :rolleyes: weet niet hoe ik het duidelijker moet zeggen...

14. appeltje

appeltje Niet meer actief

Fafnir,

Als je al 21 dagen overtijd bent, dan zal je via de huisarts toch wel een verwijzing kunnen krijgen voor een bloedtest. Heb je verder wel een regelmatige cyclus? of heb je van nature ook een lange cyclus? Twintig dagen over tijd is voor iemand met een cyclus van 27 dagen heel anders dan voor iemand met een cyclus van 35 dagen/

liefs,
    Appeltje

15. Fafnir

Fafnir Lid

26 jul 2006
    50
    0
    0
    ik ben/was aan de pil, maar toen ik die nog niet slikte, slik hem nu 2 jaar fulltime, daarvoor vaak met tussenposes ook niet, was mijn cyclus altijd het zelfde als toen ik wel de pil slikte. dus gemiddeld denk ik zo'n 25/26 dagen.

Ik weet het nu nog niet, want ben nog niet ongesteld geweest, maar met pil of zonder maakte nooit echt veel uit. Ik merk ook niks van dat ik de pil slik of niet zeg maar, behalve dan dat ik nu opeens geen menstruatie heb.

Deel Deze Pagina