Hallo allemaal, Ik zit met een vraagje. Ik zit ik dubio of ik onze dochter moet laten testen. Ze is erg snotterig en flink aan het niezen. Nu lijkt het op hooikoorts en daar heeft ze ook een neusspray voor maar ik weet dat natuurlijk niet zeker. Ik ben hier helemaal niet mee bekent. Nu denk ik zelf vandaag even laten testen dan weten we het maar mijn man vind dat ik morgen eerst even moet overleggen met de huisarts i.v.m. mogelijke hooikoorts. Als ik haar niet laat testen betekend dit dat ze misschien weer een paar dagen thuis zit en ze kan school eigenlijk niet missen. Wat zouden jullie doen? Zijn er assistenten van de huisarts aanwezig? Wat zou jullie advies zijn als ik zou bellen?
Ik zou eerst een hooikoorts pil geven en even aankijken en toch ook een test plannen, zeker als ze school niet kan missen.
In deze tijd van corona zal ik dat zeker doen. Mijn 6-jarige is laatst uitgebreid getest op van alles en nog wat, en daar kwam uit dat hij boompollen allergie heeft... Hij heeft dit ook echt heeeeel erg! Nu heeft hij dus medicijnen en oogdruppels en dat werkt heel goed, echter... Kan dit ook zorgen voor *Loopneus, verstopte neus, hoesten, niezen...* ect... Dit gelijk gemeld aan de juf dat hij dit heeft.. Aangezien ik niet elke week hem z'n staaf in z'n neus wil laten duwen...ze snapte me helemaal want zij zelf had ook hooikoorts!
Dat inderdaad. We hebben nu besloten om haar vandaag te laten testen zodat ze zo snel mogelijk weer naar school kan. Daarna ga ik contact opnemen met de huisarts want dit is nu al de 2e keer sinds de scholen weer open zijn dat ze zo snottert. Nu wel iets erger dan vorige keer hoor.
Even vooropgesteld: ik ben geen doktersassistente en heb geen medische achtergrond. Wel een zoon met hooikoorts. Is je dochter bekend met hooikoorts? Uit je verhaal maak ik op dat ze dit al eerder heeft gehad. Zo ja, dan herken je vaak de klachten en symptomen wel. En als je haar dan neusspray of een tabletje geeft, zou dit moeten helpen. Welke klachten heeft ze? Misschien helpt deze tabel: In deze tabellen staan typische klachten/symptomen van allergie en COVID. Symptoom Allergie --------------- COVID-19 Niezen: meestal --------------- meestal niet Loopneus: meestal --------------- meestal niet Snotteren: meestal --------------- meestal niet Jeukende neus/ogen/keel: meestal --------------- niet aanwezig Plotseling reukverlies: meestal niet --------------- meestal Hoesten: soms --------------- meestal Koorts: niet aanwezig --------------- meestal Vermoeidheid: meestal niet --------------- meestal Hoofdpijn: meestal niet --------------- soms Keelpijn: niet aanwezig --------------- soms Op de school van onze kinderen zijn ze best streng. Je mag alleen snotterend op school komen als je (bijna) zeker bent van hooikoorts en daar medicatie voor hebt. Hij moet dit dus als bewijs meenemen. Anders moet je je laten testen. Ik hoop dat jullie snel een negatieve uitslag krijgen en dat ze weer naar school kan.
Ik vind het goed dat je hebt laten testen. Zelfs al is het zéér waarschijnlijk (?) hooikoorts - dan nog kan ze toevallig corona hebben en verspreid ze dat met niesen natuurlijk veel meer. Dus ik zou het zelf ook prettig vinden om dat uitgesloten te hebben. Hopelijk volgt een negatieve uitslag.
Het probleem is alleen dat de testuitslag een momentopname is. Als haar snotterigheid blijft dan kan je wel blijven testen. Ook al is het aannemelijk dat het dan hooikoorts is, ze kán ook later besmet zijn. Je waant ze een soort van veilig met een negatieve uitslag, terwijl ze dus wel besmet kan zijn. Dit is dan ook de reden dat wij onze zoon niet laten testen.
Ja maar dat geld voor ons allemaal toch? Ik ben geen voorstander van testen maar dan mist ze veel te veel school. Ze heeft al een jaar overgedaan en kan het gewoon echt niet missen de begeleiding op school. Daarom dus de rede voor testen. En de test viel reuze mee. Ze heeft er totaal geen last van gehad.
Ze heeft vorig jaar een neusspray gekregen maar of deze echt effect had weet ik niet. Ik ben verder niet bekent met hooikoorts en de jeuk aan de neus en ogen waar ik iedereen over hoor heeft ze niet. Als de test negatief is dan ga ik de huisarts bellen. Vorig jaar afgesproken dat we aan de bel zouden trekken als de neusspray niet zou helpen. Viel eigenlijk alleen destijds op omdat ze niet naar school mochten met een verstopte of snotneus.
Dit inderdaad. Hier een zoon met huisstofmijt allergie waar hij best wat last van heeft door loopneus, rode neus. Maar geen denken aan dat ik hem zomaar laat testen! Mijn zoon heeft wel een bloedtest ondergaan waardoor ik het zeker weet maar toen de scholen open gingen was die uitslag nog niet binnen, ik heb de huisarts gebeld en die heeft een briefje gemaakt en heb ik doorgestuurd naar zijn juf zodat hij gewoon naar school kon.
Dit idd. Mijn dochter snottert al weken. Voordat ze 4 werd mocht ze gewoon naar het kdv met alleen een snotneus. In de tussentijd is ze naar school gegaan met dezelfde snotneus. Wordt niet erger wel minder. Dus omdat ze al langer dan 7 dagen milde klachten heeft ( ze hoest en niest nie en snotterde op dat moment al bijna 3 weken) hoefde ik haar niet te laten testen of in quarantaine te doen. Alleen als de klachten verergerden. Maar ja wat als ze in de tussentijd wel Corona zou hebben? Dan weet je het dus niet. En als de ggd zegt dat het niet hoeft ga ik haar echt niet laten testen of in quarantaine zetten. Er is gelukkig nog geen Corona op school geconstateerd Edit het kinderdagverblijf zit in de school dus het is sowieso raar dat ze een week voor ze 4 wordt niet getest hoefde te worden en een week later wel met dezelfde klachten. Ik snap dat er een grens getrokken moet worden maar in deze leeftijd categorie is dat dus best vreemd. Gelukkig heeft de ggd uitsluitsel gegeven anders was ze 10 dagen later 4 geworden
Ik snap je helemaal hoor. Helaas hier echt niet naar school met een snotneus en nu moet ik wel zeggen dat ik het gevoel heb dat ze echt goed verkouden is en het niet alleen de eventuele hooikoorts is. Ze is eigenlijk nooit verkouden dus is het ook niet chronisch. Ze mogen inderdaad na 7 dagen met dezelfde milde klachten weer naar school. Maar dat betekent dat ze toch weer 5 dagen mist. In groep 1 niet zo belangrijk maar in groep 3 toch wel. Het huiswerk voor thuis is nu echt minimaal wat ik ook goed snap. Als ze in groep 1 had gezeten dan had ik haar ook niet laten testen voor alleen een flinke verkoudheid. En het blijft altijd een moment opname.
Mijn dochter heeft in het voorjaar altijd vreselijke hoofdpijn en we zijn erachter gekomen dat dat echt door de hooikoorts komt..
Helaas klopt dit bij ons (zowel mijn dochter als ik) niet. De eerste vier zijn sowieso aanwezig, maar hier ook vaak hoofdpijn, vermoeid en door het snotteren een zere (en jeukende) keel. Bij mijn dochter triggert het ook nog eens de astmatische klachten en moet ze veel hoesten en heeft ze op de piek vaak koorts omdat haar lichaam heel hard moet werken. Gelukkig weten ze op school van alle klachten en mag ze komen met deze klachten (zolang de klachten niet afwijkend zijn van 'standaard'). Maar de medicatie helpt wel verschil te zien, dan nemen de klachten vrij snel af. (Maar verdwijnen niet volledig!)
Hier ook zo (geen koorts), maar jeukende keel, benauwdheid, hoesten zijn hier standaard hooikoorts klachten. Zoon en ik gebruiken 3 soorten medicatie, maar dan is het nog niet helemaal weg. Vermoeidheid en hoofdpijn ook zeker.