testen licht positief zwanger?? of niet??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door suzie, 5 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Daarom ben ik altijd zo voorzichtig met feliciteren!
    De kruidvat testen doen dus wel vaker,

    Heel erg balen suzie!

    liefs
    Natasja
     
  2. suzie

    suzie Lid

    5 mrt 2006
    26
    0
    0
    ha die babs.

    inderdaad 2 licht posi van kruidvat en vandaag nod een negatieve cb. heb de assistenete gebeld en die zei ook licht posi is posi. maar voor de zekerheid morgen een test bij hun doen. al zie ik het nut er niet meer van in. zoals ik al zei van mij mag de rode zee doorbreken :(

    p.s. is dat wat die ovulatietesten? hoelang gebruik je die al?

    groetjes
     
  3. babs

    babs Actief lid

    19 feb 2006
    264
    0
    0
    Haarlem
    ben net begonnen met die testen.
    ja het is wel handig maar ook weer niet. het is niet handig omdat ik niet precies weet wanneer mijn eisprong is omdat ik niet echt een stabiele cyclus heb. als ik dat wel had was het erg handig geweest.
    ik wacht daarom tot volgende maand met de andere testen en deze maand doe ik het maar op goed geluk.... :D

    even een vraagje, welke meerwaarde moet het geven als de huisarts het test?? want als je het bij de huisarts laat testen of je zwanger bent is eigenlijk hetzelfde als wanneer je het zelf doet. de kosten zijn alleen hoger, want deze zijn voor eigen rekening en zitten niet bij de zf in.
    ik weet het omdat ik zelf ook dokterass ben geweest (ben nu verpleegkundige) dus als ik je advies mag geven zou ik nog even een paar dagen wachten (4 of 5) en dan zelf opnieuw testen.
    kijk maar even wat je gaat doen...

    groetjes babs :rolleyes:
     
  4. suzie

    suzie Lid

    5 mrt 2006
    26
    0
    0
    hoi babs,

    zou het niet weten van die meer waarde. ik heb wel gevraagd, wat als de test bij jullie ook licht posi is. dan zouden ze verder gaan kijken wat we gaan doen. aangezien ik nu met de cb negatief hebt getest wil ik morgen eigenlijk niet naar de arts, dat kost me ook weer 11,90 euro. zie het nut er nu even niet van in. misschien heb je wel gelijk om nog een paar dagen te wachten.

    zoals ik al eerder vermeld had zei mijn ass. dat de menstruatie gevoel die ik af en toe heb geen innsteling of oprekken van de baarmoerder kan zijn. weet jij daar iets meer over toevallig?

    normaal heb ik wel 1 dag voor mijn mentruatie ontiegelijke krampen echt boven schaambeen en een misselijk gevoel van de pijn, maar nu is de pijn meer in liezen en vaag. mijn temp was vanmorgen wel met 0,1 graad gedaald.

    groetjes
     
  5. babs

    babs Actief lid

    19 feb 2006
    264
    0
    0
    Haarlem
    ik weet daar te weinig van... want dat verschilt bij de een en bij de ander.
    maar als je een beetje overal leest op internet zie je dat ook bij andere mensen wel innestelingspijn hebben ipv menstruatie.
    ik denk daarom dat het wel kan, maar hou me er niet aan vast.
    wacht gewoon nog een paar daagjes en test dan opnieuw.

    groetjes babs :rolleyes:
     
  6. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Suzie ik zou over een paar (spannende) dagen zelf maar weer eens testen.

    Ik heb hetzelfde als jij. Als ik zwanger ben laat die testen dan postief zijn. En als ik niet zwanger ben laat dan die ongi maar los barsten.

    Veel succes en nog ff geduld
     
  7. suzie

    suzie Lid

    5 mrt 2006
    26
    0
    0
    hoi hoi,

    sorry dat ik niks meer had laten horen, maar had visite (loge's)

    ik ben afgelopen dinsdagochtend nog naar de dokter geweest voor een test, ze kon er echter geen plus van maken zei ze. dus ik ben niet zwanger :( ik vertelde haar dat ik onderlaatst met de arts had gesproken en die zei dat de meeste vrouwen binnen het jaar zwanger zijn en als dat niet lukt (zoals in mijn geval) kun je onderzoek laten doen, om te kijken of er iets aan de hand is. alleen ben ik er nog niet aan toe eigenlijk. ze vertelde mij dat het geen prettig onderzoek is, ze kijken naar je baarmoeder en blazen je eileiders open om te kijken of er genoeg doorgang zit etc. ik trok gelijk een bedenkelijk gezicht, waarop zij reageerde, van als je toch besluit om verder onderzoek te doen dat we dan beter eerst zijn zaad kunnen laten nakijken, daar komen geen inwendige dingen aan te pas hahahaha.

    al met al, s'avond voordat ik net wil gaan slapen krijg ik ineens krampen en de volgende ochtend op het toilet was de rode zee doorgebroken hihihi.

    ach nieuwe ronde niewe kansen. ze gaf me nog als tip mee om er niet teveel mee bezig te zijn. dus ik probeer het een beetje opzij te zetten en wie weet volgende maand :) :) :)

    heb jullie weer even ge update. hoop dat alles goed gaat. ik hoor jullie wel

    kus suzie
     
  8. babs

    babs Actief lid

    19 feb 2006
    264
    0
    0
    Haarlem
    hoi suzie,

    ik lees net je bericht...
    erg vervelend. vind het echt jammer voor je!!
    maar ik vraag me iets af, want dat kon ik niet terugvinden? hoe lang ben je nu al bezig met proberen zwanger te worden dan?
    al een jaar?
    ik hoop dat de volgende ronde een goede ronde is voor jou!! :rolleyes:
    succes, we houden elkaar op de hoogte???

    groetjes babs ;)
     
  9. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    jammer Suzie, ik hoop voor je dat je de volgende ronde meer geluk hebt
     
  10. suzie

    suzie Lid

    5 mrt 2006
    26
    0
    0
    hoi babs

    we zijn nu precies 1 jaar en 2 maanden bezig

    alleen wil het niet echt lukken he :(:(

    maar geven de moed niet op:)

    suzie
     
  11. babs

    babs Actief lid

    19 feb 2006
    264
    0
    0
    Haarlem
    dat is inderdaad al een poosje... :(
    je kan inderdaad wel gaan beginnen om te kijken hoe het met je man zijn zaad gesteld staat, dan kan jij nog even wachten met een vervelend onderzoek.
    je kan ook eerst proberen om het gewoon een maand of 2 of 3 te laten rusten en er helemaal niet meer mee bezig te zijn.
    mijn schoonmoeder en vriendin hebben dat namelijk ook gehad.
    mijn schoonmoeder werd pas na 1,5 jaar zwanger en mijn vriendin pas na 2 jaar. bij beide was het dat het moment dat zij het loslieten en er niet meer mee bezig waren binnen korte periode raak. en was er dus anatomisch helemaal niets mis met hun of hun partners.
    je zou dan al die vervelende tests voor niks mee moeten maken.
    kijk maar even wat je doet. sterkte...

    groetjes babs :rolleyes:
     
  12. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Suzie heel veel sterkte meis :cry: Kan me voorstellen dat je opziet tegen die onderzoeken. Als je vriend/man er ook achter staat, zou ik met de zaadcontrole beginnen. Dat is alvast een eerste stap....Hoop voor jullie dat verder onderzoek niet meer nodig blijkt!! Maar soms is duidelijkheid ook wel prettig. Heel veel suc6!

    Babs; Heb je ook de gebruiksaanwijzing van het loslaten en er niet mee bezig zijn? Weet niet hoe dat moet namelijk ;)
    Ik ben "pas"6 maanden bezig, maar denk er ook dagelijks aan...
     
  13. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Wat vervelend Suzie! En ja het kan nog alle kanten op natuurlijk. Je kan met het zaadonderzoek beginnen, maar hou er rekening mee dat dit voor de man ook een behoorlijke stap is (psychisch dan).
     
  14. babs

    babs Actief lid

    19 feb 2006
    264
    0
    0
    Haarlem
    was het maar waar dat ik daar de gebruiksaanwijzing van had... dan had ik het zelf ook toegepast.
    ben er inderdaad ook elke dag mee bezig!! :cry:
    maar hoe moeilijk het ook klinkt het beste is om het wel te proberen.
    dat denk ik althans, maar inderdaad het is makkelijker gezegd dan gedaan... :rolleyes:

    groetjes babs
     
  15. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    he shit das balen!!!
    vooral omdat je eerst toch een licht streepje kreeg!!!
    misschien een vroege miskraam?
    de testen kunnen alleen een 2e streep aangeven,hoe licht ook, als er toch echt hCG in de urine zit.
    hopelijk raak je snel (weer) zwanger!
    ik duim voor je!

    iemand schreef:
    Die digitale van CB gaf bij mij ook eens 'niet zwanger' aan terwijl ik het wel was

    dat had ik dus precies zo!
    ik had een test gedaan van de apotheek,positief.
    dag erna voor de zekerheid een digitale van CB en die zei Niet Zwanger..
    week later weer getest en tocht echt wel zwanger.
    een dikke + en op de echo was ook een gezond vruchtje te zien.
    baalde wel van de digitale tests!!

    XxX,Denise
     
  16. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Uhm , ik heb al die onderzoeken ook gehad omdat ik na anderhalf jaar nog niet zwanger was .
    Het openblazen van je eierstokken enz doen ze alleen als er echt helemaal niets anders te vinden is .
    Ik zet hieronder even wat ze bij mij gedaan hebben zodat je een beetje een beeld hebt van hoe en wat ;)

    1e afspraak , moest 2 maanden tempen om inzicht te krijgen in mn cyclus en kreeg verwijsbrief van de gyn om mn man zn zaad te testen .
    Dat is dezelfde week nog gebeurd .
    2e afspraak kregen we de uitslag van de testen op mn mans zaad , niets aan de hand .
    Kreeg een binnenwaartse echo waarbij mn eierstokken werden gemeten (jaha , waar dat nou goed voor was .......... ) en dat was goed .
    Had vlak daarvoor mn eisprong gekregen dus hij ging eitjes tellen hihihi.
    Ook dat was goed .
    Ook deed hij een uitstrijkje om te kijken of mn baarmoederhals slijm in orde was .
    3e afspraak kreeg ik de uitslag van alle echo`s en die waren goed , ze hebben nog meer gedaan dan die eierstokken meten en eitjes tellen , maar dat weet ik niet zo goed meer .
    Ook kreeg ik de uitslag van het uitstrijkje en dat was ook goed .
    4e afspraak kreeg ik weer een binnenwaardse echo maar dan met contrast vloeistof om te kijken of er ergens wat dicht zat (verkleefd of zo ) , dat was niet zo .

    Toen ben ik nog een paar keer geweest maar weet niet goed meer wat ze toen gedaan hebben .
    Heb nog een aantal echo`s gehad , maar weet niet meer waarvoor .
    De laatste afspraak die heb ik mogen afzeggen omdat ik toen toch nog spontaan zwanger was geworden :)
    Maar bij die afspraak zouden ze baarmoederhals slijm wegzuigen .
    Ik moest daarvoor de dag te voren sex hebben met mn kereltje .
    Dit was om te kijken of het zaad wel overleefde in de baarmoederhals of dat ze snel doodgingen en of mn baarmoederhalsslijm misschien de zaadjes afstootte .

    Ik heb geen van de onderzoeken als pijnlijk ervaren eerlijk gezegd .
    Dus als je er niet gerust op bent zou ik gewoon voor die onderzoeken gaan hoor :)
    Ik hoop dat je een beetje houvast aan mijn verhaal hebt ;)

    Groetjes Joyce
     
  17. suzie

    suzie Lid

    5 mrt 2006
    26
    0
    0
    hou joyceD.

    bedankt voor je verhaal, fijn dat je even uitlegd wat ze ongeveer gaan doen. ik ben er nog niet klaar voor om die onderzoeken te doen en volg de tip van babs maar op. ga het gewoon even van mij afzetten en meer bezig met andere dingen. heb nu de instelling van komt het dan komt wanneer het er de tijd voor is.


    maar houd jullie wel op de hoogte :)

    suzie
     
  18. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik koop geen Kruidvat merk testen meer.
    Ik had de laatste keer ook getest met een Kruidvat test en ik dacht dat ik ook een licht streepje zag, maar toen deed ik een test van Clearblue en die was duidelijk negatief. De volgende dag werd ik ongi.
    Ik koop nu alleen nog maar testen van Clearblue, die vind ik toch het meest betrouwbaar.
     
  19. babs

    babs Actief lid

    19 feb 2006
    264
    0
    0
    Haarlem
    hoi suzie,

    laat je wel weten hoe en wat...???
    zou ik wel leuk vinden om terug te lezen.
    sterkte en succes,

    groetjes babs :)
     
  20. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik ben nu een klein jaar gestopt met de pil en pas sinds deze maand actief er mee bezig. Ik ben gewoon andere dingen gaan doen, druk met werk en alles. Ik heb er echt bijna niet aan gedacht het afgelopen jaar. Het kan dus wel, maar ik denk dat als je er eerst erg mee bezig bent geweest en daarna het van je af wil zetten het wel moeilijker is dan andersom.
    Nou moet ik dus wel zeggen dat als je er niet mee bezig bent en niet weet wanneer je eisprong is en wanneer je ongi moet worden je ook niet weet wanneer je op zijn vruchtbaarst bent, dus als je dan toevallig net even niet klust in de peroide die zou moeten schiet het nog niet op!
    (het was voor mij elke maand weer een verassing als de :evil: kwamen)

    Ik denk dat ik mede door er niet mee bezig te zijn juist nog niet zwanger ben :)

    Marian
     

Deel Deze Pagina