Testen lopen niet echt op, ervaringen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door oktober91, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hoi allemaal,

Vervolg op mijn topic Wondfo zwangerschapstest betrouwbaar? Zo blij dat we eindelijk weer zwanger waren maar het ziet er helaas niet zo goed uit.. Zie foto's, eerste van vrijdagmorgen, volgende van maandagavond en de onderste van vanochtend. Ze worden niet echt lichter maar ook niet duidelijker, al was die van maandag wel duidelijker als van vrijdag maar met vandaag geen verschil.. Daarnaast al vanaf het begin enorme menstruatiekrampen, wat eigenlijk tot maandag aangehouden heeft toen was het 's middags heel hevig, verloor ik 2 maal veel afscheiding met 1x sliertje bruin, en 1x sliertje roze. Sindsdien zijn de krampen wel minder, wel veel druk op m'n onderkant, blaas enz. Ik dacht misschien is het een blaasontsteking (nooit gehad overigens) maar nu de testen ook niet duidelijker worden.. Gisteravond verloor ik een stukje weefsel/afscheiding geen idee wat het was, nooit zo iets gezien. Geen bloed er bij of iets was grijzig van kleur en ong. 2 bij 2 cm. Ik reken zelf er niet op dat dit goed komt.. Of is er toch nog een kleine kans? Hoeft het niet gegarandeerd mis te gaan nu? Morgen had ik al een afspraak staan bij de gyn. heb vanmorgen gebeld en alles uitgelegd, mag evenwel komen, en kunnen ze evt. bloedprikken en ik hoop misschien ook een echo maken, want als ik zo op internet kijk komt bovenstaande ook voor bij buitenbaarmoederlijke zwangerschappen dus als ze dat ieder geval maar uit kunnen sluiten..

Ik weet dat jullie ook geen antwoord kunnen geven maar even afschrijven helpt al iets.. Ik voel me heel verdrietig.. na 19 lange maanden eindelijk zwanger, net voor ik met Clomid zou starten, en nu is het ben ik bang zo weer mis.. Ik ben bang en onzeker en mannen zijn er toch nuchterder in merk ik, er staat toch een streep op je zwangerschapstest dus je bent zwanger. Punt uit. Van testen die op moeten lopen hebben ze geen verstand;)

eerste testen bovenste met ong. 4.0, middelste met 4.3, onderste 4.5
    andere foto bovenste 4.0, middelste 4.1 (andere test) onderste 4.3
    die van 4.3 met avondurine, de rest met ochtend urine

Bijgevoegde bestanden:

2. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik ben ook geen deskundige, maar vind je testje eigenlijk wel opgelopen als ik kijk naar bovenste en onderste wondfo.
    Ben je zeker van je eisprong? Wellicht ben je iets minder ver dan je denkt?
    Ik hoop dat het gewoon goed zit!
    Fijn dat je bij de gyn terecht kan, als je min 2x bloed mag prikken dan kun je zien of het hcg goed oploopt.

3. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Bovenste is wondfo, andere 2 kruitvat. Maar tussen de bovenste en onderste zit 5 dagen dus had er wel meer verschil te zien moeten zijn toch? Ik had donderdag 15 juni behoorlijk buikpijn dus vermoedde eisprong (ovu.testen zijn de deur uit na die lange maanden) temperatuur wel maar niet heel trouw, ik weet na heel veel maanden termperaturen dat mijn temperatuur na eisprong 37.0 of hoger is, hij loopt dan op tot max. 37.3 en dan weer terug. Nu was die vrijdag dus ineens 37.5 vandaar dat ik testte. Maar maandag 19 juni was m'n temp. omhoog, daarvoor niet getempt, dus ik denk tussen donderdag en zondag, hou nu de vrijdag aan maar kan dus iets wisselen.

4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wondfo en kruidvat zijn dezelfde testen ;)

5. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Voor mij lijken ze ook wel iets op te lopen. Niet superveel, maar wel iets. Ik zou gewoon even blijven testen om de dag. Ben benieuwd hoe het bij de gyn is morgen.

6. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik zou juist helemaal niet meer testen (maar ikzelf zou sowieso nooit vaker dan één keer testen) en morgen afwachten. Ik duim voor je!

7. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    De testen lopen wel iets op. Ik hoop dat het goed komt.

8. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik vind de onderste ook wel wat opgelopen maar idd niet denderend. Ik zou gewoon even afwachten en over een paar dagen misschien nog eens testen (zelf zou ik het zonder klachten of bloedverlies zoa laten en wachten op een echo )

9. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ik snap wat je bedoelt. Hoe is die van vandaag opgedroogd? Want verse test vergelijken met opgedroogde test is lastig. Je kan altijd paar druppels water over je oudere testen gooien zodat ze weer wat opleven.
    Ik duim voor je!

10. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

Ik zie ze ook mooi oplopen, hcg verdubbelt elke 48 tot 72 uur dus he tis heel goed mogelijk dat je testen minder hard oplopen. Zo lang ze niet lichter worden zou ik me geen zorgen maken.

11. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Nu de onderste ook opgedroogd is is die lichter als de middelste, zelfde als de bovenste ongeveer. Maar vers waren ze allemaal donkerder, en als ze opdrogen wordt de lijn wat lichter. Ik weet niet of je daar helemaal rekening mee moet houden uiteindelijk niet meer aflezen na 5 min. staat er. Moet wel zeggen dat bij de laatste test het streepje veel eerder zichtbaar was als bij de eerste. Vind het heel spannend maar wacht nu de bloedtest maar af dat is het betrouwbaarst denk ik.. bedankt voor jullie reacties!

12. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Succes vandaag. 1x bloedprikken zegge alleen niet zoveel. Dus als ze het niet aangeven vraag dan nog voor een 2e bloedtest

13. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Inderdaad 1 bloedtest zegt nog niets.. Gisteren naar het ziekenhuis geweest dan ze waren over het hele verhaal zeker niet positief, en had het idee dat voor hun het meer de vraag was of het om een miskraam of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gaat, maar dat hebben ze niet duidelijk gezegd.. Alleen dat als we veel geluk hebben dit een goede zwangerschap is. Klinkt niet erg opbeurend maar dat ik ben daar zelf ook bang voor, wordt dus enkel bevestigd. Op de echo was nog niets te zien, de fert.arts dacht eerst wel heel vaag een zwangerschapsring te zien, maar later de gyn. zag niets enkel wat vocht maar dat duidt niet direct op zwangerschap. Alleen is het niet exact zeker hoe ver ik ben dus de echo zei op dit moment niet zoveel. Ik vermoed dat ik vandaag 5 weken ben maar kan een paar dagen verschillen, dus ik was gister ong. tussen 4.4 en 4.6 weken. Is er dan wel persé wat op de echo te zien? Daarna hebben ze met spoed bloedgeprikt werd ik later over teruggebeld, waarde was 496 hcg. Als het heel laag was zou het een miskraam zijn als het heel hoog was een buitenbaarmoederlijke, maar nu is het niet echt duidelijk. De assistente zei dat dit een vrij lage waarde was voor 5 weken maar als ik in het tabel kijk moet het met 5 weken tussen de 18 en 1730 zijn, dus dan is dit niet heel gek toch? Ervaringen met bloedtest met 5 weken? Nu moet het na 48 uur herhaald worden om te kijken of er dan wat te zien is op de echo en wat dan de waarde is.. Ik vind het ontzettend spannend zo.. daarentegen helemaal geen krampen of buikpijn meer nu dat zou je bij een bbz wel moeten hebben lijkt mij toch? (ik probeer mezelf nog wat moed in te praten;))

14. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    Jee meid wat spannend, ik hoop voor je dat het goed zit. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid want van die onzekerheid wordt je gek.

Je moet maar denken elke zwangerschap is anders en kan het gewoon dus helemaal goed zitten met de uk in je buik.

Ik duim voor je

15. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Mijn kruidvat testen blijven daar ook een beetje hangen, zou dat de max zijn van die testen?

Mijne is nog wel iets minder sterk, maar vind het oplopen naar mijn mening ook maar traag

Ik blijf positief en hoop het beste voor je!

16. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Vanmiddag opnieuw een echo gehad, er was helaas nog steeds niets te zien, eileiders leeg, baarmoeder wel veel baarmoederslijmvlies en vocht maar geen ander beeld als donderdag. Dus waren ze niet zo positief, of een miskraam wat het lichaam nog af moet breken of een buitenbaarmoederlijke wat nog niet zichtbaar is op de echo. Maar moesten eerst hcg waarde afwachten. Nu belden ze net met toch wel goed nieuws, waarde is bijna verdubbeld, nu 827, hun houden een stijging van min 50% van de vorige waarde aan dus daar zit ik ruim boven. Bbz is niet uitgesloten maar kans is wel verminderd. Vermoedelijk gewoon nog niet zo lang zwanger. Ben onregelmatig dus heb zelf ook geen idee, wel vorige wk. vrijdag al positief getest. Dacht eigenlijk gister 5 weken te zijn maar kan ook best morgen zijn, of nog later maar dat verwacht ik niet echt eigenlijk. Nu maandag opnieuw een echo dan moet er wat te zien zijn. Maar ik moest nu omdat het weekend was op de verloskamers een echo laten maken en de gyn. gaf aan dat de apparatuur op de poli beter waren als op de verloskamers, dus misschien (hopelijk) ligt het daar aan. Voor nu wel opgelucht maar blijft spannend uiteraard..

17. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ik hoop met heel mijn hart dat het geen bbz is!

Hou ons op de hoogte!

Knuffel

18. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Wat spannen zeg. Hoe laat moet je morgen? Ik duim voor je.

19. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Gelukkig nu een mooi vruchtzakje te zien in de baarmoeder! Zo opgelucht! 't Is nog pril, rond de 5wk. dus kan nog alle kanten op maar dit is er ieder geval! Nu heel erg hopen en bidden of het allemaal goed mag gaan! Moet over 2wk. weer terug komen. Bedankt voor jullie reacties!

SMJD, Saskia1984 en YasmijnN vinden dit leuk.
  20. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    O wat fijn, gefeliciteerd! Goede zwangerschap gewenst!

Deel Deze Pagina