Verklaring gezocht van oplopend naar aflopend en oplopend...

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Splitijsje, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    #1 Splitijsje, 12 okt 2021
    Laatst bewerkt: 12 okt 2021
    Hoi,

    om te beginnen: ik snap er niks meer van, omdat ik niet beter weet dan dat ik zit te wachten op de menstruatie na een biochemische zwangerschap. Wie heeft een mogelijke verklaring en advies voor mij?

    Op 24 september heb ik Ovitrelle gespoten, op 1 oktober een cryo terugplaatsing gehad (5 daagse).
    Op woensdag 6 oktober testte ik een heel licht lijntje (10 dpo). Tot en met 13 dpo duidelijke oploop, maar nog steeds vrij licht (denk/dacht ik). Op 15dpo was mijn test zichtbaar lichter, dus alle hoop in de prullenbak gegooid. Nu deed ik net een test en dat lijntje kwam sneller dan alle testen van de afgelopen dagen en is ook behoorlijk donker in vergelijking met de rest (16dpo). Heeft iemand hier een verklaring voor?

    Ik heb een verleden met bbz, dus daar ben ik bang voor. Heb gisteravond ook behoorlijke menstruatiekrampen gehad met uitstraling naar mijn benen, maar dat heb ik bij normale menstruaties ook. Naar aanleiding van test op 15 dpo zit ik dus te wachten op de menstruatie van een biochemische zwangerschap, maar ik vermoed dat die nog even niet komt. Vrijdag is mijn officiële testdag. Moet ik me zorgen maken? Niemand kan in mijn buik kijken, dan snap ik, maar als iemand hier ervaring mee heeft of op basis van kennis weet dat ik me zorgen moet maken, hoor ik het graag. Ben maar graag voorbereid...(op het ergste).

    Foto 1: complete rijtje testen. Foto 2: natte testen 12, 13 en 15 dpo. Foto 3 en 4: natte test 16 dpo van zojuist (met wat tijd er tussen, want hij oogt nu nog donkerder dan 30 min geleden).

    Oh en wat ik voelde aan zwangerschapskwaaltjes voel ik niet meer sinds zondag en heb zowel zondag, maandag als vandaag gerookte zalm gegeten o_O

    Dank!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zeg gewoon hartstikke zwanger! Dit is echt wel een knaltest en daar heb je best wat hcg voor nodig.
    Soms kan het ook aan de test liggen dat een eens wat lichter uitvalt.

    Ik kan denk ik wel zeggen: gefeliciteerd!
     
    Splitijsje en Leraje vinden dit leuk.
  3. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.565
    9.010
    113
    Vrouw
    Ik zeg ook Gefeliciteerd ♥
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  4. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.146
    5.092
    113
    Nee, dit is zeker geen biochemische zwangerschap. Ik denk dat je urine gewoon een keertje wat minder en dan weer wat meer geconcentreerd was, of er zat een mindere test tussen, want ik zie in principe een prachtige oploop met vandaag een knaltest! ♡
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik denk dat er inderdaad een mindere test tussen heeft gezeten want deze laatste is een flinke knaller. Ik herken de pijn/krampen die je noemt en heb geen ervaring met bbz dus hopelijk is het gewoon het groeien van je baarmoeder.

    Over de gerookte zalm zou ik mij geen zorgen maken. Sommige vrouwen komen er pas veel later achter dat ze zwanger zijn. Zou het nu wel laten staan:)
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  6. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Je bent gewoon hartstikke zwanger @Kruimel14 dus ik feliciteer je graag! :)
    Eén lichtere test kan diverse oorzaken hebben, maar dat weet je zelf ook wel. Verder een hele mooie oploop met een prachtige knaller vandaag! Ik zou echt niet denken aan een bbz (ondanks jouw verleden), want die krampen zijn prima passend bij een goede zwangerschap. Probeer het maar te gaan geloven!
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  7. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Oplopende test is echt zwanger en al mooie duidelijke test ruim voor je officiële testdatum hoor! Ik ben heel hoopvol. Herken de angst voor bbz.. je kan vragen om een snellere echo op je testdatum, als je de uitslag doorbelt. Of moet je ook een bloedafname doen?
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  8. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.838
    3.616
    113
    Prachtige test van 16 dpo! Gefeliciteerd!

    Ik heb altijd in rijtjes wel een lichtere test er tussen gehad. Keer minder geconcentreerde urine, slechte test ertussen etc. Pas 2 opvolgende dagen afloop was teken dat het echt mis ging.
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Ik snap je zorgen en zou vragen om 2x bloedafname om te zien of het goed oploopt. Als het mooi verdubbelt is de kans op bbz stuk kleiner immers :) Ik had met de bbz wel zo'n verloop als bij jou zeg maar, 16/17 dpo enorme knaltest terwijl het daarvoor niet super opliep. Maar kan ook simpelweg aan je testen zelf liggen en dat alles oke is :)

    Echo met 6 weken lijkt mij ook geen overbodige luxe
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  10. Chrystal86

    Chrystal86 Bekend lid

    13 mei 2020
    617
    672
    93
    Vrouw
    Ik denk toch dat we je voorzichtig mogen feliciteren.
    Een lichtere test kan altijd eens gebeuren ik had ook een dag een iets lichtere test.
    Kan of aan de test hebben gelegen of 's avonds wat meer gedronken of onbewust 's nachts naar de wc geweest dat kan allemaal al invloed hebben gehad.
    Maar je laatste test ziet er echt heel mooi uit.
    Ik hoop het zo voor je.

    Inderdaad informeren naar een vroege echo om zeker te weten dat het op de goede plek zit al is het maar alleen om je daarin rust te geven.
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  11. herfstmeisjeB

    herfstmeisjeB Bekend lid

    16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    Ooohhh wat een onzekerheid lieverd maar die laatste test is knetter positief! Dus gewoon voor nu giga zwanger hoor! Yes!!

    ik ga enorm met je mee duimen dat het goed mag gaan. En no worries over de zalm joh, je mag het uit voorzorg niet maar de kans dat je er echt wat van krijgt is zoooo klein. Komt goed!
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  12. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Prachtige test voor 16dpo:D ik zeg ook gefeliciteerd ❤
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  13. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Supermooie test! Ik duim heel hard mee dat dit jullie baby’tje mag zijn! ❤️
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  14. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.162
    6.689
    113
    Vrouw
    Wow, bizar de test van 15dpo, maar gezien je rijtje is dat gewoon een slechte test geweest. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  15. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.035
    3.776
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  16. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.705
    9.352
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je zwanger bent!
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  17. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.810
    5.555
    113
    Vrouw
    Super mooie test voor 16 dpo! Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap :D
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  18. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    #18 Splitijsje, 12 okt 2021
    Laatst bewerkt: 12 okt 2021
    Dank dames voor alle reacties! Ik kan/wil/durf het nog niet te geloven gezien mijn verleden (maar toch vast een ticker aangemaakt. Ik ben of heel naïef of ergens hoopvol…). Ik laat weten hoe het afloopt! Nogmaals dank voor jullie snelle reacties X
     
  19. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Gefeliciteerd! Hele mooie test en alle positieve vibes voor een prachtige plakbaby!! :)
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  20. Mamav6

    Mamav6 Lid

    28 mrt 2020
    89
    93
    18
    Vrouw
    Ik zou heel blij worden van jouw test van 16dpo.

    Ik duim voor een mooie plakbaby voor jullie.
    En deze kleine uk verdient het indd ook om vertrouwen te hebben,hoe moeilijk dat soms ook is.
     
    Splitijsje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina