Testen lopen niet op

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Roosje67, 14 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Ongevraagd advies: Verdiep je wel in MTX dat is niet zomaar een injectie. Als er mogelijkheden zijn om het natuurlijk te laten verlopen of andere medicatie te krijgen (misoprostol oid), al snap ik dat je misschien het gevoel hebt er "snel" van af te willen zijn, is dat nog wel de beste optie voor je lijf. Zeker als je op kort termijn weer door wilt want MTX kan de boel een paar maanden tot een jaar plat leggen en je kunt er een hoop bijwerkingen van krijgen.

    Tip: open een topic over MTX en vraag naar ervaringen. Niet om je bang te maken en het blijft je eigen keus, maar meer als advies.

    Mocht je er zelf vrede mee hebben dan is dat meer dan OK ♥
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.109
    113
    Vrouw
    Als je niet weet waar het zit, is misoprostol niet zinvol: kan immers zelfs in de buikholte zitten de zwangerschap. Liever langer de boel even plat dan ergens een zware inwendige bloeding en kapot onderdeel van reproductie systeem. Een zol kun je helaas niet echt anders aanpakken als de waarden blijven stijgen en er wel klachten zijn
     
    Zebraman, Roosje67 en Asil vinden dit leuk.
  3. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    I know, maar las alleen bloed verlies en geen pijn. Of ik heb het verkeerd gelezen, dat kan ook. Dan is, dacht ik na Miso en het komt niet op gang dat je altijd nog MTX kan gebruiken.
    Hoe dan ook valt niet te onkennen dat MTX echt behoorlijke zooi is. Vandaar dat ik het noemde. Maar als er niks anders op zit dan houd het op natuurlijk.
     
  4. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    Hi Roosje, ik heb precies hetzelfde verloop van testen… heb een terugplaatsing van een cryo gehad op woe 10 nov, week erna duidelijke tests. Leken af te lopen, vorige week maandagochtend 22/11 had ik de moed zelfs al opgegeven. Maar ineens woensdag 24/11 knaltest en vrijdag 26/11 idem.
    Dus ik houd m’n hart vast nu ik dit heb gelezen. Hoeft natuurlijk niet precies hetzelfde te zijn, maar het verloop is wel ongeveer hetzelfde.
    heb dins echo gelukkig, zou dan 6,4wk ver zijn. Dus ik hoop op goed nieuws, maar betwijfel al heel de tijd of dit wel goed gaat..
     
    Roosje67 vindt dit leuk.
  5. Ploop

    Ploop Fanatiek lid

    25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Roosje67 vindt dit leuk.
  6. Roosje67

    Roosje67 Actief lid

    13 nov 2021
    484
    281
    63
    Vrouw
    hee! Wat naar om te horen zeg. Ik hoop voor jou heel erg dat het wel goed komt! Wel fijn dat je ook zo vroeg een echo hebt! Dat vond ik persoonlijk ook heel fijn. Laat je me weten hoe het gaat? Heb je ook kramp of bloedverlies?
     
  7. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    zal ik doen!
    Heb soms 1x per dag een ieniemienie beetje rozig (oudroze). Ook een keertje een heeeel klein rood sliertje gezien. Ik hoop steeds dat het van een adertje komt vanwege niezen of zo.
    Heb met vlagen last van buikpijn. Laatst ‘s nachts er wel van wakker geworden, maar niet zodanig erg dat ik wakker bleef.

    het is zo lastig hè, kon je maar in je buik kijken wat er gebeurt..

    Hoe gaat het nu met jou?
     
  8. Roosje67

    Roosje67 Actief lid

    13 nov 2021
    484
    281
    63
    Vrouw
    Gelukkig. Ik had eigenlijk ook nergens last van. Pas met 6.3 week krijg ik ongelofelijke buikkrampen aan 1 kant met veel bloedverlies. De buikkramp was zo erg dat ik niet meer kon lopen. Achteraf had ik met 6.1 weken een klein beetje bruin / roze bloedverlies. Maar meer niet.

    Heb zojuist die injectie gehad. Het zetten ervan was wel even naar. Nu wordt ik hier een uurtje gehouden ter observatie en daarna mag ik naar huis. Vind het wel spannend allemaal. Het zit er nu gewoon in. Natuurlijk had ik liever gehad dat het vanzelf over ging maar dat gebeurde niet. En ja dan moet je kiezen voor of operatie of injectie. Ik hoop dat ok hiermee mijn eileider kan besparen..
     
  9. Roosje67

    Roosje67 Actief lid

    13 nov 2021
    484
    281
    63
    Vrouw
    Ik snap je reactie volkomen hoor! Het is ook heftig spul. En liever had ik het ook niet gehad, maar mijn waardes bleven stijgen. Afwachten was geen mogelijkheid meer. En de locatie waar het vruchtje zit is onbekend helaas.. ik moest dus kiezen of de mtx injectie of operatie. Dan ga ik nu toch voor de injectie en hoop ik dat het aanslaat en ik daarmee mijn hopelijk mijn eileider kan besparen. (Als het daar zit)

    Maar dankjewel voor je lieve zorgen! En goed dat je het toch even vermeld!
     
  10. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Heb ik gelezen, sterkte meid. Wees voorbereid dat je ziek kan worden als je het niet word valt het weer mee. Maar met name sterkte met het verlies en alle emotie die daarbij komen kijken ♥
     
    Roosje67 vindt dit leuk.
  11. Roosje67

    Roosje67 Actief lid

    13 nov 2021
    484
    281
    63
    Vrouw
    Dankjewel. Ik hoop dat alles gauw goed komt en we door kunnen. ❤️
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.109
    113
    Vrouw
    Pas goed op jezelf ♡ en pak je rust
     
    Roosje67 vindt dit leuk.
  13. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    Veel sterkte @Roosje67 … klotesituatie…
     
    Roosje67 vindt dit leuk.
  14. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Sterkte nog lieve @Roosje67 hopelijk kan je het langzaam aan een plekje gaan geven. Rustig aan idd zolang als nodig is.
     
    Roosje67 vindt dit leuk.
  15. AliceinW

    AliceinW Niet meer actief

    Ook hier even een dikke knuffel
     
    Roosje67 vindt dit leuk.
  16. Roosje67

    Roosje67 Actief lid

    13 nov 2021
    484
    281
    63
    Vrouw
    Nog weer even een update

    Gisteren naar het ziekenhuis omdat ik extreme buikpijn had en bloedverlies. Vooral pijn aan de linkerkant. Echo gehad en bloed geprikt. Woensdag injectie gehad en was mijn hcg 2250 en gisteren (maandag) was het 700. Het was dus goed gezakt! Ze hebben ook een echo gemaakt en zagen wat bloed / vocht in mijn buikholte. Ik moest toen blijven vannacht voor observatie en of ik eventueel een kijk operatie zou moeten ondergaan. De pijn is nu wat minder dan gisteren maar nog steeds aanwezig. Het bloedverlies gelukkig ook minder geworden. Het bloed / vocht wat in mijn buikholte te zien was aan de linker kant was ook niet erger geworden. Ik mag gelukkig zo naar huis. Morgen moet ik wel weer terug komen voor controle. Bloedprikken en echo. Ik hoop dat de pijn snel helemaal weg gaat.. pff wat een gedoe zeg.
     
  17. AliceinW

    AliceinW Niet meer actief

    Beterschap en heel veel sterkte! Goed dat je hier van je af blijft schrijven
     
  18. Ploop

    Ploop Fanatiek lid

    25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een gedoe meis, ik leef met je mee!
     
  19. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
     
  20. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte, gelukkig is het hcg goed gezakt en ik duim voor je dat je niet alsnog een operatie nodig hebt.
     

Deel Deze Pagina