Eerste eigen eisprong in 2,5 jaar

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Afwachtertje, Jul 7, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

Nov 26, 2020
    294
    215
    43
    Female
    #1 Afwachtertje, Jul 7, 2022
    Last edited: Jul 7, 2022
    Hoi dames,

2,5 jaar geleden besloten wij voor een kindje te willen gaan. Ik had alleen geen menstruatie en bleek dus geen eisprong/cyslus vanuit mezelf te hebben. Er gebeurde helemaal niks, er werd pcos geconstateerd (alleen uitblijven menstruatie - verder geen typische kenmerken).
    We zijn met medische hulp begonnen en na een miskraam, zijn we uiteindelijk blijvend zwanger geraakt en ben ik bijna 7 maanden geleden bevallen van een zoontje. Zo dankbaar ❤️

Daarna gebeurde er weer niks. Nu stuitte ik op ‘Femme’, tabletten waarin 4 kruiden zitten voor de hormoonbalans. Je raad het nooit.. 2 weken na gebruik werd ik ongesteld! Voor het eerst uit mezelf. Nu, 31 dagen daarna, heb ik vruchtbare afscheiding en deze ovulatietest. Ik denk dat de eisprong er dus aankomt (het is nog niet helemaal de piek volgens mij?).
    *Nee, we willen niet alweer zwanger raken. Dit is puur voor mezelf om te weten wat mijn lichaam doet.

Ik wilde dit delen omdat ik toch echt heel verbaasd ben dat deze tabletjes hiervoor zorgen. En misschien interessant voor andere dames, die ditzelfde probleem hebben…

Attached Files:

Zebraman and margarethd like this.
  2. margarethd

margarethd Fanatiek lid

Feb 16, 2018
    1,288
    1,020
    113
    Female
    Het ziet er inderdaad naar uit dat je ovulatie eraan komt! Wat een mooi verhaal, en fijn adat je dit deelt voor eventuele andere. Succes!

Afwachtertje likes this.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,042
    15,636
    113
    Nabij Utrecht
    Lijkt er idd op dat hij er aan komt.

Natuurlijk kan het door de tabletten komen, maar ook je voldragen zwangerschap kan ervoor gezorgd hebben dat je lichaam is gereset en je nu wel een eisprong gaat krijgen ;)

Afwachtertje and JupitR like this.
  4. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,800
    7,437
    113
    Female
    Ben je toevallig ook aangekomen sinds je zwangerschap? En geef je borstvoeding? Dat beïnvloed de hormoonhuishouding ook. Als je twee weken na het begin van het slikken van die pillen ongesteld werd, zou ik denken dat je toen je begon al bijna een eisprong had, of zelfs al had gehad (ik weet niet hoe lang je LF is, maar afhankelijk daarvan dus). Ik denk dus eigenlijk dat er best een kans is dat je lichaam doet wat ie doet, gewoon omdat ie dat doet, en niet per se door die tabletten.

Afwachtertje likes this.
  5. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

Nov 26, 2020
    294
    215
    43
    Female
    Ik heb maar 6 weken borstvoeding (helaas kunnen) geven en ben de laatste tijd juist weer wat afgevallen. Het kan inderdaad natuurlijk zo zijn dat m’n lichaam zelf al naar een eisprong werkte.
    Ik heb zelf dan eerder het idee dat m’n lichaam misschien maar een klein zetje nodig had. En dat die tabletten dat wel zijn.

Hoe dan ook, het maakt mijzelf ook eigenlijk niet zo veel uit. Ik ben blij verrast dat er uberhaupt wat gebeurt en vind dat al heel bijzonder.

Die tabletten kwam ik bij via Iris de Goede, orthomoluculair therapeut. Zij heeft erg veel en fijne tips uberhaupt. Mocht iemand er geinteresseerd in zijn :)

mw21 and JupitR like this.

Share This Page