Hallo allemaal. Wij zijn half november gestopt met de pil en ik was gelijk zwanger helaas werd het een mk na veel gedoe uiteindelijk gecuriteerd 6februari. En nu zitten we een beetje in over het financiele plaatje. mijn man heeft een eigen bedrijf maar het gaat gewoon echt heeeel slecht nu. En nu zei hij gister ik denk dat we maar even moeten wachten met een 2de, iets waar ikzelf ook al aan had gedacht. Ik heb liever namelijk 1 kind die ik gewoon wat kan geven als ik wil dan dat als ik in de winkel loop en hij wil een zakje snoep ofzo dat ik dan moet zeggen nee dat mag niet want we moeten nog luiers en pap halen en het geld is bijna op. ik moet er echt niet aan denken zo te komen zitten omdat wij zo graag een kindje erbij willen. wie heeft dit dillemma ook gehad en wat heb je uit eindelijk beslist. Vind het best wel moeilijk maar als ik een 2de mag krijgen wil ik ook gewoon een mooie kinderkamer kunnen maken enzo... Ik heb wel nog een box, kinderwagen, wieg, maxicosi eigelijk alles wel dus dat is het probleem niet alleen een kinderkamer hebben we niet. Maar een kindje kost gewoon best veel geld qwa pap luiers enz. En ik wil geen borstvoeding meer geven bij de 2de en ik ben al helemaal niet iemand die herbruikbare luiers gaat gebruiken haha.
He hoi, Ik denk dat alleen jullie hier over kunnen beslissen. Een kinderkamer moet er op den duur toch komen (voor de oudste) dus dat geld ben je niet extra kwijt aan de jongste. Plus misschien duurt het even eer je zwanger bent, is de oudste al zinnelijk en ben je dus ook niet meer geld kwijt aan luiers. Meer geld aan flesvoeding ben je dan ook niet kwijt want de oudste eet met de pot mee. Misschien krijgen jullie nog een zoontje dus kan hij veelal de kleding van zijn broer aan (het zal een baby een worst wezen wat hij of zij draagt). Zelfde geldt voor speelgoed. En anders vind je ook heel veel leuk spul op bijvoorbeeld marktplaats. Het zijn eerder zaken als bijvoorbeeld opvang die het het de eerste jaren wat duurder maken. En later natuurlijk ook studies etc. Maar al met al kun je het altijd nog zo duur maken als dat je zelf wilt. Ze kunnen ook een zakje snoep delen i.p.v. ieder één..... Een kinderhand is snel gevuld! Liefs, Kweenie
Nee het kost dan indd niet meer als nu alleen nu is het al lastig met het geld dus als mijn zoontje straks van de luiers af is ben ik alleen maar blij dat scheelt weer en als je weer een kindje krijgt ben je het dus weer kwijt dus met de gevolgen dat ik me oudste dus ook minder kan geven en dat wil ik niet. En we moeten een baby kamer hebben want die hebben we voor de jongste nooit gehad we hebben alleen een wieg omdat waar we eerst woonde hadden we ma 1 slaapkamer en daar paste alleen de wieg nog bij in en toen we gingen verhuisen was me zoontje 9 maanden dus vond het niet nodig om een baby kamer meer te nemen dus nu heeft hij een cars kamer waar die verlopig de eerste jaren nog wel mee kan doen. Ik twijfel zoiezo nu heel erg voor een 2de we zijn expres eerder gestopt omdat het bij me zoontje 2 jaar en 3 maanden heeft geduurt en 4mk's gehad, dus daarom zijn we nu eerder gestopt met de pil. Ik ben gister weer ongi geworden na me curitatie en zit er echt aan te denken om de pil weer in te gaan nemen. Maar me man die zegt dan nou dat hoeft toch ook weer niet we kunnen toch opletten in je vruchtbare tijd... Maar aangezien in al 6x zwanger ben geweest ben ik volgens mij best vruchtbaar en dus best wel bang dat het dan straks toch zo is terwijl ik ook weer heel bang ben dat het weer lang gaat duren.... Als het ons nog een x gegund is natuurlijk. En nee condoom vinden we nix hihi dus denk dat we nog maar is goed na moeten gaan denken..... Ik heb ook niet dat gevoel dat het heel erg kriebelt voor een 2de eigelijk we zijn zo gelukkig met ze 3e en ik wil me zoontje wel heel graag een broertje of zusje geven. Maar dus meer omdat hij dan niet alleen is later. Ik weet het echt niet meer de ene x zie ik een baby en denk ik wat fijn he zo'n kleintje weer en wat mooi is dat toch. En de andere x denk ik weer wat een gemartel is het eigelijk als je na de winkel moet en alles weer moet meeslepen als de baby huilt en me zoon wil ook aandacht hoe doe je dat dan allemaal pffff maak mezelf helemaal gek. Ik denk dat het met 1kindje allemaal veel makkelijker is, maar met 2 kindjes veel gezelliger voor de kinderen ook voor later.
Moeilijk zeg. qua kosten enzo blijft. Als je in een onzekere periode zit qua financien is het altijd erg vervelend. Het duurt nog lang genoeg voordat hij of zij er is en het echt geld gaat kosten. Enne doe het zeker niet voor je zoontje!!!